Trots op mijn topper!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jippyhorse

Trots op mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 15:48

Afbeelding

In de eerste maanden dat ik haar had weigerde ze nog 9/10 keer op een kruisje van 30 centimeter... Nu, anderhalf jaar later, springen we zo een parcours van boven de meter rond en ze springt bijna altijd, aparte hindernissen vindt ze geen probleem. Ik ben zó trots op haar, ze is echt de allerleukste pony die je je kan wensen. Afgelopen zaterdag was er springwedstrijd op de locatie waar we altijd les hebben en hebben we een BB-parcours gesprongen. Ik hoop binnenkort B met haar te kunnen starten, dressuurwedstrijd is niet zo ons ding dus we moeten nog even ons winstpunt halen, thuis en met losrijden loopt ze super maar eenmaal in de ring loop ik onwijs te klungelen en maak ik allerlei domme fouten. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel komt, gewoon even kilometers maken.
We waren foutloos en binnen de tijd, ik merkte dat ze een beetje kijkerig en terughoudend was dus heb ik gewoon lekker voorwaarts gereden.

Even wat info over mijn toppertje aangezien ze nog niet zo vaak op bokt is geweest:
Yara (officieel Maura van de IJsseldijk)
5 jaar
NRPS
1.55
Zobarde E x Navidad

Tips zijn altijd welkom, heb zelf ook al wat verbeterpuntjes:
- Niet te ver achterover leunen (had dit zelf niet door tot ik het filmpje zag)
- Contact houden met de mond boven de sprong, ik wil snel te veel meegeven om haar niet te storen

No matter how many mistakes you make or how slow you progress, you're still way ahead of everyone who isn't trying.

Capriootje

Re: Trots op mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:33

Wat een leuke pony en wat fijn dat je nu een lekker parcourtje rond kan springen!

Wat me inderdaad op viel is dat je een paar galopsprongen voor de hindernis te ver terug gaat zitten. Als je hier zelf gewoon rechtop blijft zitten, gaat je pony makkelijker over de rug springen en geef je ook meer vertrouwen straks in de B. + dat het op stijl beoordeeld word ook fijn als je een mooi cijfer krijgt!
Verder zou ik nog iets meer rust in je parcours willen zien, dus netjes terug rijden voor de bochten en je lijnen wat beter uitrijden.

Veel succes in de B!

Haddaway <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie