Tristan heeft M gesprongen, dus voor hem is het peanuts, en ik ben nogal een schijtebroek al gaat het echt steeds beter

Nu vond ik eigenlijk dat als je een Z dressuurproef rond kunt sturen, een B parcours kunnen springen eigenlijk ook wel zou moeten behoren tot één van je vaardigheden, en om een stok achter de deur te zetten had ik coupons besteld! In 2010 wil ik graag B springen plus een puntje zijn, dus werd er wat vaker geoefend en ook nog daadwerkelijk ingeschreven.... Klein wedstrijdje uitgezocht en zaterdag was het dan zo ver. Eigenaresse uiteraard weer mee voor de morele ondersteuning (hard nodig

Het liep een beetje in, maar we waren ruim op tijd dus geen probleem. Parcours bekeken en gelopen, mooie lange lijnen, gewoon een net B parcours. Met losspringen was hij erg braaf, hij had er zin in! Mocht van Annemarie absoluut niet truttig en dressuurprikkerig rijden in het parcours, en een aantal deelnemers voor me hadden ook tijdfouten, dus er stond me maar 1 ding te doen; rijden!
Ring in, gegroet en na de bel op naar hindernis 1. Toen we die eerste horde 'overwonnen' hadden was bij mij de druk er een heel klein beetje af en kon ik door rijden. Het ging eigenlijk wel netjes, H6 was de dubbel en daar kwam ik niet zo mooi op uit maar hij redde ons daar uitstekend door

Helaas duurde het ruim een uur voordat we het 2e parcours konden springen. Hij voelde al wat traag en 'plasserig' aan, en het ging dan ook niet van harte

Eenmaal op de trailer heeft hij direct gemest, en thuis stond hij nog niet koud op stal of hij heeft onder luid gekreun heerlijk geplast, dus dat zat 'm goed dwars het 2e parcours. Denk echt dat dat best veel invloed heeft gehad, want het verschil qua springen het 1e en 2e parcours was echt groot.
Van het kleine aantal deelnemers zijn er 2 uitgesloten (meerdere weigeringen) en denk dat de helft tijdfouten had. We hebben in ieder geval alles in 1x gesprongen en we waren 2x netjes binnen de tijd, daar ben ik echt heel tevreden over! De kop is eraf en het viel me best mee, dus ik durf gerust nog een keertje een poging te wagen

Tja, dressuurprikker ben en blijf je

Bij deze een filmpje van het 2e parcours, omdat het inliep was het 1e parcours helaas niet gefilmd, vriendlief kwam aanlopen toen ik net klaar was! Vooral op sprong 3 & 5 kun je goed zien wat veel er gebeurde dat parcours....
Op naar een volgende keer!