Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurentii

Berichten: 2080
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:37

Sabino komt op elke kleur voor, ook bruin, zwart, ...
Schimmel is echter iets totaal anders, sabino/roan zijn witte factor.
Schimmel is een kleur.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:41

Laurentii schreef:
Sabino komt op elke kleur voor, ook bruin, zwart, ...
Schimmel is echter iets totaal anders, sabino/roan zijn witte factor.
Schimmel is een kleur.


oke ja, in zijn paspoort staat rood schimmel maar dat is hij ook niet dachten wij.
dan zal die wel als veulen eruit hebben gezien als roodschimmel?
weet niet hoe dat eruit hoort te zien uberhaupt? haha

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:42

dit lijkt wel beetje op wando, mini wando zeg maar. qua kleuren
Afbeelding

Laurentii

Berichten: 2080
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:44

ik zie het wel meer dat schetsers zich vergissen in kleuren :') :P
ik denk dat het een sabino is :P

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:46

Laurentii schreef:
ik zie het wel meer dat schetsers zich vergissen in kleuren :') :P
ik denk dat het een sabino is :P


haha okee ik ga het onthouden!

zeker weten zullen we het nooit ben ik bang :=

Laurentii

Berichten: 2080
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:48

je kan hem altijd eens laten testen :P maar dat kost natuurlijk geld om het gewoon te weten :')

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:29

Wat een leuk paard. De kleur vind ik echt mooi, vooral in combinatie met de bles.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:05

Wat een ontzettend gaaf paard is dit zeg!

Hij kijkt ook zo ontspannen en vrolijk <3

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:33

Leuk paard en ziet er netjes uit!

Charming heeft wel een punt! Je onderbenen liggen afentoe wel erg ver naar achteren en daardoor valt je bovenlichaam naar voren en lig je zo op de hals. Je onderbeen hoort namelijk onder het zwaartepunt van het lichaam en daar ligt het niet. Daardoor verlies je de balans (in het bovenlichaam) en lig je enigszins op het paard. Ik zou je beugels 1 of 2 gaten korten doen, want dan heb je veel meer steun in het onderbeen en makkelijker gaan 'staan' in het zadel. Zoek eens een paar filmpjes op van American Hunters, die hebben vaak een bijna perfecte springhouding en daar kun je heel erg veel van leren! Zet dan thuis een rits in-uitjes op, omdat je daar in een makkelijk en fijn ritme springt, en hou dan aan! Het draait allemaal om muscle-memory, beugels wat korter.

Handen zou je iets meer ruimte mogen geven zodat 'ie ook een mooiere vorm aan kan nemen, en dan niet je handen naar voren zodat je contactverlies en slappe teugels krijgt maar mooi naar de oren. En je bovenlichaam meer oprichten, maar dat komt ook als je je beugels wat korter doet, zal eerste paar sprongen even wennen zijn en balans vinden maar is de moeite waard. :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:10

Ik denk dat het 'm niet zozeer zit in benen te ver naar achteren, maar in je billen dichter bij het zadel houden (dus een hoek maken in de heup), dan blijven je benen vanzelf meer voor :j

Afbeelding

Leuke combinatie zijn jullie, veel succes samen!

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 22:26

Bedankt voor de complimenten en de tips!

Lange beugels klopt, met kortere beugels krijg ik snel kramp.. Ben/was een echte dressuur muts en rij graag met lange beugels.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:04

Je paardje heeft echt een sympathiek e uitstraling, en inderdaad een blikvanger met dat grijze kleurtje en witte bless. Succes met trainen samen!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:24

Zou zeker de tips aannemen over je houding.. Ze komen niet van mensen met geen kennis en er zit een hele grote kern van waarheid in. Vooral het punt dat je erop ligt alsof je ober 1.60 vliegt. Dat is niet nodig in de lagere sport, daar verkijken veel beginner zich ook op. Bovenlichaam hoeft niet zo ver mee, als je dat in je hoofd houd blijven je benen mooier op de plek en hoef je ook niet met e armen op de hals te liggen.
Als jij een grote afstand rijd zit je ook anders dan dat je een noodsprong hebt. Het is dus een moeilijk punt maar zeker een werkpunt voor jou. En voor mij. En voor veel mensen. Het blijft ook een eerkpunt want het is namelijk erg belangrijk. :Y)
Dus hou het wat simpeler in je houding. Billen iets uit het zadel, iets naar voren en toestaan in je handen. Hou het dixht bij je zadel. En denk aan je schouders terug, schouders naar voren betekend dat je er naast ligt als paars aan je trekt. Schouders terug betekend dat je steviger zit :D

Succes samen! Komt vast goed! En stijlpunten zeggen niet altjd iets. Bij de 1 rij je 70 en bij de ander 60. Vraag les van verschillende mensen en ze zien allrmaal een ander eerkpunt

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:33

de laatste 3 wedstrijden had ik 78, 70,5 en 71 stijlpunten.
met 78 was ik eerste vd 73.
met 70,5 had ik helaas een balk..
met 71 dus 2 balken in de barrage, maar anders was ik daar 2e geworden..

dus nogmaals, denk dat t allemaal wel mee valt met me houding :)
als je trouwens kijkt tussen alle andere fotos van de B springruiters, ben ik toch echt wel 1 van de betere houdingen.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:34

weet nu wel weer waarom ik al zo lang geen topic meer heb aangemaakt op bokt :)

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:36

Prachtig paard :P en schitterende combi zijn jullie!

Betreft de voorbeeld foto’s die geplaatst worden, dit zijn foto’s waar het paard horizontaal boven de hindernis (die een stuk hoger is dan de hindernis van topic starter) hangt....je moet dan eigenlijk als vergelijking een “afzet” foto plaatsen. Ik denk dat dat wel verschil maakt in de houding van de ruiter.
Ik heb geen verstand van springen, maar zou me dat zo voor kunnen stellen.
Ik vind op de 1e voorbeeld foto zelfs dat de ruiter wat “achter” lijkt te blijven op de sprong...

Ik vind je houding ook niet verkeerd hoor topic starter, je zit hem volgens mij totaal niet in de weg...prachtige combi!

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:41

Het is allemaal goed bedoeld dus neem het van harte en ga niet plat liggen want je springt geen 1.60. Je zit je paard ook niet in de weg, zeker niet. Maar het is te verbeteren. En er is altijd iets te verbeteren met paard rijden. Ik lig zelf ook de ene keer wat te plat, de andere keer mooi en weer een andere sprong zit ik ook wat minder mooi. En ik rij ook leuke stijlpunten. Maar ik weet dat het te verbeteren blijft. Daar gaat het meer om ;)

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:44

bedoel je zon foto? :)
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:53

Leuk om zo te kijken ts. Ben mijn eigen spring fotos ook aan het bekijken en zie de ene foto ook hand en onderarm op de hals, andere weer niet. Benen ene keer verder naar axhter dan de andere keer. Het blijft ook constant anders, en een fractie van een seconde. Dus het is moeilijk om elke sprong het zelfde te zitten. En elke sprong is niet hetzelfde.

Ik denk dat je heel veel hebt aan als je je schouders iets terug houd. Dan blijf je iets meer terug. En mocht hij struikelen over een balk, in de landing, zit jr net wat steviger met je schouders iets terug. Is heel leuk te testen als je stil stilstaat en is met minimale aanpassing maximaal verschil. Heeft iemand bij mij gedaan en ik doe het ook regelmatig in mn lessen! :j

De perfecte houding zou ik ook wel willen hebben. Na al die jaren springen train ik er ook nog op hoor.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 10:58

Cioccolato schreef:
Leuk om zo te kijken ts. Ben mijn eigen spring fotos ook aan het bekijken en zie de ene foto ook hand en onderarm op de hals, andere weer niet. Benen ene keer verder naar axhter dan de andere keer. Het blijft ook constant anders, en een fractie van een seconde. Dus het is moeilijk om elke sprong het zelfde te zitten. En elke sprong is niet hetzelfde.

Ik denk dat je heel veel hebt aan als je je schouders iets terug houd. Dan blijf je iets meer terug. En mocht hij struikelen over een balk, in de landing, zit jr net wat steviger met je schouders iets terug. Is heel leuk te testen als je stil stilstaat en is met minimale aanpassing maximaal verschil. Heeft iemand bij mij gedaan en ik doe het ook regelmatig in mn lessen! :j

De perfecte houding zou ik ook wel willen hebben. Na al die jaren springen train ik er ook nog op hoor.


ja klopt dat krijg ik regelmatig te horen van mijn instructie, schouders terug, groot maken.. haha
maar dan vooral voor de sprong nog.. laatste galop pas afwachten.. etc

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:03

Ja dat is iets wat vanaf voor de sprong tot aan eigenlijk het eind van het hele parcour moet. Ik doe het zelf ook, je doet het vrij makkelijk. Schouders terug voelde voor mij eerst heel onnatuurlijk. Heeft je instructrice ooit aan je teugel getrokken toen jij stil stond en in verlichte zit zat?
Met je schouders naar voren trekt ze je zo uit het zadel aan je teugel. Met je schouders terug, krijg je wel een rukje natuurlijk, maar blijf je stevig zitten.
Dat is zo'n leuk iets om te laten zien dat het exht verschil maakt waar je iets aan hebt!

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:57

EMMAxSAMMY schreef:
bedoel je zon foto? :)
[ Afbeelding ]


Schitterend!!

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:34

EMMAxSAMMY schreef:
weet nu wel weer waarom ik al zo lang geen topic meer heb aangemaakt op bokt :)


Ja, jeetje, wat een commentaar en wat vallen mensen in herhaling. Ik heb er geen verstand van gelukkig. Ik zie wel dat jullie goed samenwerken en samen plezier hebben en ik vind je dekje erg leuk! Wel leuk dat heel veel mensen jou paard en zn kleur zo boeiend vinden.
Ben wel beetje benieuwd nar zn zomervacht nu. Maar kan me voorstellen dat je eerst weer even pauze hebt van topics starten :D .

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 14:52

haha ja klopt! hij valt zeker op met zn kleurtje :)
op mn profiel kan je hem zien waar die niet geschoren is, of te wel zomer vachtje!
gelukkig is het nog wel verdeeld met ook veel leuke positieve reacties idd :)

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:27

Rangeela schreef:
EMMAxSAMMY schreef:
weet nu wel weer waarom ik al zo lang geen topic meer heb aangemaakt op bokt :)


Ja, jeetje, wat een commentaar en wat vallen mensen in herhaling. Ik heb er geen verstand van gelukkig. Ik zie wel dat jullie goed samenwerken en samen plezier hebben en ik vind je dekje erg leuk! Wel leuk dat heel veel mensen jou paard en zn kleur zo boeiend vinden.
Ben wel beetje benieuwd nar zn zomervacht nu. Maar kan me voorstellen dat je eerst weer even pauze hebt van topics starten :D .


Ah komop. dat valt best wel mee. Ik zie iedereen netjes onderbouwend schrijven, niemand kraakt TS af, alleen lijkt het een beetje alsof ze het zelf zo opvangt? Allemaal netjes onderbouwend commentaar. En ook als je veel wint en hoge stijlpunten krijgt, kan er veel beter. Als ik immers 80% in de dressuur scoor, denk ik ook niet; oh dit is goed genoeg, stop met trainen en verbeteren. :)

Ts, toch zou ik proberen langzaam wat korter te gaan zitten. Zit hem namelijk echt in je muscle-memory, dus veel 'trainen'. Gewoon lang beginnen, aan het eind wat korter gaan zitten, 5 minuutjes is dan genoeg en dat kun je dan steeds verder uitbreiden.

Feit is dat het er netjes uitziet! Anders zou je ook niet zulke nette punten en klasseringen halen, maar het is allemaal goedbedoeld hier. :)