Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:51

Wat tof!!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 12:53

Detroit schreef:
Zonder selfiestick. Mijn paard gaat ook echt serieus rustiger over de sprong als ik minder gefocust ben....

[ [url=m/tcEicg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Precies daarom kan dit geintje dus best nuttig zijn. Paard zijn werk laten doen.
Dus vanaf nu eenvoudiger rijden hè ;)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:04

Schoentje schreef:
Detroit schreef:
Zonder selfiestick. Mijn paard gaat ook echt serieus rustiger over de sprong als ik minder gefocust ben....

[ [url=m/tcEicg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Precies daarom kan dit geintje dus best nuttig zijn. Paard zijn werk laten doen.
Dus vanaf nu eenvoudiger rijden hè ;)

Haha ja het is wel een eyeopener. Ga iig mijn best doen eenvoudiger rijden

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:09

Ik was ook helemaal geïnspireerd ;)

Afbeelding

Het lukte alleen niet zo goed. Moest bukken voor de laaghangende takken, ponylief laten springen en een foto maken :')

Maar we gaan hier dus bepakt en bezakt met westernzadel en bitloos, al foto-makend over een boompje, Hihi 8-)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:12

Geweldig, jammer dat er vijftig jaar geleden geen mobiele telefoons waren, dan had ik er heel veel kunnen posten. Oefening op de ponyclub, teugels in een knoop, handen wijd en dan een lijntje met vijf sprongen maken terwijl je je pony met je benen en zit moest sturen en over de (lage) hindernissen moest laten springen. Standaard oefening die we zeker twee keer per maand kregen voorgeschoteld.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:22

Ja dat soort dingen deden wij ook altijd op de manege :)) erg leuk wn nuttig!

Hihi paard en ruiter zie ik, maar de de hindernis niet meer :+

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:25

Precies, vroeger was dat heel normaal. Teugels in een knoop en springen, springen zonder zadel, op de sprong zonder teugels allerlei oefeningen doen om je balans te verbeteren en ik heb als kind zelfs achterstevoren op een losse pony over hindernissen gesprongen. Ja, ik ben er vaak afgevallen, maar daar heb ik wel van leren rijden en nog belangrijker, goed van leren vallen.
Nu wordt alles nogal snel gevaarlijk gevonden, kinderen mogen bij wijze van spreken alleen nog volledig in bubbeltjesplastik ingepakt op een vastgehouden pony zitten en gekkigheid en spelen op en rond een pony is uit den boze.
Ik denk dat dat stijve en overdreven veilige het goed leren paardrijden niet ten goede komt en daarom daag ik graag af en toe een gekkigheidje uit :D

@kruimellover, ik vind hem leuk! ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:30

Ja hier ook regelmatig een serie in-uitjes met de knoop in de teugel.
En iedereen deed mee, geen verschil in dressuur of springruiters.
En de mensen die een paard hadden dat ver genoeg beleerd was (reden erg veel jonge paarden mee bij ons op de club) reden daarna nog losse sprongen zonder teugels.
Super fijn om te leren. Jammer dat dat nu zo weinig meer gedaan word.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:34

Geen jumpfie, maar gewoon een filmpje van wat gymnastiekjes op de dag dat ik met de jumpfies begon. Lekker zonnig, dus de schaduwselfies zijn toen gemaakt.

Op het moment zijn de hindernissen uit de baan, maar ik wil dus eigenlijk een keer proberen een selfiefilmpje in dit lijntje te maken. Lijkt me cool! :D


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:36

Ja dit soort lijntjes heb ik ook veel gereden toen ik nog sprong.
Ik deed dat altijd graag. Dat ritme onder je, fijn gevoel :)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:37

Ja klopt, super lekker om te doen en ook echt leuk! Paarden doen het ook graag heb ik het idee.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:39

Ja ook de jonkies doen dat graag heb ik het idee.
Ze snappen het spelletje van hoe een lijntje werkt heel snel, dat het precies uitkomt en daarmee echt vertrouwen krijgen in het hout.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:15

De huidige ponyruiters zijn nog steeds wel enthousiast te krijgen voor balkjes en in-uitjes. Ze leren van elkaar en dagen elkaar uit. In zo'n lijntje kan je ze ook makkelijk eens wat hoger laten springen omdat het altijd past. Daar krijgen de pony's en de ruiters vertrouwen van. En ze zijn super enthousiast dat ze over een meter gesprongen zijn. Bijkomend voordeel: super losse pony's.

Ik moet het alleen niet te vaak doen want anders gaan de ouders mopperen dat er zoveel hout de bak in en uit moet. :j

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:43

M'n zoontje moest gisteren in de les een 'parcoursje' afleggen met de teugels in één hand en in de andere een kadootje (vanwege Sinterklaas he) Gewoon balken op de grond, dus niet springen, maar wel in een bepaalde route. Hij heeft nog nooit zo goed vooruit gekeken en gestuurd :j Ik moest toen ook wel even aan dit topic denken!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:23

Schoentje schreef:
Ja klopt, super lekker om te doen en ook echt leuk! Paarden doen het ook graag heb ik het idee.

Wilde dat net typen, heel mooi om te zien dat alle dieren op het filmpje met de oortjes erop doorheen gaan, zonder aarzelen, wel soms even rekken maar ziet er geweldig uit, maar ja, je rijd niet voor niets op het niveau waar je nu zit. Komt nogal wat bij kijken om ze fris en vrolijk en zonder gedonder door een parcours te krijgen. Het lijkt soms zo simpel maar veel mensen hebben geen idee over hoeveel training zeker een springpaard nodig heeft om zo te presteren. Dressuurmatig heel goed voor elkaar zijn en dan ook nog is van het hout afblijven, ga er maar aanstaan.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:40

Op Instagram staan er inmiddels al meer! :)
Voor de volledigheid, de poging van vandaag met m'n andere pony :+

Afbeelding
Balkje was eraf gegaan en we gaan niet heel erg hard maar je ziet wel een beentje :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:28

Schoentje schreef:
Geen jumpfie, maar gewoon een filmpje van wat gymnastiekjes op de dag dat ik met de jumpfies begon. Lekker zonnig, dus de schaduwselfies zijn toen gemaakt.

Op het moment zijn de hindernissen uit de baan, maar ik wil dus eigenlijk een keer proberen een selfiefilmpje in dit lijntje te maken. Lijkt me cool! :D

[ Video ]


Vind het jammer dat onze bak wat klein is hiervoor, maar in uitjes ben ik gek op. Nadat mn paard snapte hoe ie over 1 sprongetje moest, ook vrij snel in uitjes gaan doen. Ideaal. De oefeningen zonder teugels etc heb ik ook vaak moeten doen!
Heb ergens nog een filmpje van in uitjes vanaf mn vroegere pony, zal eens zoeken

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:35

Ik vind het altijd zo'n gedoe om in thuis te bouwen :=
Zal binnenkort wel eens aan m'n instructeur vragen :))
Vind in-uitjes altijd fijn..
Net zoals op het filmpje van schoentje :j Dan kan ik ineens wel hoog (1,40m) springen, want dan past het altijd en ga ik niet prutsen :Y)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:12

Toen ik jong was reed ik veel lijntjes in uitjes met een knoop in de teugels en mijn handen op mijn rug, of met mijn handen naar voren richting de oren etc. Ik had een ouderwetse instructeur toen die dat belangrijk vond. Als er toen mobieltjes bestonden had ik er heel wat kunnen maken. Maar die waren er nog niet. :+
Nu rijd ik niet meer dus kan er geen meer maken. Zelfs geen dressagefie.

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:24

Wat een geweldig idee! Zou ik graag willen proberen, maar de laatste keer dat ik uberhaupt een selfie te paard probeerde te maken bedacht ponylief opeens dat het wel grappig zou zijn om ineens keihard het fietspad op te gaan draven. Met als gevolg dat ik twee handen aan het stuur nodig had, de telefoon niet goed terug in mn zak kreeg en vervolgens af mocht stappen om m uit de berm te vissen. :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:30

Dat klinkt ook echt als een ponystreek :')

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:28

"vroeger" deden wij op de manege ook altijd zonder handen springen. En stoér dat ik mezelf vond :D
Super handig dus, doe tegenwoordig veels te weinig van zulke goede oefeningen :=
Goede reden wat meer te springen en wat meer te oefenen dus!

FennyPower

Berichten: 1457
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Een hoop gekkigheid en lol met #jumpfiechallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:48

Wat een leuk topic ! Ik spring nog niet helaas eerst maar even oefenen :')

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:11

Super leuk dit! Vroeger heeeeel veel gesprongen op alle gekke manieren. Helaas 10 jaar geleden een ongeluk gehad en met de ambulance opgehaald (ik werd pas wakker in het ziekenhuis). Het had niet veel met springen te maken, maar paardlief had met springen heel veel grapjes waardoor ik toch een bepaalde angst ontwikkeld heb. Momenteel is hij 24 en springen we niet meer, anders had ik het leuk gevonden om mee te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:32

Suzanne F. schreef:
Toen ik jong was reed ik veel lijntjes in uitjes met een knoop in de teugels en mijn handen op mijn rug, of met mijn handen naar voren richting de oren etc. Ik had een ouderwetse instructeur toen die dat belangrijk vond. Als er toen mobieltjes bestonden had ik er heel wat kunnen maken. Maar die waren er nog niet. :+
Nu rijd ik niet meer dus kan er geen meer maken. Zelfs geen dressagefie.

Dat deden wij ook altijd. Zonder handen, zonder zadel, met je ogen dicht, weet ik veel wat ik allemaal heb gedaan. Sommige dingen waren niet al te verantwoord :') Inmiddels doe ik het niet meer, eigenlijk wel jammer. :D