William en ik springen -thuis-

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:56

Zo, die kan springen! Hij is lekker enthousiast :) .

Wat mij heel erg opvalt, er vallen mij wel meer dingen op maar deze is wel erg belangrijk denk ik, is dat je ontzettend ver uit het zadel komt. Je gaat haast op je paard liggen. Doordat je zo ver uit het zadel komt, steun met je handen op de hals van het paard en gooi je je teugels zo ver los, want je bovenlichaam zit ook ver op de hals. Snap je wat ik bedoel? En doordat je zo ver uit het zadel komt, breng je je onderbenen veels te ver naar achter. Dus ik zou allereerst, niet zo ver uit het zadel komen, kijken of dat lukt ;) . Door namelijk zo ver uit het zadel te komen, breng je je paard ook heel erg uit balans, niet alleen tijdens de sprong, maar ook bij de landing. Hij krijgt dat echt een klap op zijn voorbenen.

Ik vind de dressuurfoto's geen dressuurfoto's te noemen. Je paard loopt niet over zijn rug, hij kijkt sterren en zet dus zijn onderhals er heel erg op en hij gebruikt zijn achterhand totaal niet. Heb je les? Dit zou je erg kunnen helpen hem ontspannen te kunnen rijden en dan zul je zien dat het springen ook veel beter gaat.

Verder ga ik mee met de personen boven mij.

Heel veel succes met je paardje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie