Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:56

Wat een knap dier :) Leuke vrolijke foto's.
Op naar de volgende wedstrijd

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:05

Coloured schreef:
Wat een leuke combi zijn jullie! Ziet er mooi uit! <3

Als fokker van bijzonder gekleurde warmbloeden ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming? Is die bekend?


zijn vader is no limit, opa indoctro
vader van moeder is amethist, opa nimmerdor
dus zijn eigenlijk allemaal bruin/vos paarden.

zijn kleurtje komt van zijn oma en overgroot opa(markies) (van moeders kant), dat zijn beide schimmels.
wando is in zijn paspoort rood schimmel, maar volgens internet is het roan.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:14

Ontzettend leuk dier, een hele bijzondere kleur.
Probeer wel aan je houding te werken. Het ziet er heel comfortabel uit op de foto maar ideaal is het niet. Met de nodige lessen kom je er wel en met zo’n fijn paard al helemaal.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:39

Je paard heeft een leuke kleur..

Ik zou alleen echt aan je houding gaan werken, je onderbenen gaan veel te ver naar achter en zitten bijna in zijn flanken, daarnaast gooi je jezelf op zijn hals met je bovenlichaam en je handen gaan niet mee naar voor.. Probeer je benen op de plaats te houden en je handen iets meer mee naar voor te zetten..

Probeer eens in uitjes te rijden thuis en daarbij echt te letten op jou houding, en daarnaast is het ook een hele goede oefening voor je paard.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:42

CharmingS schreef:
Je paard heeft een leuke kleur..

Ik zou alleen echt aan je houding gaan werken, je onderbenen gaan veel te ver naar achter en zitten bijna in zijn flanken, daarnaast gooi je jezelf op zijn hals met je bovenlichaam en je handen gaan niet mee naar voor.. Probeer je benen op de plaats te houden en je handen iets meer mee naar voor te zetten..

Probeer eens in uitjes te rijden thuis en daarbij echt te letten op jou houding, en daarnaast is het ook een hele goede oefening voor je paard.


Ik vind dit nogal overdreven :)
alleen de laatste foto is het wel erg slecht. De andere fotos zitten mijn benen prima op de plek.
En ik gooi mezelf niet op zijn hals.. ik buig ver naar voren, maar zit hier helemaal los van.
Overigens hoeven mijn handen niet verder naar voren want zoals je ziet, zit ik bij geen enkele sprong in zijn mond te trekken :)

Ik zie trouwens op jou profiel, dat je bijna dezelfde houding aanneemt als mij op je eerste foto met de schimmel. dus nogmaals, ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee valt!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:47

Jouw onderbenen horen bij de singel te blijven en op iedere foto liggen jouw hakken bijna achter het zadel.. Heb ook nergens gezegd dat je in zijn mond trekt, maar je ligt op iedere foto op zijn hals. Als je jouw handen meer mee naar voren brengt en iets verder van de hals af bent kun je makkelijker sturen op de sprong.. Maargoed, je hoeft niets met mijn tips te doen, zeg alleen wat ik zie en wat je er mee zou kunnen doen.. Nu gaat het nog wel maar als je straks een hogere proef moet rijden kom je hier mee in de knoei ;)

Succes er mee..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:49

EMMAxSAMMY schreef:
CharmingS schreef:
Je paard heeft een leuke kleur..

Ik zou alleen echt aan je houding gaan werken, je onderbenen gaan veel te ver naar achter en zitten bijna in zijn flanken, daarnaast gooi je jezelf op zijn hals met je bovenlichaam en je handen gaan niet mee naar voor.. Probeer je benen op de plaats te houden en je handen iets meer mee naar voor te zetten..

Probeer eens in uitjes te rijden thuis en daarbij echt te letten op jou houding, en daarnaast is het ook een hele goede oefening voor je paard.




Ik zie trouwens op jou profiel, dat je bijna dezelfde houding aanneemt als mij op je eerste foto met de schimmel. dus nogmaals, ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee valt!


Die foto's uit mijn profiel zijn hindernissen van 1.40 :') .. Daarnaast liggen mijn hakken niet in haar flanken en heb ik een onafhankelijke zit.. Als ik een knoop in mijn teugels had gelegd dan had ik haar nog niet in de weg gezeten.. Daarnaast als je goed naar die foto's kijkt, dan zie je dat mijn hak en heup een rechte lijn zijn, wat op jouw foto's niet zo is..

Mijn opmerkingen zijn trouwens niet slecht bedoeld, snap ook niet waarom je dit zo op pakt.. Ik probeer je alleen maar tips te geven, aangezien ik hetzelfde probleem heb gehad, en dat is niet makkelijk om dit op te lossen.. Maar he, ik zou vast niet betaald worden om te rijden als ik geen kennis zou hebben.. Niet dat ik alles weet, maar heb genoeg ervaring op gedaan om te zien dat je niet de juiste houding hebt.
En als je hier aan gaat werken zul je zien dat het straks op hoger niveau makkelijker gaat worden..

Maar doe wat je wil en ga mijn foto's even beoordelen word je vast beter van :)

Nogmaals succes TS
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 03-03-18 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:54

CharmingS schreef:
Jouw onderbenen horen bij de singel te blijven en op iedere foto liggen jouw hakken bijna achter het zadel.. Heb ook nergens gezegd dat je in zijn mond trekt, maar je ligt op iedere foto op zijn hals. Als je jouw handen meer mee naar voren brengt en iets verder van de hals af bent kun je makkelijker sturen op de sprong.. Maargoed, je hoeft niets met mijn tips te doen, zeg alleen wat ik zie en wat je er mee zou kunnen doen.. Nu gaat het nog wel maar als je straks een hogere proef moet rijden kom je hier mee in de knoei ;)

Succes er mee..


onderbenen bij de singel?? :=
dat zie je nergens..
ook niet of jou profiel, ook niet op internet, ook niet op de hoge springsport.
omdat je omhoog springt, blijft je been verticaal waardoor die automatisch achter de singel komt.
& nogmaals, ik lig niet op de hals, ik leun er niet op. ik buig gewoon ver naar voren. zou idd wel iets minder mogen :)

Laurentii

Berichten: 2064
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:55

EMMAxSAMMY schreef:
Coloured schreef:
Wat een leuke combi zijn jullie! Ziet er mooi uit! <3

Als fokker van bijzonder gekleurde warmbloeden ben ik wel heel benieuwd naar zijn afstamming? Is die bekend?


zijn vader is no limit, opa indoctro
vader van moeder is amethist, opa nimmerdor
dus zijn eigenlijk allemaal bruin/vos paarden.

zijn kleurtje komt van zijn oma en overgroot opa(markies) (van moeders kant), dat zijn beide schimmels.
wando is in zijn paspoort rood schimmel, maar volgens internet is het roan.



nog een geïnteresseerde kleurenfokker 8-)
Ik dacht dat roan ook van ergens moest komen. is dit geen Sabino waarbij de witte haren meer zijn doorgekomen? Wij hadden hier vorig jaar een vos veulen met dezelfde kleur, hoge witte benen, wit hoofd en veel witte haren (zoals de dekhengst Jonsaunier DH), uit een Sabino x Rabicano combinatie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:56

Afbeelding

Afbeelding


Eventjes deze als voorbeeld ;)
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 03-03-18 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:56

CharmingS schreef:
[ [url=m/VfVix5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eventjes deze als voorbeeld ;)


dat is dan een uitzondering haha.
en eerlijk??? dit ziet er toch juist vreemd uit?!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:57

Ik kan je nog 100e andere voorbeelden geven als je wil ;)

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:59

Laurentii schreef:
nog een geïnteresseerde kleurenfokker 8-)
Ik dacht dat roan ook van ergens moest komen. is dit geen Sabino waarbij de witte haren meer zijn doorgekomen? Wij hadden hier vorig jaar een vos veulen met dezelfde kleur, hoge witte benen, wit hoofd en veel witte haren (zoals de dekhengst Jonsaunier DH), uit een Sabino x Rabicano combinatie.


Sabino ken ik niet, maar ik weet wel dat wando echt heel grijs is van zichzelf. en idd witte benen, wit hoofd.
en juist de extra haartjes die aangroeien, die krijgen een rode gloed aan het einde. daar komt het bruine kleurtje vandaan..
als ik hem dus scheer (zoals die nu ook is op de foto's) gaat dat bruine kleurtje er helemaal af en is die gewoon grijs.
op mijn profiel kan je hem zit met bruine gloed

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 11:59

CharmingS schreef:
Ik kan je nog 100e andere voorbeelden geven als je wil ;)


je mist het punt!
typ in bij google springsport.
en je ziet bij 99% dat de benen/voeten die achter de singel liggen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:02

Zal je wat meer "uitzonderingen laten zien"

Afbeelding
Laura Kraut, toch wel een amazone die hoog in de top rijd

Afbeelding
Will simpson die de ook hoog in de top rijd en team goud heeft gewonnen op de OS


Hier je link naar google, kijk zelf eens goed..
https://www.google.nl/search?q=springsp ... 9&dpr=1.13

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:04

die laatste foto zit het been toch achter de singel?
haha man man man

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:05


Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:07


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Springen met Wando @ Jumping indoor Nijkerk 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:10

Wat reageer jij vijandig naar iemand die je probeert te helpen..

Je benen horen inderdaad bij de singel te blijven en niet achter het zadel in de flanken.. Ik ga deze discussie dan ook niet voortzetten want ik heb het idee dat het je toch niets interesseert.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:11

Mooie foto's! En leuk paard, aparte kleur :)

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:12

Elitedeux schreef:
Mooie foto's! En leuk paard, aparte kleur :)


Bedankt!!

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:24

EMMAxSAMMY schreef:
CharmingS schreef:
[ [url=m/VfVix5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eventjes deze als voorbeeld ;)


dat is dan een uitzondering haha.
en eerlijk??? dit ziet er toch juist vreemd uit?!


Eens hoor!! Vind dit er ook raar uit zien.
Verder niks dan complimenten........ook zoals je reageert op het commentaar. ( van iedereen )
Het ziet er naar uit dat je meer gaat en wilt gaan doen met het springen, nou, zoals al eerder vermeld zijn dan alleen het zelfde paard en mogelijk wat extra lesjes nodig, maar verder zie ik gewoon een mooie en blije combinatie

Laurentii

Berichten: 2064
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:28

Uit nieuwsgierigheid even opgezocht:
"Als de ouders van een veulen geen roan hebben zal het veulen ook geen roan hebben. Wel is het mogelijk dat het roan op een paard nagenoeg niet zichtbaar is. Een nakomeling van zo'n paard zal dan wel (duidelijk) roan kunnen zijn. "

Bij sportpaarden komt Sabino veel voor, en dit kan gaan tot zo'n varianten:
Afbeelding

Dus volgens mij is hij Sabino :P
Heb je foto's van toen hij klein was? Sabino zie je meteen, Roan komt pas met de leeftijd boven.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:28

RaafSmits schreef:
Eens hoor!! Vind dit er ook raar uit zien.
Verder niks dan complimenten........ook zoals je reageert op het commentaar. ( van iedereen )
Het ziet er naar uit dat je meer gaat en wilt gaan doen met het springen, nou, zoals al eerder vermeld zijn dan alleen het zelfde paard en mogelijk wat extra lesjes nodig, maar verder zie ik gewoon een mooie en blije combinatie


ja precies!! we oefenen elke week lekker verder.
zijn pas net begonnen :)
en als mn houding zo verschrikkelijk was kreeg ik er ook geen punten voor.

Bij mn vorige wedstrijd had ik 78 punten en eerste prijs vd 78 deelnemers.
Deze keer dan 71. dus ook niet verkeerd!

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:31

Laurentii schreef:
Uit nieuwsgierigheid even opgezocht:
"Als de ouders van een veulen geen roan hebben zal het veulen ook geen roan hebben. Wel is het mogelijk dat het roan op een paard nagenoeg niet zichtbaar is. Een nakomeling van zo'n paard zal dan wel (duidelijk) roan kunnen zijn. "

Bij sportpaarden komt Sabino veel voor, en dit kan gaan tot zo'n varianten:
[ Afbeelding ]

Dus volgens mij is hij Sabino :P
Heb je foto's van toen hij klein was? Sabino zie je meteen, Roan komt pas met de leeftijd boven.


wat grappig!!
ja vooral mijn zus heeft zich erin verdiept wat zijn kleur is..
niemand vd rij vereniging oid wist het te vertellen.
alleen deze foto wel duidelijk vos manen en staart?
wando is heel donker grijs/zwart. geen bruine haren te bekennen.
en ik weet helaas niet wat zijn kleur als veulen was.. weet wel dat ie al zon 8 jaar dit zelfde kleurtje heeft.
misschien was oma, overgroot opa ook officieel roan? of rood schimmel? dat kan ik helaas niet terug vinden. zie alleen schimmel staan..