Springen met Djaro, Tips ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:34

Afbeelding
Hi allemaal!
ik rij nu al een tijdje op mijn lease pony Djaro !
Djaro had nog nooit echt gesprongen (Djaro is 6)
Nu spring ik soms even met Djaro en Hij vind het geweldig !
al is hij al snel erg druk met springen.
Hij springt er wel ruim over heen maar we hebben wat moeite met afstanden. En met het springen in galop. Hebben jullie daar tips voor ? Balkjes draven probeer ik ook vaak alleen daar springt hij over heen :') en hebben jullie nog tips voor mijn houding ?
Groetjes janniek ! *\o/*

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys


Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:44

Ziet er netjes uit! Heb je les? Anders kan je een dressuurles af en toe misschien afwisselen met een springlesje? :)

Niet perfect is ook goed

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:45

Vooral balkjes blijven draven! Leg ze eventueel verder uit elkaar zodat hij ze niet in 1 keer kan springen. Probeer t eerst uit stap, daarna de eerste balkjes stappen en de laatste draven, breidt dit rustig uit.

En doe dressuurdagen veel aan je controle, veel schakelen, overgangen etc

Draven, halthouden, wegdraven,
Stappen, halthouden, wegdraven.
Galop, draf, halthouden, draf, galop.

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:48

amado7 schreef:
Ziet er netjes uit! Heb je les? Anders kan je een dressuurles af en toe misschien afwisselen met een springlesje? :)



ik heb nog geen les maar ben wel van plan te nemen. alleen begin nu wat over mijn "springangsten" heen te komen. die gekomen zijn door een vervelende val. ben nu op zoek naar een goede instructrice (:

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:49

Adrienne93 schreef:
Vooral balkjes blijven draven! Leg ze eventueel verder uit elkaar zodat hij ze niet in 1 keer kan springen. Probeer t eerst uit stap, daarna de eerste balkjes stappen en de laatste draven, breidt dit rustig uit.

En doe dressuurdagen veel aan je controle, veel schakelen, overgangen etc

Draven, halthouden, wegdraven,
Stappen, halthouden, wegdraven.
Galop, draf, halthouden, draf, galop.


Dankjewel voor de tip ik zal er zeker wat mee doen !

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

Getty_Maan

Berichten: 2586
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:50

Wat leuk, ik ken de eigenaresse van Djaro. Heb wel meer foto's van jullie gezien en vindt jullie een super leuk stel samen!

Tips heb ik niet, maar lekker blijven oefenen en misschien weet iemand bij je op stal wel een instructrice/ instructeur.

Veel succes met deze leuke pony!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:51

gett schreef:
Wat leuk, ik ken de eigenaresse van Djaro. Heb wel meer foto's van jullie gezien en vindt jullie een super leuk stel samen!

Tips heb ik niet, maar lekker blijven oefenen en misschien weet iemand bij je op stal wel een instructrice/ instructeur.

Veel succes met deze leuke pony!


Dankjewel ! :D

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

JillNero

Berichten: 21
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:54

Ik had eerst ook nooit controle met springen en ben toen inderdaad ook begonnen met balkjes en dat steeds verder uitbreiden, en natuurlijk ook dressuurmatig veel overgangen rijden, dat heeft heel goed geholpen! En wat een knappe pony <3

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:57

JillNero schreef:
Ik had eerst ook nooit controle met springen en ben toen inderdaad ook begonnen met balkjes en dat steeds verder uitbreiden, en natuurlijk ook dressuurmatig veel overgangen rijden, dat heeft heel goed geholpen! En wat een knappe pony <3


Dankjewel ik zal er binnenkort zeker mee oefenen alleen deze week is het nog iets te warm, :D

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

hwn
Berichten: 4687
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:04

Ziet er netjes uit! Als je een instructeur/trice zoekt, mss best overleggen met de eigenaars van Djaro? Is altijd handig als instructeur en eigenaars op dezelfde golflengte zitten.

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 18:09

hwn schreef:
Ziet er netjes uit! Als je een instructeur/trice zoekt, mss best overleggen met de eigenaars van Djaro? Is altijd handig als instructeur en eigenaars op dezelfde golflengte zitten.


jaa klopt dat ga ik ook zeker doen ! De eigenaar van djaro kan nu op dit moment nog niet op djaro rijden (vanwege een Baby <3) En de Eigenaar springt ook niet op Djaro. Ook is de eigenaar er niet altijd bij en is het meer mijn eigen keus (: maar ik vind het wel fijn om te overleggen dus dat ga ik ook zeker doen ! (;

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:09

Als je bang bent zou ik juist eerst les nemen en daarna pas zelf iets gaan springen. Door les word je meteen op alles gewezen waardoor je veel zelfverzekerder gaat rijden. Is het meteen minder spannend.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 18:12

vibabu schreef:
Als je bang bent zou ik juist eerst les nemen en daarna pas zelf iets gaan springen. Door les word je meteen op alles gewezen waardoor je veel zelfverzekerder gaat rijden. Is het meteen minder spannend.


Ik ga indd daarom ook een paar keer les nemen :) Gelukkig is het nu al minder geworden, en spring ik ook nog niet hoog en luister goed naar mijn eigen gevoel. /3

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:19

Heb je al zoveel ervaring dan dat je eigen gevoel juist is? Juist om te beginnen met springen is les het allerbelangrijkst. Iemand die aan de grond staat en met ervaring daar staat weet wat voor je paard goed is, wat voor jou goed is. Als je zelf net een angst overwonnen heb sluipen er vaak foutjes in. En iets afleren is vele malen moeilijker dan iets goeds aanleren.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 18:24

vibabu schreef:
Heb je al zoveel ervaring dan dat je eigen gevoel juist is? Juist om te beginnen met springen is les het allerbelangrijkst. Iemand die aan de grond staat en met ervaring daar staat weet wat voor je paard goed is, wat voor jou goed is. Als je zelf net een angst overwonnen heb sluipen er vaak foutjes in. En iets afleren is vele malen moeilijker dan iets goeds aanleren.

Dat snap ik heb Hiervoor ook les Gehad :) Maar na een val heb ik wel weer een paar keer gesprongen (met les) Alleen heb daarna een lease pony gehad daar ik niet op kon springen dus heb toen een paar maandjes niet gesprongen. Ik ga nu ook rondkijken voor les met Djaro. ook omdat Djaro zelf nog heel erg moet leren en ik zelf ook

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys

SpookjeDjaro
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-04-16
Woonplaats: Friesland

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 18:25

Ik bedoel op mijn gevoel af gaan dat ik niet dingen ga doen daar ik niet zeker van ben en over twijfel. heb het er niet duidelijk bij gezet Sorry maar ga zeker nog les nemen

Misschien ga ik je meer haten maar ik ga nooit minder van Je houden ❤️ Djaro ~ Lotje BestPonys


pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Springen met Djaro, Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:30

RT-HAW → SPR-ITP


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers