High Fidelity Bian @ vrolijke springles

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LuffB

High Fidelity Bian @ vrolijke springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 13:45

Afbeelding

Hallo Iedereen!
Bij deze eindelijk weer eens een topic van Bian.
Naam: High Fidelity Bian
Geslacht: Merrie
Leeftijd: (doe maar een gokje, vind ik altijd wel leuk)
Hoogte: 1.47 (D-pony)

Vandaag had ik springles van mijn oudste zus, die een ORUN-gediplomeerde instructrice is. Altijd handig natuurlijk. Bian is de trailer gedaan en richting een vriendin, waar we onze hindernissen hebben staan. De les ging heel goed, normaal gesproken wil ze nog wel eens weigeren op de ''wat gekkere'' hindernissen maar alles ging super en ze ging ook niet zo crossen zoals ze normaal doet. Het dressuurmatig trainen heeft dus weer zijn werk gedaan!

Genoeg gekletst, hier de foto's
(er is natuurlijk opgebouwd, zijn begonnen met enkele sprongetjes en later pas parcourtjes)
1. Eerste keer over de deken, das natuurlijk spannend!
Afbeelding

2. hekje en vreemde balken
Afbeelding

3. Kruisje. Heerlijke foto, maar mijn handen??
Afbeelding

4. Hekje, nu de sprong wat hoger
Afbeelding

5. Afzet over het steiltje, hou van die oortjes
Afbeelding

6. Steiltje
Afbeelding

7. Oxer
Afbeelding

8. Hoger kruisje
Afbeelding

Volgens mij zijn Bian en ik klaar voor de oefencross bij onze oude vereniging volgende week. Wat vinden jullie ervan? En vergeet niet om haar leeftijd in te schatten (niet zeggen als je het al weet, haha)

Nalin

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

cyn23

Re: High Fidelity Bian @ vrolijke springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:54

ziet erg goed uit en zoals je zegt denk aan je handen jaar of 17

ik ben niet gek ik ben een vliegtuig

NienkeW87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:56

Ziet er goed uit hoor!

Op foto 5 lijkt het alsof je iets te vroeg naar voren gaat zitten. Probeer dit in de gaten te houden, want als jij naar voren zit en je pony weigert alsnog, lig jij er veel sneller naast (of je springt zelf over de hindernis, terwijl je pony achterblijft ;) )

Verder netjes! Ga zo door zou ik zeggen, dan komt het met die oefencross vast goed :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:26

hey ziet er leuk uit, je mag je handen tijdens het springen iets ontspannender houden, gewoon netjes naast de manenkam ( niet leunen ) je kijkt wel mooi naar voren, succes volgende week

Care about your personality, not about your reputation.
Cause your personality is who you are and your reputation is who people think you are...

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 15:38

_danieke_ schreef:
hey ziet er leuk uit, je mag je handen tijdens het springen iets ontspannender houden, gewoon netjes naast de manenkam ( niet leunen ) je kijkt wel mooi naar voren, succes volgende week

Die had ik nog niet gehoord, maar nu je het zo zegt klinkt het heel logisch ja. Punt is dat Bian voornamelijk hard, snel en vlak wilt, dus is het nog een hele klus om haar netjes naar een hindernis toe te krijgen en moet hiervoor meerdere ophoudingen maken om te zorgen dat ze niet over der koppie eroverheen sjeest. Daarom is het ook lastiger om mijn hand ver mee te geven (en waarschijnlijk ook te ontspannen) omdat ze na de hindernissen misschien zelfs nóg wel harder galoppeert. dan hou ik dus liever mijn handen wat meer bij me, zodat ik controle hou. Ik probeer hier wel steeds meer op te letten.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:41

Het plezier straalt er wel vanaf zeg. :D Je zegt dat ie vlak gaat, dat is ook de reden dat jij je handen optrekt. Je wil m namelijk onbewust over de sprong 'tillen'. En zolang hij dat blijft doen, blijf jij het wrs ook doen. Want het hangt allemaal samen. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:51

LuffB schreef:
_danieke_ schreef:

Die had ik nog niet gehoord, maar nu je het zo zegt klinkt het heel logisch ja. Punt is dat Bian voornamelijk hard, snel en vlak wilt, dus is het nog een hele klus om haar netjes naar een hindernis toe te krijgen en moet hiervoor meerdere ophoudingen maken om te zorgen dat ze niet over der koppie eroverheen sjeest. Daarom is het ook lastiger om mijn hand ver mee te geven (en waarschijnlijk ook te ontspannen) omdat ze na de hindernissen misschien zelfs nóg wel harder galoppeert. dan hou ik dus liever mijn handen wat meer bij me, zodat ik controle hou. Ik probeer hier wel steeds meer op te letten.

ja kan tegen het vlak springen er ook een balk achter leggen, zodat die wat meer terug moet springen, of rustig in in uitjes indraven, dan moet die uitzichzelf wel terug springen :)

Care about your personality, not about your reputation.
Cause your personality is who you are and your reputation is who people think you are...

Negerzoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:56

Oeh wat heb jij een knappe pony onder je kont! :D
Op foto 4 zie je het borsttuig vrij diep in de huid snijden, hoort dat zo? Heb geen ervaringen met borsttuig ;)

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 17:15

@ Negerzoen: Hij lijkt daar inderdaad wat straks te zitten, maar de tussenbanden zijn van elastiek, dus het rekt sowieso wat mee. Ik denk dat dit beeld komt door het feit dat ze der schouderpartij aanspant:P

@ Iris: Het is meer dat ze eerst hard gaat, dan nog net een tikje sneller (om op de hindernis aan te trekken) en het effect wordt dan dat ze vlak springt. Vroeger was dat ''tillen'' nog erger, voornamelijk omdat ze ook behoorlijk vaak weigerde en dan wou ik haar er idd echt overheen helpen (wat meestal toch niet werkte:P)

@ Danieke: We springen vaak in-uitjes met haar, eigenlijk doen we dat voornamelijk, tenzij er een wedstrijd o.i.d. op de planning staat, dan doen we meer een parcours achtig iets. En je kan me geloven als ik zeg dat ze dan inderdaad wat meer terug springt en beter over haar ruggetje, maar alsnog het voor elkaar weet te krijgen om er als een speer over te zijn. Ze heeft behoorlijke korte beentjes, maar loopt menig paard eruit.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:08

bij foto 2 zet hij wat te vroeg af, en probeer bij foto 7&8 wat meer naar voren te gaan i.p.v omhoog, maar verder een super mooi paardje! :D

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:24

Super leuke pony, ziet er echt heel leuk uit! :)

Marene | M1+9 |

MaNoNieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:37

Handen iets rechter & naar voren.
Voorderest ziet er top uit! :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie