En of dresuurpaarden kunnen springen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:35

Hij heeft best een hele fijne techniek, voornamelijk achter, en voor moet je heb gewoon wat helpen. Ik denk echt dat je een heel fijn paard onder je kont hebt in zowel de dressuur- als springring maar er is inderdaad nog voldoende werk! :D

Mijn advies is het 'hoge' even daar te laten. Als je het al doet, doe het dan in een lijntje als je bijvoorbeeld een aantal in-uitjes uit komt. Om hem sneller, vlugger en sterker(!!) te maken is het een goede oefening om veel in-uitjes te springen. Zoveel mogelijk achter elkaar aan. Vervolgens kun je wat varie"eren in hoogte in de in-uitjes, bv. 1e kruisje, 2e stijltje, 3e en 4e kruisje, 5e hogere stijl. Hier leert ' ie van op te letten, worden ze sterk van in het achterbeen en moet 'ie voor vlug reageren. Het hogere zou je daar achter kunnen zetten dmv een balk en dan een stijl/oxer die je gerust omhoog kunt zetten want het gaat altijd passen. Wel mee opbouwen zulk soort dingen, Bianca Schoenmaker heeft hele mooie filmpjes hierover.

Voor jezelf om fijne,correcte afstanden te gaan rijden (En voor het paard) zou ik balkjes op de grond leggen. Linksom, rechtsom, achter elkaar, in een gebroken lijn, maak er wat van maar ga er alleen overheen als het goed past en met een fijn ritme! Ook op deze manier ontwikkelen jullie beide oog voor de sprong en een hele boel controle en ritme. Dit kun je ook elke dag heel makkelijk meenemen in bijvoorbeeld je dressuurtraining door er gewoon 1/2/aantal in de bak te gooien en af en toe mee te pakken. Ook nog eens een leuke afwisseling!

En durf te galopperen! Zonder een fijn galoptempo kun je ook nooit geen ritme ontwikkelen en krijgen. Daarbij, als je een beter galoptempo hebt, kun je ook veel makkelijker schakelen en houd je automatisch een stuk meer ritme!

Ik vind het echt een fijn paard in de filmpjes, lijkt te willen, fijne techniek, alleen nog heel onervaren. Zorg dat jullie allebei er vertrouwen en plezier in houden! Daar komt namelijk ook de fout vandaan op hindernis 6, hij moet wat op groot op h5, raakt daar (samen met jou?) wat vertrouwen kwijt en daar komt die enorme sprong op 6 dan vandaan. Vanaf h5. zie je ook dat ze een stuk groter begint te springen. Als 'ie zo'n rare sprong maakt, stel hem gerust na zo'n hindernis en probeer hem naar voren weg te krijgen.

Ga vooral zo door! Zit echt talent genoeg, alleen nog een boel onervarenheid maar guess what, dat behaal je alleen door heel veel te rijden en te willen leren! Ik wens je heel veel succes en ben enorm benieuwd naar je volgende topic/wedstrijd!


Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:38

Jester_ schreef:
Thanks voor de tips seventeen! Beetje late reactie maargoed :')

Jammer genoeg hebben wij thuis weinig materiaal om veel in uitjes te doen. Laatst wel gewoon simpel 3 stijltjes overal neergezet op 50/60 en 100 keer aanrijden en elke keer met een ander tempo, keer groot en keer klein laten springen. Hij vond het vooral heul saai maar het is wel goed voor me :j Balkjes met dressuur is niet echte een succes, met me dressuurzadel en die wappers :=

This idd een schat, vind het springen prachtig en doet ook echt zijn best voor me, ookal is het 9/10x volledig mijn fout, hij vergeeft het me wel :D Vandaar dat ik het 2e rondje ook afgroette, ik wil hem niet verpesten met zijn goedheid als ik twijfel.


Goed rondkijken op marktplaats voor staanders! Balken kun je voor een paar euro kopen bij de houthandel, koop je ze voor een euro of 8/10 zonder verf en voor een euro of 15 met verf. Kun je elke keer een paar kopen en heb je vanzelf een hele collectie!

Ook tijdens de dressuur zou ik het toch doen, hij moet leren dat 'ie zonder die wappers er over heen kan en moet, goed vasthouden in het begin( := ) Maar is uiteindelijk de moeite waard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers