Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 18:16

In een eerder topic van ons heb ik een korte uitleg gegeven over waarom ik en Eclipse zijn gaan springen:

[SPR-ITP] Van dressuurmuts naar allrounder!

Afgelopen weekend verschenen we weer in de springring in de klasse BB. :D

Rondje 1 werd beloond met 87,5 stijlpunt, we hebben hier helaas niet alle balken laten liggen maar desondanks dat wel heel erg tevreden! En vooral superblij met die mega punten! _/-\o_

Rondje 2 kwamen we foutloos rond en werd beoordeeld met 80 stijlpunten en dat leverde ons een 1e prijs op! *\o/*

Eclipse is in het springen dus nog erg onervaren, maar ze leert heel erg snel en heeft een geweldige instelling! Voor beide kanten nog genoeg om te verbeteren maar daarvoor hebben we een hele fijne instructrice. :j

Als eerste een filmpje van het tweede parcours.


1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8. Trotse baas +:)+

Afbeelding


Tot een volgend topic! :evaw:


Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:18

Knappe Eclipse <3 netjes gereden!

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:17

Ziet er goed uit!
En wat een mega goede punten ook :) kan je inderdaad trots op zijn!

Elaya

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:38

Ze lijkt vrij simpel rond te gaan, leuk! :)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:00

Heee ziet er al goed uit.

Probeer alleen je handen mee te geven ipv vastzetten op je bovenbeen. Nu springt die zonder rug en met weggedrukte hals. Als je je handen mee geeft zal die fijner en makkelijker gaan springen succes ermee :)

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 17:14

Wat een leuke reacties allemaal! Dankjewel! :D Ze pakt het springen heel goed en leuk op inderdaad!

De sprongen waar ik haar bij me hou is bewust gedaan, de bodem liep schuin naar beneden en ik wil haar dan niet alle ruimte geven omdat ze dit niet kent en de kans groot is dat ze zich verstapt of te hard weg galoppeert. :)

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:19

Ziet er goed uit! Echt tof dat je er zo allround maakt! Nette stijlpunten.
Wil je in de B starten later?

Laerkens Beauty

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:22

Ziet er goed uit maar ondanks de bodemgesteldheid zou je haar wel iets meer ruimte kunnen geven boven de sprong, nu springt ze sommige sprongen bijna met de kin op de borst. Kwestie van iets meer toeschuiven met je handen, je hebt zoveel ervaring dat dit toch niet moeilijk voor je is en je maakt het voor je , overigens prachtige, paard net wat fijner.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:28

Je zit netjes! Maar ik zou dr echt meer ruimte geven boven de hindernis. Bij je houden is goed, maar je blokkeert nu alle beweging die ze met dr hals moet maken om goed te kunnen springen. Je doet het namelijk op elke sprong, en de bodem kan niet overal schuin aflopen.

Netjes gereden hoor! Lekker verder oefenen.
Wat een mooi jasje heb je aan! :oo

I am because you were

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-17 18:21

Helaas was het wel echt zo dat de bodem overal schuin liep. :') Moest ik hoger starten dan BB of B, dan had ik ook niet op deze bodem gestart.

Ik heb mijn andere rondje niet op internet staan dus kan die niet laten zien, maar daar is te zien dat ze daar wel alle ruimte krijgt en dat ik haar dit rondje bewust bij me hield. Ze heeft overigens nergens haar kin op haar borst hoor! :)

Saaams, misschien ooit in de toekomst... Eerst maar vlekkeloos BB kunnen springen!

Bedankt voor de tips en tops! We gaan lekker verder oefenen en km's maken.

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:48

Toch zie ik ook op je andere filmpje dat je der bij je houd. Je gaat wel mooi naar voren met je bovenlichaam maar je handen blijven staan. Terwil die foto van je pony daar geef je echt mooi mee :) tuurlijk op dit lage werk hoef je nog niet super veel mee te geven maar toch iets ruimte is wel prettig maar benieuwd naar een andere x ! Want het is wel echt een rete gaaf dier ! :D

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 11:47

Mijn pony sprong natuurlijk ook op een hele andere manier, automatisch al met zijn hoofdje naar voren en dat doet deze merrie niet. Dat is misschien omdat ze niet als springpaard gefokt is en door een gebrek aan ervaring. :) Zo hebben ze allemaal hun eigen manier van springen en rijden wij als ruiters onze paarden allemaal ietsje anders!

Dankjewel voor je complimentje! Ik vind haar ook heel leuk. :D

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 16:34

Vandaag heeft ze voor de tweede keer gecrosst! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:34

Stuk beter al :) superr !

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:40

He leuk! Ik heb je dan vast ergens gezien!

Ga met de rest mee over je handen. De bodem was prima te doen voor de paarden, het zijn paarden. Ze kunnen vaak meer dan wij denken als we ze sturen maar niet tegen werken. Dan krijg je wss ook mooiere sprongen en kan ze ook de sprong mooi afwerken!
Zoals je cross training vind ik je handen een stuk mooier. Terwijl je ze juist met crossen vaak meer bij je houd (dus niet tegen houden) dan met springen.
Neem het mee en durf ook, vertrouw daarin op je paard. Tijdena die 45 seconden even de tijd nemen om de baan te verkennen, en dan red jou beestje het wel hoor!

Lekker door gaan zo! Hoe ging de dressuur?


Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 21:59

Hoe ze tijdens de cross sprong, zo springt ze normaal gesproken in een parcours ook. :) Natuurlijk zit er wel eens een minder mooie sprong bij maar dat mag voor een onervaren (dressuur)paard!

Dressuur 2 winstpuntjes en een 3e plek, tweede proef beter dan de eerste maar in de eerste wel 10 punten meer dan in de 2e (jury's.. :') ). Niet onze beste proeven maar voor nu prima!

We oefenen inderdaad lekker verder! Minder dan een halfjaar geleden wist nog niemand dat ze kon springen dus hoe ze alles op pakt is echt geweldig! :D


Duc_je
Berichten: 635
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Eastern Eclipse (v. Westpoint) in de springring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:04

Op de eerste foto's lijkt het alsof je je handen wat meer mag meegeven. Ik vind dat het er al goed uitziet hoor, lekker blijven oefenen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers