Vlieg kleine meid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:07


Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:14

Ze lijkt er veel plezier in te hebben TS!

Zulke lage sprongetjes moet je met een 2 jarige zo af en toe best kunnen doen, deed ik ook met de mijne toen ze 2.5 was. Daar hoefde ik niks voor te doen, die galoppeerde de bak rond en sprong over de hindernis heen. :+

Ik ga er wel in mee dat ze erg onstabiel oogt, maar wat wil je met een jonkie? Als je een 4 jarige voor het eerst laat vrijspringen zijn ze ook niet spontaan stabiel op de sprong.

Heb je al weleens balkjes met haar gestapt en gedraafd? Ik zou daar eerst beginnen, en van daaruit opbouwen. Om in draf goed over drafbalkjes te komen moeten ze ook balans gaan zoeken, maar hoeven ze de hoogte nog niet in. Begin met 1 balkje en als dat goed gaat kun je er elke keer een balkje bij leggen. :j
Van daaruit zou ik doorgaan naar een klein kruisje, maar vergeet volgende keer de grondbalk niet.


Vond je trouwens het schrikdraad niet spannend langs de zijkant? Ik zou zelf de voorkeur geven om er steunbalken neer te leggen. :j

Muronia

Berichten: 19530
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Vlieg kleine meid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 08:47

Bedankt voor de tips, daar heb ik iets aan! Over balkjes op de grond stappen hebben we wel al eens gedaan. Eerst een los balkje, daarna 2 achter elkaar. Dat doet ze heel relaxed. Ik heb ook wel eens een balkje in de bak gelegd als ze daar los lopen en Veroon vindt het prachtig speelmateriaal. Draven aan de hand over meerdere balkjes achter elkaar hebben we nog niet gedaan (ze loopt ook nog niet aan de longe ofzo dus dan moet ik er aan de hand naast gaan rennen bedoel je?). Grondbalk nemen we de volgende keer sowieso mee, dat komt goed!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Vlieg kleine meid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:58

Leuk paardje heb je zeg!

Van een 2 jarig paard kun je inderdaad niet verwachten dat ie zijn eerste sprongen perfect doet. Ik zie dat jouw paard er gewoon echt plezier in heeft, en dat is het allerbelangrijkste! En dat het niet goed is voor de groei en bla bla bla is onzin. Waarschijnlijk maakt ze in de wei nog grotere en gekkere sprongen dan hier.

Misschien kun je gaan oefenen met longeren. Gewoon lekker rustig aan een halstertje. Laat haar eens in de week gewoon een paar rondjes stappen. Niet overhaasten.

Balkjes draven aan de hand ben ik niet zo'n voorstander van. Zelf ook eens geprobeerd en dat eindigde met zandhappen omdat paardlief de balkjes achter elkaar toch wel spannend vond en naar mijn kant uitweek.