Met mini-hengst op les bij Jesse Drent!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Met mini-hengst op les bij Jesse Drent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 11:04

Hallo allemaal!

Ik vind het altijd super leuk om vrijheidsdressuur te doen met mijn hengstje Kalibur :D
Hij is zelf altijd super enthousiast wat het ook heel erg leuk maakt! Zelf loop ik wel eens tegen dingen aan en omdat ik het altijd goed vind dat iemand anders zich er even mee bemoeid omdat ik het anders laat liggen heb ik een les met Jesse Drent afgesproken :D
Ik vind hem altijd super fijn en rustig uitleggen, geduld is belangrijk en dat kan ik nog wel eens verliezen.. Vandaar dat ik de stoute schoenen aantrok en hem een mailtje heb gestuurd met het verhaal :D

En ja hoor! Afgelopen zaterdag was het zover :D Samen met een stalgenoot hebben we afgesproken naar hem toe te gaan, hij woont gelukkig niet ver van ons af :)

We hadden een duo-les afgesproken voor een heel uur, ik had zoiets van, dat zou wel lang zijn maar we kijken wel. Ik wilde heel graag rust in onze Spaanse Pas en ik wilde graag weten hoe ik het lopend steigeren nou het beste kan 'trainen' want hij kan het wel maar zoekt nog veel naar balans dus lang houd hij het niet vol..

Maar.. Kalibur dacht er heel anders over..


Afbeelding
Jambette oefenen, hij kan voetje geven maar normaal gesproken kan hij niet strekken... Wanneer Jesse erbij staat natuurlijk wel :+


Afbeelding
Spagaat


Afbeelding
Begin van het buigen... Jesse had gevraagd of we dit al konden en ik vertelde dat ik t wel eens oefende maar dat het niet echt lukte... Hij vond het wel een mooie toevoeging op wat we al konden dus heeft hij mij wat uitleg gegeven, en alsof Kalibur Nederlands kan, deed hij het ineens!! Nog niet perfect maar die spieren moeten ook nog getraind worden, in 1x kan natuurlijk niet :P


Afbeelding
Jesse en Kalibur dachten, als de buiging zo goed gaat, waarom dan ook niet het compliment? :P Dus, Jesse legt het uit en doet het voor, en aan mijn gezicht zie je dat ik niet had verwacht dat ie dit zou doen :') Zondag heb ik deze thuis nog eens gedaan.. ik kon gewoon zijn been al neerleggen! Zo goed pakt Kalibur het al op..


Afbeelding
En zelf het compliment oefenen, hier kan je ook goed zien hoe goed Kalibur zijn best doet en mij vertrouwd..


Afbeelding
Het steigeren :)


Afbeelding
Kalibur's favorite kunstje: de zweep oppakken.. of in dit geval, afpakken :+ En op het blok, "kijk eens hoe stoer ik ben" :P


Afbeelding
Trotse Kalibur <3


Afbeelding
Liggen... deze oefening is nog niet echt bevestigd, dus hier ook wat vragen over gesteld en info over gekregen waar we hard op gaan oefenen :D


Afbeelding
Spaanse pas oefenen :P


Afbeelding
Lopen op de achterbenen


Afbeelding
Jesse wilde ook graag even een filmpje maken :)


En alsof Kalibur nog niet genoeg geleerd had, hebben we ook nog het 'Nee schudden' of het 'Shaken' geleerd! Alleen hier is geen foto van :P

Ook heeft mijn moeder gefilmd wat ik een beetje achter elkaar geplakt heb:



Sorry voor de hoeveelheid tekst maar ik heb een ontzettend leuke les gehad omdat ik mij echt verbaasd heb over Kalibur :P Ik ben gewoon super enthousiast! Haha

Leuk dat je een kijkje kwam nemen! :D


_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 11:26

Dankjullie wel voor de leuke reacties!!

Dit is echt de vader van Ilayla maar hij is zooooo erg veranderd van kleur in alleen al die 4 (? :oo ) jaren dat ik hem heb.. :P


_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 11:41

Anoniem schreef:
Dat ziet er leuk en leerzaam uit. Wat een fanatieke pony heb je!

Dankjewel! :D
Fanatiek is hij zeker.. Zoveel nieuws geleerd in een uur.. hoedan.. haha

@_Dominique: Je hebt PB :D

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Met mini-hengst op les bij Jesse Drent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 14:29

Oh sorry dankje! Ik weet soms niet waar ik moet zoeken.. had deze niet gezien sorry! Bedankt voor het verplaatsen :)

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 16:06

Sharon_Jims schreef:
Ik en Kim vonden het erg leuk! Kim vond het vooral leuk om nieuwe dingen aan te leren! Volgende keer weer!

Jaaa zeker voor herhaling vatbaar :D
Thaaanks voor de gave foto’s Sharon! *-:)


_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Met mini-hengst op les bij Jesse Drent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 09:22

Leuke reacties! Bedankt allemaal!

Nouuuuu een klein beetje wel hoor Joscaa.. :P Inmiddels gaat ie op z'n voorhoofd liggen als ik het compliment wil oefenen 8)7 Dus als jullie nou een stukje enthousiasme meenemen, misschien gaat dat dan ook wat beter :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers