Sometimes dreams DO come true

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 00:39

De meeste van jullie kennen mijn vosroan ponyhengst Risky Dream wel van zijn vele topics, hij staats helaas al zo'n 2 jaar stil ivm gebrek aan ruiter.
Maar Risky is niet de enige succesvolle pony die ik gefokt heb uit mijn B ponymerrie.
7 jaar geleden heb ik voor het castereren van mijn Arabisch volbloed mijn B ponymerrie met hem gedekt.
Helaas is die hengst inmiddels overleden door blessureleed, maar mijn droom was altijd dat zijn dochter succesvol zou zijn in de sport en zo haar vader eer aan zou doen.
Inmiddels zijn we 7 jaar verder en WAUW wat heeft die kleine meid al allemaal gepresteerd.
Zeker in de afgelopen maanden houden de goede resultaten maar niet op.

Allereerst even een klein profieltje.
Naam: Kyra's Promising Hidden Treasure (v. Nib Hiduc Star OX)
Geboren: 2012
Kleur: vosroan
Stokmaat: 1,35
Afbeelding

Aan het eind van 2017 behaalde Treasure in de loodzware cross van Barchem haar laatste winstpunten voor de M eventing met een foutloze cross samen met Jazz.

Afbeelding

Daarom besloten om tijdens indoor SGW de Mortel in te schrijven voor de klasse M.
Nou een beter debuut hadden we ons niet kunnen wensen, want Treasure crosste foutloos en binnen de ideale tijd samen met Jazz. (Let niet op mijn commentaar was aan het helpen om binnen de tijd te crossen)


Helaas is Jazz na de winter gestopt ivm persoonlijke omstandigheden.
Jazz was echter niet Treasure haar enige ruiter want ook Guusje reed al langere tijd op Treasure, maar door haar beperking bleven de echte resultaten in het begin uit. Daar kwam echter na deze winter verandering in. Het knopje ging om (iets met routeplanning tijdens het parcour :') :') ) en ze zijn bijna niet meer te stoppen.

Na de selectiewedstrijden afgelopen winter mochten ze zichzelf samen kringkampioen C klasse M noemen. Dit betekende ook afvaardiging naar de Brabantse kampioenschappen.

Afbeelding

Tijdens de Brabantse Kampioenschappen fliktte ze het gewoon om zilver te behalen en hiermee plaatsen ze zich ook voor het NK en voor Indoor Brabant.

Afbeelding

Toen door naar Indoor Brabant, WAUW wat is dat gaaf zeg. Krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terugdenk.
Hier reden ze samen een foutloos basisparcour en veruit de snelste tijd in de barrage, maar met net wat te veel risico waardoor er een balk teveel omlaag ging.
Afbeelding


Helaas tijdens het NK werd de spanning Guusje toch echt wat te veel en ondanks dat de pony als een tijger door het parcour ging vielen er 2 balken. Alsnog een zeeeer knappe prestatie voor dit koppel.
Afbeelding
Afbeelding

De dag na het NK stonden de Brabantse Kampioenschappen eventing op het programma.
Hier streden ze samen in de klasse L om de titel en met een nette dressuurproef een foutloos springparcour en een foutloze cross binnen de tijd, werden ze Brabants Kampioen.
Afbeelding

Na dit zware winter seizoen was het tijd voor een hele poos pauze voor Treasure, want ja ook dat is erg belangrijk.
En vorige week was het dan eindelijk zo ver, haar eerste Z parcour op mijn verjaardag. En ja hoor gelijk het eerste winstpunt binnen. Mijn kleine pony gewoon officieel Z. Dat was nog eens een geweldig verjaardagscadeau.

Afbeelding

En wat de toekomst ons brengt zien we wel weer, eerst nog een paar jaar de sport in en daarna mag ze voor kleine Treasurtjes gaan zorgen *\o/*

Let op natuurlijk is er van alles te verbeteren, maar let wel dat het hier om jonge kinderen gaat met een jonge pony die netjes begeleid worden.

( Alle foto's met logo zijn ook gekocht)

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:56

Zo wat een pittig ding, dapper hoor hoe de meiden haar rijden! En proficiat met jullie mooie resultaten, daar mag je zeker trots op zijn! :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 18:38

Ja het is inderdaad een pittig ding, maar tegelijkertijd ook een enorme knuffelkont.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:39

Wauw, wat een powerpony :j

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:51

Gaaf om er nog eens wat van te zien! Vind het belachelijk stoere pony's <3
Leuk dat het nieuwe ruitertje er mooi mee aan het groeien is, lijkt me best wel heftig, als kind eigenlijk 'rijden als een grote'. Hopelijk snel weer zo'n mooi overzicht!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 23:35

Dankjewel Hoppit.
Ja wie had dat ooit durven dromen dat ik 2 ponys uit mijn merrietje fok en dan beide zo super presteren. Ik in ieder geval niet.
Had de merrie dit jaar weer willen dekken, maar denk dat ze gezien haar leeftijd niet meer hengstig wordt.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 08:44

Wat leuk, uitgelicht!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:23

Je mag trots zijn op je knappe pony's! Én op je ruiters! Stuk voor stuk hele fijne ruiters geloof ik? Ik blijf fan van Gijs :') Maar die kan ondertussen meelopen met deze pony's geloof ik :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:10

Volgens mij vind Treasure dit prachtig om te doen! :D

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:20

wat een gave pony en die meiden rijden goed zeg! heel veel succes verder toegewenst <3

(ze is wel een toverbal zeg, moest even twee keer kijken of het wel de zelfde pony was :') )

kayleeflosje
Berichten: 22
Geregistreerd: 02-02-18
Woonplaats: :P

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:00

<3 <3 <3 <3 <3 !!!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 18:22

loez schreef:
Je mag trots zijn op je knappe pony's! Én op je ruiters! Stuk voor stuk hele fijne ruiters geloof ik? Ik blijf fan van Gijs :') Maar die kan ondertussen meelopen met deze pony's geloof ik :D

Ja Gijs is inmiddels een stuk groter dan mij en zou inderdaad mee kunnen lopen.
Guusje en Treasure overigens vandaag alweer hun 2e winstpunt in het Z gehaald.

poesnoes

Berichten: 769
Geregistreerd: 21-04-07
Woonplaats: De Goorn

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:51

Wat een leuk overzicht. Knappe Treasure. Super wat er al is bereikt met haar.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 02:18

Ja ja de aantallen voor afvaardiging zijn inmiddels bekend.
En Treasure heeft zich weer voor 3 rubrieken weten te selecteren op de Brabantse kampioenschappen.
Ondanks haar jonge leeftijd zorgt ze er nu al voor dat het 3e ruitertje via haar hun eerste kampioenschappen ooit mogen rijden!
Treasure zal aan de start verschijnen in de CB dressuur, CB springen en CZ springen

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 16:53

Inmiddels is Treasure ook gehuldigd als kringkampioen C/Z springen
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:55

Wat ontzettend gaaf joh! Snap dat dit enorm genieten is!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Sometimes dreams DO come true

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:26

Gefeliciteerd! Super gaaf!