ET mag weer de hoogte in!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:53

Nadat ik zelf een periode erg ziek geweest ben en [naam] het even met vrijspringen moest doen, hebben we vandaag voor de 3e keer weer echt gesprongen! En ohh wat heb ik genoten, wat een paard ben je toch! <3

De zomer gaan we lekker trainen en lessen, met als doel om het indoor seizoen dit jaar te gaan starten! Een beter paard kan ik mij in ieder geval niet wensen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:55

Wat een springveren heeft dat paard! Mooie foto’s!

Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:03

Kanon die ET!
Jullie gaan goed :D

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:07

Hoppa wat een heerlijke foto's zeg! Geconcentreerde ruiter, fanatiek paard, lekker weertje, wat wil een mens nog meer? Heel veel plezier met alle trainingen die gaan komen en alvast veel succes met je debuut!

Elk bad heeft er eendje.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:17

Mooi! En Omg ik wil een foto van je frontriem <3

Naomie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:49

Ze heeft heel veen techniek van zichzelf, springen kan ze zeker :D

miesnaom schreef:
Mooi! En Omg ik wil een foto van je frontriem <3


Dit is de beste denk ik ;)
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:29

Ziet er goed uit zeg!

Ik zou je beugels wat korter doen en iets minder op zn hals kruipen... dan ziet het plaatje er nog veel beter uit!


Keep up the good work!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:33

Beugels korter merkte ik tijdens het rijden ook al ja, maar het was niet zo hoog dus heb het voor het gemak zo gelaten ;)

Meer terug zitten gaat echt niet, dan lazer ik eraf :') Zoals je ziet springt ze met veel techniek en souplesse, dat als ik meer terug blijf zitten ik achter blijf in de beweging. Ik leun ook niet op de hals verder :) Sinds ik meer mee naar voren ga springt ze veel fijner en met meer vertrouwen (minder twijfel vooral), omdat ze nu (lijkt het) pas de ruimte van mij krijgt om echt te springen :j

_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:10

Leuke combinatie, jullie hebben overduidelijk veel plezier :j Dat starten in het indoorseizoen moet goed komen!

Ook ik zou je aanraden je beugels een paar gaten korter te doen, dat maakt het uitzitten van die grote wappers ook wat makkelijker. Daarnaast zou ik proberen boven de sprong iets meer contact te houden met de mond van je paard. Je geeft haar nu veel ruimte, wat goed is, maar daarbij verbreek je het contact volledig.

Veel succes samen!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:14

_Sofie schreef:
Leuke combinatie, jullie hebben overduidelijk veel plezier :j Dat starten in het indoorseizoen moet goed komen!

Ook ik zou je aanraden je beugels een paar gaten korter te doen, dat maakt het uitzitten van die grote wappers ook wat makkelijker. Daarnaast zou ik proberen boven de sprong iets meer contact te houden met de mond van je paard. Je geeft haar nu veel ruimte, wat goed is, maar daarbij verbreek je het contact volledig.

Veel succes samen!


Ze springt lekker inderdaad! Leuk dier.
Maar idd wat hierboven gezegd wordt viel me ook op. Hou verbinding met de mond boven de sprong en idd, jouw bovenlichaam ligt echt teveel op de hals. Als je je beugels korter hebt kun je makkelijker meekomen zonder zo ver naar voren te komen.

Lekker oefenen en van de winter lekker starten. Leuk! En nogmaals leuk dier!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:15

Heb zelf namelijk ook zo'n vliegmachine maar toch proberen niet erop te gaan liggen. Als je beugels korter zitten kun je meer de sprong volgen vanuit je benen IPV bovenlichaam en val je er ook echt niet zomaar naast.
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:39

de knappe ET! leuk dat je in indoor seizoen wilt gaan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:54

Ik leun niet op de hals, dat voorop te stellen :)
Dat ik teveel in de teugels mee geef zie ik inderdaad, dus neem jullie tips zeker mee! Maar eerst hielt ik teveel in door "angst" (meerdere malen heel hard vanaf gevallen, daardoor ook permanente blessure) waardoor zij ging weigeren omdat ze, logisch, geen ruimte had om te springen. Zie nu op de foto's dat het ietwat overdreven is, maar ben mij ervan bewust en doe het expres om haar dat vertrouwen terug te geven (en mijzelf ook). Zal straks als we gaan lessen een oefenpuntje worden :) Heb deze maand nog 2 proeflessen gepland staan en dan na m'n vakantie beginnen, dus moet vast goedkomen maar zeker bedankt! :D

Hoop als we gaan starten ook een springzadel te hebben, dat zal ook net wat fijner zitten zijn voor mij op zo'n kanon :D

_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:16

Fijn dat je nog lessen gepland hebt staan. Springzadel maakt ook zeker verschil! Mijn paard is ook nogal explosief (zie foto’s profiel) en het leven weer zoveel eenvoudiger toen ik een springzadel kocht en niet meer met een VZH zadel hoefde te springen :D

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

IlsevG23
Berichten: 29
Geregistreerd: 30-10-17

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:44

Wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met jullie! Lekker van de winter wedstrijden gaan rijden :)

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: ET mag weer de hoogte in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:57

Wauw wat een kanon! _/-\o_ Gaaf zeg! :D

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:05

Fijn dat je weer kunt springen met je paard!
Leuk springpaard hoor!

Over je houding gesproken: op foto 1 en 4 lig je voor het mooie inderdaad te plat op je paard.
Uit ervaring weet ik dat dit heel moeilijk is om af te leren.
Succes!

Leef: neem en geef!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers