Lien en Nick - Springen met de 'Nickrope'!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Lien en Nick - Springen met de 'Nickrope'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 20:58

Iemand zei me een keer 'het valt me op dat je je topics altijd met James* begint'.
Ja, dat deed ik inderdaad. Maar al een hele tijd niet meer. Betekend dat ik James vergeten ben? Absoluut niet!
Vandaag begin ik opnieuw mijn topic met James, ookal gaat het over Nick. En waarom?
Om eerlijk te zijn had ik na de dood van James nooit gedacht dat ik weer zo'n gouden maatje zou kunnen krijgen als hij. En nee, James is niet vervangbaar. Maar ik kan wel volmondig zeggen dat Nick mijn nieuwe gouden maatje is! En dat hij echt een Maflinger is die bij mij past!
Wát is dat beestje positief veranderd. In het begin was het énorm wennen aan elkaar. Maargoed, ik zat dan ook nog vol verdriet om James. Dat is niet meer. Nick en ik zijn gegroeid en James zijn dood heeft een plekje gekregen. Dankzij Nick!
Nick en ik zijn een team!

Nu, nog geen 1,5 jaar verder doen we dit!
Afbeelding

Springen vol vertrouwen, samen met alleen een neckrope. Een touwtje dat ik de 'Nickrope' noem :')
Nee, dit had ik alleen maar durven dromen...
Top Haflinger, die ikzelf zo ver heb gekregen! Echt een vriendje! Of zoals Daan hem noemt ´Onze goudgele rakker´.
Trots op ons! En op mijzelf, omdat ik het toch maar weer voor elkaar krijgt, in mijn eentje! Soms mag je jezelf wel eens een pluim geven! Want dit alles heb ik zélf gedaan!

Genoeg gekletst, hier de foto´s.

Eerst ff inkomen met (bitloos) hoofdstel.
Afbeelding

Oké, dat ging wel goed doe het hoofdstel er maar af!

Afbeelding

Tussendoor even belonen. <3
Afbeelding

Op naar de hindernis!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots <3
Afbeelding

En na de tijd natuurlijk lekker brokjes, met magnesium! Krijgt ie zo'n lekkere smerige toet van.
Afbeelding

(Film is nog bezig met uploaden... Ons internet is net zo vlot als vroeger de inbelverbinding :') Dus die moet helaas nog even op zicht wachten).


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 22:46

Ahh wat lief, dank jullie wel :D

Voor wie het leuk vindt, hier is een filmpje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Lien en Nick - Springen met de 'Nickrope'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 07:57

Dankje allemaal :D

Haha ja Oscar (hond) en Bliksem zijn dikke vriendjes. Staan/liggen ook altijd bij elkaar.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 08:35

Suikermeisje, Nick is van heeeeeel ver gekomen. Toen ik hem kocht kon hij niet draven :( En galopperen al helemaal niet. Stappen deed hij in telgang. En de draf? Dat was een chaos! Gooide in de draf alle gangen door elkaar om maar een beetje vooruit te komen. Echt een zootje. Hij had er enorm moeite mee.
(Dat is ook een reden waarom hij verkocht is).
Ik weet wat de oorzaak is. En vergeleken met een jaar terug is hij al enorm verbeterd! *\o/* Langzaam aan wordt hij relaxter en soepeler in zijn lichaam.
Farbster kent zijn verhaal een beetje geloof ik.
Beestje zat muur en muuuuur vast in zijn lichaam. En in zijn koppie ook.
Hij is er nog niet, dat weet ik. Maar we zijn al een heeeel eind gekomen :D
En of hij ooit 'normaal' gaat draven dat weet ik eigenlijk niet. De dierenarts heeft mij er gelijk voor gewaarschuwd, dat ik er ernstig rekening mee moest houden dat het wellicht nooit 'goed' komt. Hij heeft een afwijkende stand aan zijn achterbenen. Dat is al te zien op veulenfoto's van hem. Zijn bouw zit hem in de weg met draven.
Zolang Nick en ik ons ding zonder druk en pijn kunnen doen, dan doen we dat. Op ons niveau :)
Ons huiswerk van de dierenarts en hoefsmid zijn: lange afstanden stappen om de achterhand sterk te maken en te houden. En sprongetjes.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Lien en Nick - Springen met de 'Nickrope'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 08:54

Aw wat lief, dankjewel!


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 10:15

Die onrust is er omdat het voor beide nieuw is ;) Zo vaak hebben we dit nog niet gedaan. Hij schudt ook vaak met zijn hoofd, omdat ie aan het verwerken is wat we nou allemaal aan het doen zijn. We zijn beide aan het ontdekken hoe we het het beste kunnen doen. Het is ook nieuw voor mij. Ik ontdek gewoon, dan gaat het niet gelijk 'perfect'. En waarom ik dit doe? Omdat het kan.
Ik ben nou eenmaal een geval apart. En dat kunnen veel mensen niet waarderen. Gelukkig een hele hoop ook wel. Ik ga niet met de meute mee. Ik doe mijn eigen ding. En om er achter te komen of iets lukt of niet, moet ik het wel uitproberen.
Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan dressuurrondjes door de bak rijden. Ik doe graag gekke dingen, zoals dit. Daar heb ik plezier in. :)
Een ander houdt weer van dressuur in de bak, prima ieder zijn ding. Wij doen dit.
En die onrust komt wel goed. Ik weet zeker dat als we dit vaker gaan oefenen, we beter op elkaar kunnen inspelen. Net als schriktrainingen. Die doen we ook regelmatig. In het begin een hoop stress, omdat alles nieuw was. Tegenwoordig moet ik steeds iets nieuws verzinnen om ze nog onder de indruk te krijgen :')
En dit is super goed voor het vertrouwen in elkaar.

En natuurlijk rijd ik nog gewoon met zadel en hoofdstel. De Nickrope is gewoon een leuk extra'tje voor erbij :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 14:42

Hij rijdt met de neckrope precies waar ik heen wil. Slalommen, voltes, doet ie allemaal. Zet geen past verkeerd. De hulpen in draf zijn nog wat onbenullig, maar na een aantal keer met 'touwtje' te hebben gereden gaan die al een stuk fijner! Ik weet zeker dat die hulpen steeds kleiner worden. Want in stap gaat het al veel meer ontspannen. Het zal in draf ook nog wel wat onzekerheid van mijn kant zijn. Want geloof me, je moet letterlijk loslaten :') En das best spannend hoor! Geen touwtjes (teugels) meer in handen hebben. Alles te maken met vertrouwen. En dat moet groeien. Vanuit beide kanten.

Zo begon ik vorig jaar met hem aan de hulpteugels. Valse controle is dat achteraf. Want ik was als de dood om hem los te laten. Ik moest en zou controle houden, want ik kende hem tenslotte niet, dus reed met hulpteugels én bit. Controle, controle... Maar dat werkte averechts. De spanning bouwde juist op ipv af.
Dat was mijn eigen onzekerheid en angst. Er kwam een punt dat ik gestopt ben met de hulpteugels en even later ook met bit. En nu rijden we lekker heel veel buiten. Met zadel, zonder zadel. Maar altijd lekker een los teugeltje! Gewoon relaxt. :D
Het is een leerproces. Voor mij en voor Nick.

En ik vind het toch best goed dat ik dit kan zonder bit, sporen, zweep, zonder dwang. :D Ja dat het wat hobbelend gaat, nou ja dat zij zo. Dat verbeteren we nog wel.
Ik durf te wedden dat veel mensen dit niet met hun paard durven.

Oh en met mijn balans zit het wel goed hoor. Je wilt niet weten hoeveel uren/kilometers ik zonder zadel rond heb gebracht. :=
Met James heb ik gecrosst zonder zadel, op- en afsprongen, dikke boomstammen. Nee hoor, niks was ons te gek. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Lien en Nick - Springen met de 'Nickrope'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-17 21:23

Jeetje wat heftig suikermeisje!
Dat zijn echt van die dingen die je niet wilt meemaken. Brrr. Gelukkig heeft hij geen medeweggebruikers geraakt!

Tegenwoordig met Nick stap ik ook gewoon af als ik het niet vertrouw. Met James voelde dat als falen.
Dikke onzin natuurlijk. Maar in die tijd had ik in mijn kop 'afstappen? Echt niet, dat is opgeven'.
Nu denk ik daar heel anders over.
Sowieso als je moeder bent wordt je al anders en voorzichtiger.
En ik kan hier gewoon geen onnodig risico nemen ivm het drukke verkeer hier.
In James zijn tijd woonde ik nog in een boeren gehucht.
James is dan ook 2 keer thuis gekomen zonder mij. Maar als je paard dan in rengalop weg gaay schijt je echt in je broek! James was in beide gevallen gewoon strondeigenwijs waardoor ik eraf donderde :')
Hier kan dat absoluut niet. Moet er niet aan denken!
Dus loop ik - als het moet - naast Nick. Niet omdat Nick eigenwijs is, maar soms even letterlijk een voorbeeld moet volgen :) dus ga ik lopend verder.
Of gewoon lekker wandelen zonder te rijden doen we ook veel. Ff paard uitlaten :')
Fietsen doen we ook wel eens. Niet zo vaak.
Met Nick ben ik echt veel meer ongedwongen bezig. En dat bevalt super! Lekker lol met de knol.
Met James was dat ook wel zo, maar dat was wel anders. Maar James was ook compleet anders. Dominant, eigenwijs mannetje :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 10:49

Bedankt voor alle complimenten.

Kiomiamigo. Mooi gezegd inderdaad! Ons pad is alles behalve perfect. Althans, wat is perfect eigenlijk? Ik heb gaandeweg geleerd dat je vooral moet doen wat bij je past. :j
Daarom heb ik denk ik ook voor een gekke maflinger gekozen :=
En uiteraard houd ik rekening met hem.
Want naast dit als leuke afwisseling rij ik ook gewoon met zadel. :j En ook dan doen we het liefst lekker maf!
Afbeelding

(Heb ook een barebackpad van barefoot :j En nog een endurance zadel voor extra lange buitenritjes.)

En als ik besluit om extra lang weg te gaan, dan loop ik er zelfs nog hele stukken naast. Fijn voor Nick en goed voor mijn conditie. _O-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers