Blann in de spagaat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Blann in de spagaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 21:37

Hoi!

Een aantal weken terug heb ik mijn eerste topic hier geopend:
x__danii @ [VD-ITP] Vrijheidsdressuur met Blando!

Inmiddels zijn we bezig met het oefenen van de spagaat en dit gaat, al zeg ik het zelf, best goed *D! Op onderstaande foto's en het filmpje kun je zien hoever we na +/- 3 weken zijn (ik oefen trouwens 1 รก 2 keer per week. We zijn er nog niet, maar ik bouw het echt heel rustig op aangezien Blann nog niet helemaal de oude is.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje:


Blann zet soms nog een achtervoetje bij. Ik zorg dat hij zo vierkant mogelijk staat als we beginnen met de oefening en beloon, zeker aan het begin, elk pasje die hij neemt met z'n voorbenen. Zet hij achter een pasje bij dan zet ik hem een paar passen terug en beginnen we gewoon opnieuw. Heeft iemand tips wat betreft het bijzetten van een achtervoetje of is dit gewoon een kwestie veel geduld en oefenen?

We houden van reacties. Tips zijn dan ook zeker welkom *\o/* !

Djimmie <3



x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 21:49

alice0cullen schreef:
Een balkje voor de achterbenen leggen wil nog wel eens helpen. dit ontmoedigd het voorwaarts gaan.


Oh, helemaal vergeten te vermelden :') ! Ik heb het geprobeerd met een balkje, maar hij vond het stilstaan boven zo'n balk echt helemaal niks. Of hij denderde vooruit of hij ging keihard achteruit. Hij mag, vanwege een blessure, absoluut geen gekke sprongen maken of het op een lopen zetten vandaar dat ik het maar zonder balk ben gaan proberen. Wellicht kan ik het in de blessure-vrije toekomst nog eens proberen als dit dan nog nodig is :)!

Djimmie <3

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 19:41

Thanks GreenRider! Vandaag weer verder geoefend, ging alweer wat beter als vorige keer, hij liet zelfs een super nette spagaat zien. Volgende stap is leren om langer in de spagaat te blijven staan, nu is het click, beloning aannemen en hup, bij/terugstappen :').

Djimmie <3

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 21:22

Dankjewel naomi_rabe! Altijd leuk om te horen :)

Djimmie <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers