Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:08

Ik vind Raketje zo'n mooi paard, innerlijk en uiterlijk. En de liefde voor haar spat van je posts af <3 . Alsjeblieft, schrijf vooral nog veel updates :j .


senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:25

Wat een fijn, liefdevol topic. Ik volg graag jullie avonturen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:58

Leuk paard!
Maar...eh...besef je je wat de slang term "pocket rocket" betekent... :o

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-23 17:05

Ik snap prima hoe je dat ook kúnt uitleggen. ;)
Maar dit is ook een veelgebruikte term voor kleine pittige dingen.

Een poes is ook niet altijd een poes.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:11

Okay zegt waarschijnlijk veel over mij dat ik alleen de grovere betekenis ken.
(Het is toch een wat specifiekere term dan "poes")

Fly_high

Berichten: 3297
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:14

Wat een leuke update weer!
Fijn om te lezen dat het ondanks tegenslag toch wel de goede kant op gaat :) zo'n groot outdoor evenement met overal springende paarden, mensen en enorme drukte eromheen voor het eerst meemaken is inderdaad heel wat anders dan kleinere indoor wedstrijden. Heb ik laatst ook op een vergelijkbare manier (al dan wel zonder vliegles) kunnen leren :=


Kuggur schreef:
Leuk paard!
Maar...eh...besef je je wat de slang term "pocket rocket" betekent... :o


Let me guess, een kleine maat dildo? :+

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:09

Jullie lachen allebei op de nieuwe foto :D

Prachtig hoofd heeft ze. En prachtig hoofdstel ook.
Welk merk is het? :o

זכור

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 08:51

lies schreef:
Prachtig hoofd heeft ze. En prachtig hoofdstel ook.
Welk merk is het? :o


Deze is van Hooks. Maar ik zie tot mijn grote spijt dat ze hem niet meer hebben.
Dit is wel exact dezelfde. Met als enige verschil een gesp ipv een klip sluiting aan de neusriem (en dat is wel veiliger eigenlijk): https://www.premierequine.co.uk/product ... k-noseband

Ik kijk tegenwoordig ook alleen maar :+: naar haar. Snap nu niet dat ik dat niet meteen zag toen :=
Kost me wel een hoop geld aan foto's, dit paard. Want bij iedere fotograaf (en die zijn er regelmatig bij SGW evenementen) denk ik: hebben hebben hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:19

pol013 schreef:
lies schreef:
Prachtig hoofd heeft ze. En prachtig hoofdstel ook.
Welk merk is het? :o


Deze is van Hooks. Maar ik zie tot mijn grote spijt dat ze hem niet meer hebben.
Dit is wel exact dezelfde. Met als enige verschil een gesp ipv een klip sluiting aan de neusriem (en dat is wel veiliger eigenlijk): https://www.premierequine.co.uk/product ... k-noseband

Ik kijk tegenwoordig ook alleen maar :+: naar haar. Snap nu niet dat ik dat niet meteen zag toen :=
Kost me wel een hoop geld aan foto's, dit paard. Want bij iedere fotograaf (en die zijn er regelmatig bij SGW evenementen) denk ik: hebben hebben hebben!
Hahaha, zo herkenbaar. Ik had eerst foto’s van mijn paard als jaarling en tweejarige gezien voordat er beeldmateriaal kwam van haar als driejarige en ik was echt hevig teleurgesteld. Net een soort teckel. :') Die blijft toch niet binnen mijn budget, dus ik kan wel op ‘bid’ klikken dacht ik nog, en een paar tellen later had ik dus het “lelijke teckelpaard.” Inmiddels kan ik niet anders meer dan vol liefde naar haar kijken; ze is echt fantastisch. :+: If it’s meant to be, it’s meant to be, zullen we maar zeggen! :D

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-23 11:42

Afbeelding

Ik kijk eens geconcentreerd voor de verandering.
Dit was een uitdagende combinatie met 4 sprongen kort op elkaar. 2 voor de heuvel, 1 bovenop de heuvel en 1 direct aan de voet van de heuvel. dat is vooral voor mij even schakelen. het rakketje doet gewoon waar ze goed in is, vlug zijn met de beetjes.

Weet je waar deze merrie mij aan doet denken als ik in het zadel zit? Aan de film Avatar. De eerste versie zag ik jaren geleden. Dat 'poppetje' en 'paard' hun staartjes in elkaar wikkelden en alles vanzelf ging. Zo voelt dat echt regelmatig. Wat heerlijk zo'n kleine handig wendbaar paard die ook nog eens mee wil denken. Je denkt volte en daar gaan we. Je denkt schoudervoor en hoppa. Je denkt klein galopperen en voila. Net alsof ik echt kan rijden *D Dan voel ik me echt zo'n blauw wezentje.

En dan krijg ik zelfs zin in een dressuur wedstrijdje. Die gaan we dus ook nog maar even inplannen.
Ik kocht haar eigenlijk met weinig verwachtingen op dat vlak. Behalve dan de aanname dat elk gezond paard Z kan lopen. Maar ze valt me eigenlijk alles mee in haar gangen en ze maakt heel veel dingen makkelijk. Dus wie weet gaan we in de loop van jáááááren ook een dressuur carrière er bij pakken.

Zo veel plannen.

J30d
Berichten: 250
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:14

Wauw wat een gaaf paard!!

*kruipt zwijmelend terug onder een steen*

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 13:33

Dit is zo'n mega gaaf en herkenbaar topic, wat mooi dat je dit deelt <3
Ik ben dan zo'n bange dressuurprikker die mijn merrie dit wel gunt maar zelf niet durft :')
Hoe jij haar telescoop houding :'), blik en werkwilligheid omschrijft, goud!


TROY (2019) & LAYS (2014)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-23 14:17

@mariekeS: gewoon eens inschrijven voor een cross training.
Als je dat duidelijk aangeeft kunnen de meeste cross trainers daar prima mee uit de voeten. Bij het begin beginnen. 1 Boompje op de grond. Formaat drafbalk. Een keer door de waterbak. Een keer een opsprong opstappen en er weer af en jij glundert 3 weken nadien nog na van deze toffe ervaring. Believe me! Ik heb al vaker 'dressuurprikkers' mee gehad die allemaal de tijd van hun leven hadden. Bijna alle oefenterreinen die ik ken hebben heeeel veel laag spul staan waar iedereen zich mee kan vermaken.

Overigens ben ik zelf zo ook begonnen.
Een keer een cross training (ik zou echt alléén trainingen gaan rijden, en alleen in de buurt)
Oke een keer een oefencross dan omdat het zo dichtbij is (ik ga echt nóóit wedstrijden rijden)
Hmm misschien 1 keer een B cross dan? (maar niet hoger hoor, doodeng)
En dat eindigde in het L 120km verderop en om 4 uur in de ochtend opstaan en een jaren lange passie en een nieuw paard:(:)
EI


venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 14:27

Wat een leukerd is dit, Heleen! Ik snap goed dat je tot over je orden verliefd bent <3

doing the right thing is never the wrong thing

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-23 12:06

Tranen in mijn ogen na het rijden van een les met dit beest. van geluk wel te verstaan.

We hadden even een iets te drukke sociale periode en niet helemaal fit (ik) dus kwam er naar mijn zin even te weinig van trainingen rijden. Maar we zijn weer los.

Springles <3 Zalig
Heerlijk gewerkt aan hand vóór (want ze springt steeds minder vaak spastisch hoog dus ik mag echt helemaal leren ontspannen), recht maken en over de rug houden. Past bijna alles als vanzelf.

crossles <3 waanzinnig gevoel
Kwartjes vallen. Waterbak is voor zo'n voorzichtig beest natuurlijk wel even een ding. Ze steekt haar voeten natuurlijk niet zomaar ergens in. Maar met rust, tijd, vertrouwen, veel lange teugels en veeel belonen zetten we echt stappen daarin. Dus hebben we echt super lekker geplonst tijdens de training. Mijn laarzen waren in ieder geval goed nat.
En ook echt wat flinkere huisjes gesprongen en een afsprong die behoorlijk aan de maat was. Maar ze geeft zo veel vertrouwen dat ik daar echt in relatieve ontspanning naar toe kan rijden. en dat gevoel! een paard wat echt wil, en passend uitkomt, zelf ontspannen mee kunnen bewegen en dan dat vliegen *\o/* Ik ben echt weer helemaal hooked!

En beide keren wordt ik dan echt overweldigd door dankbaarheid als we terug rijden. Dat dat eigenwijze bazige ding er voor KIEST om met mij samen te werken. Sentimentele muts.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-23 12:00

Lovely simply lovely.

We hebben een heerlijke met activiteiten gevulde zomer samen. Alles tegelijk. Soms lastig te combineren. De ene week springles, dan weer crossles en tussendoor weer eens een dressuurwedstrijd.

dat resulteert dan soms in 'niet optimale' ontwikkeling. Zo wilde ik weer op springwedstrijd en dacht even 'gloep' dan moet ik weer zelf losspringen en meteen dat parcours in. Waar je in een les vaak dat rondje eerst even wat lager doet om op te warmen. Het was al weer een half jaar geleden namelijk.....
Maar niet getreurd. het plezier staat voorop dus we zijn gewoon nog een keer 70 en 80 gestart. Zenuwen vooraf maar ter plekke was het toch wel weer gaaf. Vanaf dat zij aan begint te trekken denk ik dan al weer; deus we kunnen dit gewoon.

Ik heb dan echt even beeld nodig om me er aan te helpen herinneren hoe makkelijk het allemaal gaat. Dus maak ik voor mezelf dit soort video's


En een zalige dressuurles gehad. Kan ze dit? kan ze dat? Soms was het antwoord ja, soms was het antwoord 'geen idee maar we kunnen het proberen....Ja! kan ze ook!)

En een hele dag op pad gegaan voor een crossles en oefencross. benieuwd hoe ze dat zou oppakken. Antwoord: als een prof 8-)

Dus we blijven lekker plezier maken. En op zo veel gebieden stapjes zetten dat we niet heel hard gaan, maar wel een super solide basis leggen denk ik. En geheel volgens mijn voornemen samen ontzettend genieten.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:58

Ik heb dit topic helemaal gemist. Maar wát een gaaf, knap paard heb jij zeg. En wát een stralende, fanatieke combi zijn jullie. Ik volg mee :D <3

Not your line.

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:16

Zie dit topic nu ook pas voor het eerst :D
Suuuupergave merrie en geweldig om te lezen hoe gek je op die merrie bent **\O/**

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-23 09:31

Kleine rakketje als dressuurpony ook weer geslaagd.
Afbeelding
Afbeelding
terug rijden na een middengalop. Ze heeft zo'n heerlijke bewerkbare galop.

Zalig stabiel beest is ze dan zo op wedstrijd. Ze kijkt even 1 seconden naar de wapperende spandoeken en focused zich dan helemaal op haar werk.
In de trailer voorafgaand was ze wel even een vuurspuwende draak. Ze moest even een half uurtje wachten omdat ik de baan moest slepen. Deze wedstrijd was op onze eigen club dus had even een extra klusje. Netjes van hooi én bietenpulp met brokjes voorzien om het wachten te verzachten en ze staat inmiddels wel vaker even te wachten of voor langere ritten in de trailer. Dacht ik.....
Maar daar was ze het dus niet mee eens. -:(- Ze had de trailer met haar woede opgestookt tot sauna temperaturen en alles onder gescheten.
Toen ik daarna nog even bij haar ben gaan zitten, in de deuropening, om mijn proeven nog even door te nemen zag ik tot 2 keer 2 voorvoetjes achter me door de lucht vliegen }:) en heb ik mevrouw ongeduld er toch maar uitgehaald. Man man man wat een ding is het toch. Als ze eenmaal een mening heeft over zoiets......Ik kon de mest spetters van haar bovenkant afvegen. Gelukkig heb ik inmiddels standaard een nat doekje en 3 handdoeken bij me en weet ik ook hoe snel e over de kook gaat en hoe snel ze weer kan afkoelen....
5 Seconden gras eten later was ze weer helemaal zen. Beide proeven mooie puntjes.
Vooral aan mijn afwerking schort het nog wat. Voltes en de AC lijn...... (ik had het kunnen weten toen ik met de trekker ook al geen rechte lijnen gesleept kreeg......) Terwijl we vooral voor de stap en draf verruiming mooie 7ens tot 8en hadden. Mooie 3e plek in mijn eerste proef.

2 dagen later naar een springles gegaan. De rust zelve op de trailer :+
Wat dan het verschil is, mag je Joost vragen. :') Maar daar heb ik zelf ook weleens last van..... Dus dat nemen we graag voor lief. Benadrukt mooi weer hoe perfect ze op alle andere aspecten meedenkt en werkt.

Om de puntjes uit de les en van de vorige wedstrijd te bevestigen gaan we zondag weer een rondje springen. Even een blokje voor de routine. Want die heb ik keihard nodig.
Ik vergeet tussendoor anders steeds hoe goed en makkelijk we samen rond komen. Dan groeien die hindernissen weer in mijn hoofd. Zijn ze ineens hoog! Brrrr.
Maar dan galoperen we er op af en krimpen ze weer wat. Als zij dan floeperderfloep naar de overkant springt denk ik echt weer :+ makkie..... en 3 sprongen verder denk ik dan weer cooooool!!!!
(ooit, ooit komt het weer goed met mij)

Druk druk druk dus. Maar voor de balans: ze heeft ook veel vrije dagen en staat lekker 24/7 buiten en er is ook echt tijd voor 'billenkroelen zonder daarna te rijden'.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:54

wat een heerlijk paard is het, en je gevoel voor haar spat eraf!

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:03

Wat een stoere foto's! <3 En je teksten erbij lezen heerlijk weg :D

Not your line.

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:38

Wat een leuk paard! En leuk zo veelzijdig :D

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-23 09:49

Na een super fijne springles spontaan nog maar even ingeschreven voor een wedstrijd. Even doorpakken
voor het vertrouwen en het geleerde weer zelfstandig in de praktijk brengen. Het zou bovendien gaan regenen dus ik dacht: mooi, niet zo warm voor de verandering.
Heel fijn rondje, lekker in de flow.

En dat was dan weer een mooi voorbeeld van hoe 'wedstrijd-wedstrijd' ruiter ik ben :+ . Ik had een fijn rondje gesprongen en wilde na een paar rondjes uitstappen al terug naar de trailer gaan om naar huis te gaan met een tevreden gevoel. Paard lekker in de wei zetten.
Ik moest nog maar even blijven stappen, zei degene die mee was. :o?
Snapte er al niet veel van. Maar zij bleek in de gaten te hebben dat ik best lang op 1 bleef staan in het klassement. En dat bleef ik. Dus toen konden we door voor een heuse prijsuitreiking te paard inclusief ere ronde. _O- Ik voelde me echt belachelijk maar weer iets nieuws meegemaakt. En stiekem moet ik iedere keer wel even glimlachen als ik dat reuze rozet zie.



Dit keer kon ze wel redelijk normaal wachten in de trailer en was ze weer een absolute prof.
Nieuwe locaties doen haar echt helemaal niks. Ze loert even om zich heen en besluit dan dat ze snapt wat we komen doen. Je voelt dan echt als je het parcours in gaat dat ze de vraag stelt: welke hindernis eerst? Dat geeft je als ruiter echt zo'n top gevoel. Dat je samen voor een klus staat. Het is maar 80 cm maar dát gevoel is echt goud waard. Voor mij is dat echt de essentie.

Ik heb echt jaren rondgereden op haar pluisje-voorganger die altijd juist denkt 'ik wil hier niet zijn, ik wil hier niet zijn' en dat pulkt echt gruwelijk aan mijn plezier en zelfvertrouwen. Ik kreeg bij dat paard altijd de vraag van omstanders: wat doet hij dan? Maar dan moest ik altijd antwoorden, 'niks maar hij vind dit gewoon spannend en niet leuk'. Ik werd daar echt gek van.

Nu kruipen we dus heel langzaam beetje bij beetje omhoog. Volgende keer eens zoeken of ik ergens 80 en 90 kan springen. Maar eerst weer een dressuurles en een crossles op de planning. ZO wordt het leven niet snel saai.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:55

Super zeg! *\o/* Gefeliciteerd met je punten en prijs! Het ziet er ook heerlijk relaxed uit. Genieten! +:)+

Not your line.

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Kleine pocket rocket; 1 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:21

Wat schrijf je fantastisch over haar! Ik zit hier met een big smile! Heerlijk. Heel herkenbaar ook wat je schrijft over verschil in karakter, wat top als je er dan een treft die er lol in heeft! Heel veel plezier nog samen en blijf lekker over haar schrijven dan genieten wij mee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers