Een fantastisch paardenweekend!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Een fantastisch paardenweekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 19:23

Een fantastisch paardenweekend gehad!!

Vrijdagavond 3 mei 2019 voor de tweede keer een B parcours gesprongen.

Het eerste parcours 17 strafpunten en 60 punten voor stijl, ondanks de vele strafpunten toch met een relaxt gevoel het parcours gereden.



Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding


Het tweede parcours 4 strafpunten en 65 punten voor stijl, ondanks het iets hogere tempo toch lekker kunnen rijden



Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding

Foto 10
Afbeelding


Als afsluiter zaterdags 2x een B dressuur proef gereden. Voor de eerste proef 204,5 punt en een eerste prijs en de tweede proef 184,5 en een derde prijs!

Onwijs trots op mijn meisje! <3

Een belangrijk verbeterpunt is het laag houden van mijn handen, hier probeer ik dan ook zoveel mogelijk op te letten.

Meer tips of verbeterpunten zijn altijd welkom, maar hou het lief! O:)

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Een fantastisch paardenweekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:38

Leuk paard heb je! Lekker door oefenen, maar dat komt vast goed :)

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Een fantastisch paardenweekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:00

Ziet er goed uit, weer veel geleerd en wat kilomters gemaakt zo te zien! Gefeliciteerd met je punten en prijzen in de dressuur!

Wat mij opvalt in het springen is dat je bij beide rondjes van hindernis 1 naar 2 in een overkruiste galop zit, en je hierdoor dus ook die fouten maakt omdat je ritme niet lekker is. Als je haar niet snel kunt laten omspringen naar de goede galop, ga dan terug naar draf en galoppeer opnieuw aan. Neem dit ook zeker mee in je trainingen. Verder over je sprongen naar de volgende sprong blijven kijken, op veel van je foto's zie ik je naar beneden kijken waar je eigenlijk je volgende hindernis al in het oog moet hebben (of in ieder geval de kant op kijken waar je heen moet).
Blijf ook rustig rechtop in je zadel zitten en maak jezelf lang. Wachten, wachten, wachten tot je er bent en dan ga je mee naar voren. Wanneer jij al zo verkrampt naar voren gaat zitten (schouders omhoog, nek naar beneden, bovenlijf naar voren en handen niet zo hoog houden), heeft je paard ook de neiging om harder te gaan en de sprong al eerder te maken dan nodig is.

Lekker blijven trainen en kilometers maken, en dan gaat het helemaal goedkomen! :D

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:40

Leuk paard heb je! En met veel trainen gaat het wel goed komen!

Ik zou mijn paard inderdaad ook corrigeren als hij nog niet snel genoeg kan overspringen in de goede galop zoals Kaitlyn zegt. En wat mij ook opviel is dat je heel hard goedzo schreeuwt etc. Goed dat je je paard beloont natuurlijk, maar het kan vgm wel een reden zijn om uitgesloten te worden, aangezien je niet mag praten tegen je paard in de spring/dressuurring.

Veel succes :D

baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:39

Ontzettend bedankt voor je opmerking en tips!

Het was mij helemaal niet opgevallen dat ze overkruist zat en dat zo iets belangrijk is om goed uit te komen voor de sprong!
Ik kan haar nog niet laten wisselen van galop, maar dat terug nemen en opnieuw aanspringen is zeker iets waar ik mee aan de gang ga!

Ook mijn eigen houding, zoals jij beschrijft is echt iets waar ik wat mee kan! Ik ben me er tijdens het springen nog niet zo bewust van door de zenuwen

Ik ga er zeker mee aan de slag!

baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 20:40

Yeah!!! In uitgelicht!! Super gaaf!! *\o/* *\o/*