De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AMieke79
Berichten: 61
Geregistreerd: 23-08-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:52

Wel, van wat ik zo volg, begint Tristan met zijn veulens direct. Vanaf het moment dat ze kunnen lopen. Er is ook een filmpje van een man die idd met een veulen al een basis heeft gemaakt. Paarden leren hun hele leven door.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:59

Ik moet even een joehoemomentje met jullie delen! Ik oefen eigenlijk veel te weinig (lees 10 minuutjes in de twee weken of zo), heb een paard dat snel in de stress schiet, dus de stapjes die ik met hem kan maken zijn echt ontzettend klein en het gaat gruwelijk langzaam, zodat ik al snel geneigd ben om te denken dat het toch nooit gaat lukken...

Ben ik zondag weer eens wat met de tools bezig (of ja, tool, enkelvoud, de carrotstick met de plastic zak), zie ik ineens een reactie uit het boekje! Een schrikje door zijn lijf op het moment dat ik boven zijn rug wat met de zak begin te rammelen, onmiddellijk gevolgd door het volledig laten zakken van zijn hals. Was echt zo'n "o ja, dat was het juiste antwoord" van zijn kant. Een paar keer achter elkaar zelfs. Ik heb echt het idee dat hij nu begint te beseffen dat er een ander antwoord mogelijk is als iets spannend is, en dat hij dat antwoord ook echt begint te zoeken. Ben helemaal blij!

AMieke79
Berichten: 61
Geregistreerd: 23-08-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:02

Gaaf!! Fijn gevoel is dat dan he. Ik noem het mijn gloria momentjes hahaha.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:10

Ja da's een heel fijn gevoel. Het stressbestendiger krijgen van mijn paard is voor mij nl een harde voorwaarde om er uberhaupt nog met een enigszins veilig gevoel op te kunnen (buiten) of dat het wachten is tot het weer mis gaat. En aangezien ik daar niet voor kies, zou ik voor een zeer vervelende beslissing komen te staan. Maar mijn vertrouwen in een goede afloop is weer helemaal terug nu!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:57

Fijn Speedster dat je zo`n positief gevoel hebt. Lekker volhouden zo!

Ik heb via Ali expres van die klap handjes besteld kijken of ik mn paard daar ook mak in krijg. attributen op dr lijf is nu geen probleem meer maar het geluid vlugt ze nog wel op.
Dus is even zien of ik dr daar ook wat meer ontspannen mee kan krijgen.

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:21

Mijn paard is niet echt schrikkerig (als hij schrikt hooguit 3 pasjes), maar hij is wel erg druk op buitenrit. Zeker op de terugweg moet ik echt de rem vinden. Is deze methode ook voor ons geschikt? We doen geen dressuur, alleen recreatief.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:40

Dat lijkt me ook een stukje gehoorzaamheid...


Even een vraagje, het filmpje van het inparkeren voor het opstapkrukje, waar kan ik die ook al weer vinden? Of hoe heet het filmpje, ik krijg het met de zoekfunctie binnen het programma niet gevonden.

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:03

Hi iedereen,

Ik zag dat er al ff niet meer gereageerd is in dit topic maar ga t toch echt proberen. Aan de mensen die meedoen aan het complete online TRT programma, zijn jullie tevreden? Ook wat betreft prijs/kwaliteit verhouding? Ik krijg nu nl de mogelijkheid om mij in te schrijven maar het blijft een bak geld natuurlijk.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:35

Ik ben er heel tevreden over. Ik kreeg vorig jaar een nieuw paard wat van zichzelf al gevoelig was en heel erg veel stress had door de verhuizing. Daarnaast had ik heel veel stress en verdriet door het plot overlijden van mijn vorige paard. Kortom paard en ik versterkte elkaars emoties heel erg. Door de training van Tristan heb ik het zelf stapje voor stapje (zonder hulp of lessen) op kunnen lossen en heb ik nu een superpaard en heeft het paard een baasje wat hij begrijpt. Ik gebruik de oefeningen nog steeds bijna dagelijks in de omgang met het paard maar ook voor en tijdens het rijden. Er staan ontzettend veel voorbeeldvideo's op en de q en a is ook erg fijn om zelf vragen en video's in te sturen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het te veel geld vind. Ondertussen staan er heel heel veel filmpjes online van Tristan en ik denk zelf dat je daar al heel veel mee kunt, zeker als je hem dan ook nog een keertje in het echt bezig zou kunnen zien.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:58

Ik vroeg me af of jullie nog bezig zijn met TRT. Persoonlijk neem ik de grondwerk patronen zeker wekelijks mee in de training op de grond en merk echt dat mijn paard er van ontspant.

Nu wilde ik al een tijdje ''De magische manier om op te stappen'' maw het inparkeren bij het krukje aan leren aan mijn paard. Gisteren avond de stoute schoenen aangedaan en aan de slag gegaan. En wow wat was ik verrast dat mijn paard het heel snel begreep en ik na een aantal keer haar al voor het krukje gedraaid kreeg. Nog niet volledig in de positie waardoor je op kon stappen, maar ze draaide wel helemaal in en bood zeg maar aan om er op te kunnen gaan. *\o/*

De eerste paar keer dacht ik nou we gaan elkaar niet begrijpen of ik geef de hulpen niet correct, dus even het filmpje van Tristan erbij gepakt. Hierna nog 2x precies hetzelfde gedaan en ineens hop daar kwam ze met dr achterhand naar binnen :j Ik was echt onwijs trots op dr en ook stiekem op mezelf dat we dit samen even deden. Eigenlijk maar zo`n 30 minuutjes bij elkaar hier voor nodig gehad. Nu moeten we het alleen nog gaan finetunen zodat ze ook nog goed bij het krukje uitkomt en ik zou kunnen opstappen.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:01

Ik probeer het zeer regelmatig mee te nemen. Momenteel wel veel bezig met het trailer laden. Er op en er af gaan super, maar in de trailer bouwt ze superveel spanning op en laat dit niet of nauwelijks los. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet oplossen eigenlijk.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:06

Kun je bij de trt methode ook niet vragen stellen en filmpjes doorsturen met je probleem aan tristan tucker?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:47

Als je vastloopt met iets kun je er idd een filmpje van maken en insturen voor de Q en A. Heb ik zelf ook al eens gedaan en heb toen een uitgebreid antwoord gekregen waar ik mee aan de slag kon en wat geholpen heeft.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:04

Ja, misschien is dat inderdaad wel een goed idee. Ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo. Bedankt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:33

Die trailer blijft hier ook moeilijk. De mijne probeert om te draaien op de trailer. Nu helaas ook niet veel meer kunnen oefenen.

Dat opstappen op de magische manier heb ik uitgebouwd tot travers aan de hand! Geen idee hoe, het gebeurde zomaar per ongelijk.
Naar de kruk toe wil ze niet zo graag. Ze heeft me er een keer vanaf geduwd en is daar nogal van geschrokken. De oefening zit er wel goed in.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:45

Moet nog steeds aan de cursus beginnen.... zat te wachten tot mijn jonge paard en ik er 'klaar' voor waren. Dat is nu, dus ga eens kijken of ik nog kan inloggen. :o Heb er veel zin in.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:58

TequilaRos schreef:
Ik probeer het zeer regelmatig mee te nemen. Momenteel wel veel bezig met het trailer laden. Er op en er af gaan super, maar in de trailer bouwt ze superveel spanning op en laat dit niet of nauwelijks los. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet oplossen eigenlijk.


Ik zou het idd eens in de Q&A voorleggen, mooie casus om uitleg over te krijgen denk ik.


Annetje schreef:
Dat opstappen op de magische manier heb ik uitgebouwd tot travers aan de hand! Geen idee hoe, het gebeurde zomaar per ongelijk.
Naar de kruk toe wil ze niet zo graag. Ze heeft me er een keer vanaf geduwd en is daar nogal van geschrokken. De oefening zit er wel goed in.


Grappig hihi, dat je ineens naar Travers bent gegaan. Misschien helpt het als je de kruk tegen de wand van de bak aan zet dan heb je zelf eventueel ook een steuntje in de rug, mocht je paard je uit balans brengen?

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:52

Annetje schreef:
Die trailer blijft hier ook moeilijk. De mijne probeert om te draaien op de trailer. Nu helaas ook niet veel meer kunnen oefenen.

Oh, dat probeert die van mij ook. Lijkt me vrij onhandig als je 175cm bent en op een anderhalfpaards trailer staat, maar ze probeert het wel...

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:15

Ik heb de 46 blz van dit topic vandaag doorgelezen, nav een tip van Peetstap en ben erg geïnteresseerd hierin. Ga ook op fb eens kijken. Dus wie weet kom ik jullie wel joinen over een poosje in dit topic (als ik weer kan lopen na een gebroken wervel na een val van mijn schrikpaard ;-) )

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:08

Gezellig Monique en heel sterkte bij je herstel.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:54

Sterkte met je herstel Monique.

Degene die met het trailer laden bezig zijn, gingen jullie paarden er helemaal niet op?

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:53

Die van mij ging er wel op (de ene keer wat moeizamer dan de andere keer). De eerste keer rijden etc was ze ook super braaf, maar daarna is er iets gebeurd waardoor ze heel bang is in de trailer. Ik heb alleen geen idee wat er gebeurd is :(

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:57

Hier beetje hetzelfde. In het begin ging ze erop en dat ging steeds moeizamer, tot we op wedstrijd 1.5uur in de regen bezig waren om haar op de trailer te krijgen.... ze ging er NIET meer op!
Daarna aan de slag gegaan met de methode en de trailer en toen was er ontzettend snel verbetering! Ik heb wel intensief getraind toen, laten we zeggen 4x in de week een half uur en dat drie weken lang. Daarna had ik wedstrijd en daar ging het laden ook goed. Helaas daarna de tijd er niet meer voor gehad, of er niet meer voor genomen. Ik ben wel benieuwd of ze nu 2 maanden later er weer zo op zou gaan.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:20

Mijn jonkie heeft nu nog maar 2x op de trailer gestaan en heb daar wel hulp bij nodig om haar er überhaupt op te krijgen. Het lijkt me super fijn om haar gewoon zelf (alleen) te kunnen laden. Kon ik met mn vorige paard ook en dat vond ik heerlijk. Binnenkort dan toch maar eens de trailer filmpjes bestuderen en kijken of het lukt om haar op de TRT manier erop te krijgen.