Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:43

Hoi, ik lees eigenlijk altijd wel je topics. Vind ze inderdaad heel erg leuk. Hier ook een dochter van 6 die het paard hobbelen helemaal geweldig vind.
Het is zo leuk om het plezier te zien bij zowel pony als kind.
Wat ik mis in het "commentaar" of de tips, is de rug van je zoontje. Vanuit dat oog punt vind ik het er een beetje pijnlijk uitzien. Moet je voorstellen dat je zo achterover hangt en dan een klap in je rug krijgt bij het landen.
Iedereen heeft het over de pony, maar ik zou me toch nog meer zorgen maken over je zoontje. En ik weet dat die ook wel wat kunnen hebben (flexibel) maar toch.... Hij moet nog zo lang doen met z'n rug.... ( En nu hoor ik mijn oudste al zeggen tegen mij : Och mam.... jij ook altijd ! Jij weet altijd iets....)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:45

wat een heerlijk duo is het toch die twee. Super leuk om naar te kijken

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:19

Wat super leuk!

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:09

Zoveel plezier dat ervan af springt, geweldig!!!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:20

Jeetje, kan Poow niet een beetje normaal doen, wat een idiote hoge sprongen joh :D

Knap hoor dat Jesse het aandurfde!

Ik zou volgende keer lekker een broekriem of beugelriem om de hals doen, zodat hij zich daar aan vast kan houden boven de sprong, dan moet hij vanzelf wel een beetje naar voren gaan zitten en mee gaan in de beweging :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:21

WendyLotte schreef:
Hoi, ik lees eigenlijk altijd wel je topics. Vind ze inderdaad heel erg leuk. Hier ook een dochter van 6 die het paard hobbelen helemaal geweldig vind.
Het is zo leuk om het plezier te zien bij zowel pony als kind.
Wat ik mis in het "commentaar" of de tips, is de rug van je zoontje. Vanuit dat oog punt vind ik het er een beetje pijnlijk uitzien. Moet je voorstellen dat je zo achterover hangt en dan een klap in je rug krijgt bij het landen.
Iedereen heeft het over de pony, maar ik zou me toch nog meer zorgen maken over je zoontje. En ik weet dat die ook wel wat kunnen hebben (flexibel) maar toch.... Hij moet nog zo lang doen met z'n rug.... ( En nu hoor ik mijn oudste al zeggen tegen mij : Och mam.... jij ook altijd ! Jij weet altijd iets....)

[ [url=m/96Mh5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanuit dat oogpunt vind ik dit openhangende en afzakkende vest dan weer gevaarlijk. Ze kan zo makkelijk ergens aan blijven hangen, of het zakt af waardoor haar armen in beweging beperkt worden. ;)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:22

ongelijke beugels, cap past niet bij het meisje op vosje, vind ik schadelijker dan die paar sprongetjes van jessie
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 06-03-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:35

Wow ha ha, je moet maar durven. Zie hem lachen dan! :D

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:14

Jeetje die vrouw probeert alleen maar mee te denken in het welzijn van Jesse, TS hoeft er niks mee te doen..

Leuke foto's ze hebben altijd zoveel plezier samen! Hopelijk kunnen ze nog lang van elkaar genieten en jij natuurlijk van hen TS. :D

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:46

Hallo zeg, ik brand tenminste niemand af.
Maar Owee, durf iets tegen iemand te zeggen over iemand die op bokt zóooo schattig gevonden wordt en men op bokt al zó goed kennen (van de foto's ?!) en dus verdedigd moet worden !!
Nogmaals..... Ik val niemand aan hoor.
Ik vind het alleen vreemd dat mensen wel kijken naar het welzijn van de pony en niet naar het welzijn (in de toekomst) van het jongetje.
(En dan wens ik niet zo aangevallen te worden, dat slaat namelijk helemaal nergens op, doe ff normaal !! Dank u)

Calice

Berichten: 9814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:59

Dames laten we het allemaal gezellig houden :) . iedereen bedoeld het hier goed en wil meedenken.

Als eerst bedankt voor alle tips en trucs! De tip met de vlecht om vast te houden vind ik een hele goede :j .
Ik kan verzekeren dat hij absoluut niet in haar mond hing, maar ik ben het er mee eens dat de teugels meer speling hadden mogen hebben tijdens het sprongetje.
Voor de volgende keer zal ik de teugels met kleurtjes er aan doen zodat hij ze niet stiekem korter kan pakken en het voor hem ook duidelijk is tot welk kleurtje hij ze boven de sprong vast mag pakken :) .

Poow springt inderdaad alsof ze over een hele hoge hindernis moet :') , hoger dan 15-20 cm was het niet dus ze was erg enthousiast.

WendyLotte, ik vind het fijn dat je ook meedenkt vanuit het welzijn van mijn kind :) , en juist omdat het inderdaad intensiever is voor zijn hele lichaam gaan we niet vaak springen (denk dat hij blij is als hij het op deze manier en met de extra tips die we hebben gehad 2x per jaar zou mogen :) ) .
lol met je knol en af en toe een keer even rijden staat bij ons nogsteeds op nummer 1 :) .
Leuk dat je dochtertje ook zo enthousiast is met de pony's!

De rest natuurlijk ook heel erg bedankt voor de reacties!
We zijn gelukkig allemaal nooit oud genoeg om te leren maar ook zeker nooit oud genoeg om ook te genieten :D . (Dus we kunnen bijna niet wachten op een warme zomer zodat we een keer met haar kunnen gaan zwemmen :)) )

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:03

Ik vind het leuke foto's TS!
WendyLotte: wat een leuke foto's.
Lijkt me heerlijk voor jullie beiden om je kind zo te zien stralen! :D

De toon in dit topic begint steeds negatiever te worden, lijkt het wel. En dat komt imo echt niet door de paar bokkers hier die vriendelijk een paar tips meegeven. Daar is een forum toch voor? De sfeer is gemoedelijk, maar door iemand anders haar foto's nu af te kraken, of te roepen dat er relschoppers zijn, zakt de sfeer heel snel. Dat is voor niemand leuk.

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:06

Dat is slim idd calice om die gekleurde teugels te pakken !
Hoe is het met Tim trouwens ? Die heeft Jesse zn paardenvirus niet zo heftig opgelopen ?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:53

Wat een geweldige foto's, hopelijk is je hart wat bekomen van alles :')
Maar wat hebben jullie toch een wereld paardje aan poow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:09

WendyLotte schreef:
Hallo zeg, ik brand tenminste niemand af.
Maar Owee, durf iets tegen iemand te zeggen over iemand die op bokt zóooo schattig gevonden wordt en men op bokt al zó goed kennen (van de foto's ?!) en dus verdedigd moet worden !!
Nogmaals..... Ik val niemand aan hoor.
Ik vind het alleen vreemd dat mensen wel kijken naar het welzijn van de pony en niet naar het welzijn (in de toekomst) van het jongetje.
(En dan wens ik niet zo aangevallen te worden, dat slaat namelijk helemaal nergens op, doe ff normaal !! Dank u)

IK bedoelde dat echt niet als aanval hoor en zeker niet om TS te verdedigen! Die is prima in staat zichzelf én haar kindjes te verdedigen mocht dat nodig zijn lijkt mij. Excuses als dat zo overkomt. Ik bedoelde het echt alleen als ander oogpunt, wat ik dan zie. Iedereen let op /ziet andere punten toch? Ook om aan te geven dat je het nooit 100% perfect kunt doen, overal (in elke sport) blijven ongelukjes mogelijk.

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:41

<3 <3 wat geweldig om te zien, het plezier spat van de foto's :)

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:27

Geweldig toch om dit soort foto's te zien.
Zowel van Poow en Jesse als van het meisje met haar wapperende vestje........
Het doet me denken aan mijn eigen ponytijd.

En wat betreft het commentaar......
Denk dat er hier heel veel mensen zich dagelijks schuldig maken aan niet altijd even handige akties of handelingen op en rond het paard.
Alleen laten de meeste "de commentaar foto's" uit eigen belang al achterwegen.
Nee, alleen de perfécte foto's worden geplaatst ( in de meeste gevallen )
En TS doet dat niet.....waarschijnlijk heeft ze er zo nog nooit over na gedacht, ze is gewoon terecht heel trots op haar kind en zijn pony.
Láát toch lekker.
Denk dat veel ruiters dit soort eerste springfoto's nog "ergens "hebben liggen.......
Die nú de sterren van de hemel springen.
TS wees er dus héél zuinig op..........kan je later altijd vol trots vertellen: En zó is hij begonnen ;-)
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 06-03-17 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:57

_/-\o_

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:37

Hahaha wat gaaf! Ziet er goed uit hoor :)
Héél leuk om te zien!!

InekeNienke
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:58

wat een schatten. <3 . heerlijk da's puur genieten..

michelle4684
Berichten: 107
Geregistreerd: 23-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:40

Haha die word nog een goede ruiter :P

lianne__Jarig

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Poow en Jesse maken hun eerste sprongetjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:19

Super schattig!
Jij hebt ook een goede techniek boven de sprong ;)

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:23

Paardrijden leer je met vallen, opstaan en lol hebben! En dat laatste is het belangrijkste, zo crosste ik ''vroeger'' (Goh, 7 jaar geleden) zonder zadel en cap rond door het weiland.

Heerlijk die twee!
Misschien een idee voor de volgende keer, Poow van te voren al los te laten springen? Zonder Jesse, dat ze even haar hoge sprongetjes al heeft gehad.