Eerbetoon: FA Dubai - Door de jaren heen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evi_V

Berichten: 292
Geregistreerd: 10-09-11
Woonplaats: Zemst (België)

Eerbetoon: FA Dubai - Door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 23:28

Hey iedereen. Sommigen van jullie kennen hem misschien wel al, FA Dubai, het springend Arabiertje, voor jullie heb ik slecht nieuws. Voor degenen die hem niet kennen, zal ik hem ook weer even voorstellen.
FA Dubai is een 8 jarige Arabische Volbloed ruin. 2 jaar geleden ben ik begonnen met hem door te rijden. We hebben dan ook ontdekt dat Dubai enorm graag sprong, en het nog eens goed kon ook! Vandaar ben ik hem dus springgericht beginnen trainen en hebben we enkele jumpings meegereden. Tot daar het goede nieuws. Dan nu het slechte nieuws:
In augustus dit jaar hebben we Dubai mankend van de wei gehaald. De veearts in kwestie meende dat het een peesverrekking was. Iets langer dan een maand geleden waren ik en de eigenaresse het beu van al dat wachten, dus hebben we de veearts gevraagd om een scan te maken. Het bleek dus dat Dubai zijn sesambeentje afgebroken was. De veearts beweerde dat dat iets nieuws was, maar chirurgen en andere veeartsen waren het eens dat dit dus de blessure van begin augustus had veroorzaakt. Dubai moest dus dringend geopereerd worden, er was geen andere keuze. Hij is nu sinds 3 weken geopereerd! Hij staat momenteel nog steeds in de paardenkliniek van Luik, en stelt het verbazingwekkend goed. Het is nu afwachten op de volgende onderzoeken. Maar als alles loopt zoals nu, kan hij binnen 1 week, hooguit 2, mee naar huis! De kans is er dat hij ooit nog dressuurmatig gereden zou kunnen worden, maar zijn springcarrière zit er voor goed op! Vandaar dit eerbetoon...
De foto's zijn inderdaad gepost van begin tot einde van zijn carrière. Enjoy!

Allereerste (oefen)jumping (50-60cm):
Afbeelding

Tweede (oefen)jumping (80cm):
Afbeelding

Derde (oefen)jumping (90cm):
Afbeelding

Enkele gewone jumpings:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barragefoto:
Afbeelding

Onze eerste springdemonstratie op de Arabian Cup in Zottegem 2012:
Afbeelding

Naast de springdemo, was ons mooiste moment toch ons bronze plaatsje in de bereden klasse op het Europees Kampioenschap voor Arabische Volbloeden:
Afbeelding
Afbeelding

Vrijspringen:
Afbeelding

En dan ten slotte nog een foto'tje van Dubai in het ziekenhuis.
Hij wenst jullie allemaal prettige feestdagen toe!
Afbeelding
(Let niet op mijn face, we waren gek aan het doen :P )

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Eerbetoon: FA Dubai - Door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:48

Ah nee wat zonde :(:)

was al een tijdje een stille meelezer in jullie topics, wat een geweldig paard.
hopelijk kan hij nog dressuurmatig bereden worden, jammer dat hij niet meer kan springen..

Evi_V

Berichten: 292
Geregistreerd: 10-09-11
Woonplaats: Zemst (België)

Re: Eerbetoon: FA Dubai - Door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:17

Jammer inderdaad. Zolang hij maar pijnloos kan verder leven :)

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:36

Wat jammer, ik vind het een mooi paard :)
Ik heb verder niet zoveel verstand van springen, maar ziet er wel goed uit aan foto's te zien