Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:01

Een jaar geleden had ik dit nooit verwacht. Toen ik Nick net had, moesten we ontzettend aan elkaar wennen! Ik was James gewend, een dominante Haflinger die zich niet zomaar wat liet vertellen. Daardoor benaderde ik Nick helemaal verkeerd. Want Nick is compleet anders! Nick is juist heel gevoelig! En dat was ik niet gewend.
Het was dan ook even uitzoeken hoe ik Nick het beste kon benaderen. En inmiddels weet ik hoe dat moet! En zijn we een echt team geworden! En we proberen steeds nieuwe dingen!

In een jaar tijd hebben we al ontzettend veel gedaan. Schriktrainigen, wandelen, vrijheidsdressuur, buitenritjes etc.
En voor de afwisseling en het versterken van de achterhand draven we over balkjes en maken we af en toe wat sprongetjes! Want dat vinden we beide ook reuze leuk!
En hopelijk kunnen we in de toekomst nog eens een crossles volgen, zoals ik met James meerdere keren heb gedaan. Lijkt me super gaaf. En ik weer zeker dat Nick daar wel voor te porren is!

Vandaag had ik zin om weer eens een sprongetje te maken. En niet zomaar. Het was tijd om lekker te hobbelen met Nick's Nickrope! En wat deed ie het super braaf. We hadden plezier voor 10.
Ik heb nog steeds een conditie van een nijlpaard en ook Nick is niet in top conditie, maar op ons niveau gaat het super goed! :j Wij maken een hoop plezier, op onze manier :D

We zijn nog koud. We beginnen stappend over balkjes.
Afbeelding

En we zijn begonnen met ons bitloos hoofdstel. Na het losrijden eerst het springrondje even met hoofdstel gereden.
Afbeelding

En dan is het tijd om met alleen een touwtje te rijden. Het touw is al omgedoopt tot Nickrope.
Nadat we stappend slalommend rond hindernis het stuur weer even hadden bevestigd konden we doorgaan voor het echte werk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben er beide plezier in!
Afbeelding

Afbeelding

Even gas erop!
Afbeelding

Op naar de hoogste hindernis van vandaag, gaat ie het halen...
Afbeelding

Ja, daar gaan we!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Super trots op Nick!
Afbeelding

Want ondanks dat ik soms toch best afwachtend was, sprong hij tóch en zette geen pas verkeerd! Ja, we zijn één keer door de hindernis 'gevallen'. Eerder doorheen gestruikeld, omdat ik Nick niet actief genoeg reed. Maar al snel kregen we er beide meer vertrouwen in. En ik vooral het vertrouwen in Nick en daardoor durfde ik ook meer! Hij is heel voorzichtig met mij als ik wat te voorzichtig ben. Eigenlijk super lief en meedenken van hem.
Pas toen we lekker los werden en ik meer durfde konden we lekker rond crossen!
:D En dat voelt goed! We zijn een echt team aan het worden. Of... eigenlijk zijn we dat al!!! _/-\o_

Anoniem

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:07

Wat goed zeg :D , James kijkt vast trots naar beneden ! . Lol met je knol heerlijk!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:09

Dat denk ik ook! Met James is het nooit gelukt. Maarja hij had andere kwaliteiten. Hij vond het mooi om een duikboot na te doen. En dat vind Nick weer niet zo grappig :')

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:20

Wauw, wat een vertrouwen! Super om te zien! :D Dat team zijn jullie inderdaad allang! :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:55

Je bent zichtbaar aan het genieten!! Jullie zijn een super stel en hoewel hij James nooit kan vervangen heb je echt een topper gevonden.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:17

Gaaf!! Het plezier spat er inderdaad van af, en ik doe het je niet na, ik vind het best een stoere crosshindernis!

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:18

Lol met je knol! Super leuk om jullie beide zien te genieten :)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:40

Heerlijk, ik denk dat die van mij, als ik dit wil doen er een potje van maakt :D

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:44

Wauw wat knap van jullie! *\o/* Ik herinner mij nog het topic van James en dat je zo verdrietig was, toen had je vast niet voor geest gehaald dat je ooit weer zo iets met een paard zou kunnen hebben. Maar het is jullie toch gelukt. Echt knap wat jullie in een jaar tijd opgebouwd hebben!

Het is mij trouwens nooit eerder opgevallen maar eigenlijk heeft Nick een best chique hoofd zo op deze foto's :D Hij kijkt ook heel relaxed ofzo, terwijl hij over die hindernissen heen springt. Zo van, och dat doe ik wel even :P

Ga zo door, het plezier spat ervanaf! +:)+
Spoiler:
(kruipt weer onder meelees/kijk steen, haha ik vind het ook erg leuk om jullie video's op youtube te bekijken)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 10:25

Dankjewel allemaal :)

Na het overlijden van James, had ik inderdaad niet gedacht dat ik ooit nog zoals James en ik dat deden gewoon 'lol met de knol' kon herbeleven. Hoe wij dat deden, lekker maf. En op onze manier. Gewoon ongedwongen rond hobbelen en gewoon samen lol maken.
Nick is geen James. Hij is totaal anders van karakter. Maar hij heeft op zijn manier het gat gevuld wat James achtergelaten heeft. En nóg denk ik regelmatig terug aan James en hoe zal James iets hebben gedaan. En denk ik terug aan onze avonturen terwijl ik met Nick door het bos rijd. Dat zal wel blijven, want ja James was toch mijn eerste gouden maatje waar ik ontzettend veel van geleerd heb. En ontzettend veel mee heb gedaan.
Nick is echt een super goede keuze geweest. En de band wordt steeds hechter, dat kan je wel zien. Terwijl ik dat in het begin niet had kunnen denken.
Ik weet nog goed dat hij echt alles eng vond toen hij hier kwam. Tegenwoordig staat hij gewoon op het speelveld van de kinderen te grazen terwijl er gespeeld wordt. Tussen de speeltoestellen, tentjes, zwembad, opblaaskrokodillen en andere spullen. Het wordt een gewoonte al die troep om hem heen. :=
Wordt ie lekker relaxt van.

IsaCalixa, wat leuk dat je onze YT filmpjes kijkt! Dan heb je ook vast dat filmpje gezien met dat enorme lawaai van die kindertractor :')
Ook dat is al heel gewoontjes geworden haha.

Nick vindt springen leuk. Hij heeft de bouw van zijn lichaam eigenlijk helemaal niet mee. Want als je goed kijkt zie je dat in verhouding zijn achterbenen veel te kort zijn! Die staan dan ook stijl naar beneden, er zit geen knik naar achterin in. En toch wordt hij beetje bij beetje wat losser en sterker in de achterhand. En springt hij met plezier, ook als we even niet goed uitkomen. Hij wordt er wel steeds handiger in! :D
En ik hoor meer mensen zeggen dat hij een mooi hoofdje heeft. Dat zal wel komen, doordat ie altijd zo alert kijkt. Met die oortjes naar voren.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:39

Wat een mooie foto's en vertrouwen! Die laatste zegt wel alles, moe en voldaan :+

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:00

Ik vind dit hele leuke foto's.
Ik ga nu iets zeggen wat je wellicht niet leuk vindt maar het valt me op dat je ieder topic begint met James. En dat je Nick en James vaak met elkaar vergelijkt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je verdriet groot was /is. Maar voor Nick is dit wel moeilijk. Opboksen tegen een overledene is een onmogelijke taak. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat je James moet vergeten of niet meer over hem moet praten! Ik wil je hier alleen maar bewust van maken omdat Nick ook een eerlijke kans verdient.

Heel fijn ook dat je nu zulke dingen met Nick kunt doen.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:18

Ja inderdaad, mooi dat jullie dat voor elkaar hebben gekregen :) hij past nu helemaal tussen jullie gezin. Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat je nog vaak terugdenkt aan je vorige paard.

Die met de kindertractor heb ik nog niet gezien volgens mij, de laatste die ik zag was het rondje op het industrieterrein :P

Wel fijn dat hij ondanks zijn bouw toch verbetert in het springen! En plezier is natuurlijk ook het belangrijkste :)

@estja, denk jij serieus dat Nick überhaupt weet wie James was? :') die kan daar onmogelijk last van hebben, hoor, haha. Wat ik zie is dat TS het idd nog wel eens heeft over haar vorige paard maar ook absoluut inziet dat dit paard heel anders is en dat ze nu ook steeds meer een band krijgt met Nick.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:08

Het valt niet mee om je beste vriend te verliezen, ben er soms nog steeds erg verdrietig van! (Nu ik het typ krijg ik ook weer tranen in de ogen).
Er komt wel een tijd dat James meer naar de achtergrond verdwijnt, maar alles op zijn tijd. Ik stop hem niet weg. Het is mijn manier van verwerken en er mee om gaan. :j Vind het soms nog steeds moeilijk, het is toch een deel van je leven dat je mist.
Maar ik heb er een super lieve vriend voor in de plaats gekregen!
En dat we af en toe met neckrope rijden, zegt toch wel genoeg? :D Heel bijzonder is dat! Een team wat samen plezier maakt!
Hij past helemaal in ons gezin! Echt een ontzettend lief dier. Voor ons allemaal. En hij is ook ontzettend lief voor Bliksem! Echt super stel samen _/-\o_

Toen de dierenarts hier thuis kwam om de dood van James te bevestigen zei hij: "Ach, ik weet zeker dat je er een leuker paard voor in de plaats krijgt".
Nou ik kan je vertellen ik kon die vent wel schieten toen hij dat zei. Maar... gek genoeg denk ik dat hij wel eens gelijk kon hebben... Al durf ik daar nog niet echt aan toe te geven. :=

Afbeelding

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:57

Ik ben heel erg blij voor je dat het zo goed gaat samen met Nick, lekker plezier maken! :)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:59

Je mag zoveel over James praten als je wilt..idd kan een goede verwerking zijn.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:41

Yihaa ! :D Toffe foto's :D Wat ziet hij er ook goed uit zeg.

Ik heb vorig jaar september ook mijn pony verloren en kan nu ook weer eindelijk genieten van mijn andere pony. Wat een onzin dat je je topic daar niet mee moet beginnen.. Alsof Nick dat ook maar 1 seconde doorheeft 8)7

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Springen met de 'Nickrope!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 22:53

Dankjewel :)