CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 16:21

OLAAA! =DD

Ik ben net terug van cc Haaksbergen van de Isidorusruiters. Had met dressuur 190 & 185 punten, had dat nooit verwacht want ik vond het helemaal niet zo heel goed gaan, haha, voor het beeld wel dus. :3

Daarna door gegaan naar het springen, op het voorterrein stopte hij twee keer, waarschijnlijk omdat het onwijs glad was, en hij is heel erg voorzichtig, dus het was slim van m, wijze pony. :')

In het parcours had ik 1 balkje, de korte dubbel (hindernis 4) stond nog op D-pony formaat dus dat was echt oliebol, omdat hij als een groot paard galoppeert, en hij kwam dus niet echt uit.

Maargoed, verder ging het goed! =D
Had 66 stijlpunten en - dat balkje is dat 62, nog een winst dus.

Hier de foto's, K/T is beetje zinloos, want in het parcours ben ik veel te geconcentreerd om op mijn houding te letten, maar het is natuurlijk wel welkom als je daar blij van wordt. :D -Eigen punten weet ik zelf ook wel.- + dit is geen HAW topic. :P

Change is een 5 jarige paardgefokte E-pony van Ovidius en dit was ons zevende B parcours geloof ik. =)

Hindernis 2.
Afbeelding

Hindernis 6.
Afbeelding

Hindernis 7. (Dat was een gebrokenlijn dubbel met 6.) -hij sprong een beeeetje hoog x])
Afbeelding
Afbeelding

Hindernis 9.
Afbeelding

Reactie zou leuk zijn, en wees lief! :#
Laatst bijgewerkt door Change3x op 26-08-12 16:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:22

Leuk dier heb je daar. :)) Hij springt soms wel overdreven, maar dat kan er ook door komen omdat hij iedere keer niet uit kwam. :(:)

Succes met je knappert!

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:26

wat een leuke pony <<)
en super goed gedaan :+:

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 16:31

Somebitch schreef:
Leuk dier heb je daar. :)) Hij springt soms wel overdreven, maar dat kan er ook door komen omdat hij iedere keer niet uit kwam. :(:)

Succes met je knappert!


Bedankt! :D Hij heeft gewoon ontzettend veel vermogen, vandaar dat hij hoog springt, want hij kwam maar één keer niet goed uit en dat was bij de dubbel. :3 En het is natuurlijk ook nog een klein deel groenigheid. :j

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:01

Knap hoor in die stromende regen!
:D

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:04

toppers! :+:

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:17

leuk stel zijn jullie! :+:

Aieshja
Berichten: 2135
Geregistreerd: 11-03-10
Woonplaats: Roswinkel

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:03

Leuk paardje om te zien.

Misschien een idee om veel gymnastieklijntjes met hem te doen? Zoals in-uitjes.
Hij lijkt namelijk wat uit balans, waardoor hij hoger gaat springen. En het is een goeie manier om zijn voorbeen te trainen, waardoor hij hem beter gaat vouwen en sneller wordt.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:07

het dier lijkt de voorbenen wat naar buiten te draaien. Als in dat het net lijkt te maaien boven de sprong.. of hoe het alllemaal mag heten. Wel knap zo, al helemaal in de regen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:52

Aieshja schreef:
Leuk paardje om te zien.

Misschien een idee om veel gymnastieklijntjes met hem te doen? Zoals in-uitjes.
Hij lijkt namelijk wat uit balans, waardoor hij hoger gaat springen. En het is een goeie manier om zijn voorbeen te trainen, waardoor hij hem beter gaat vouwen en sneller wordt.


Dat doen we alleen maar in de les, lijntjes rijden. Dat is ons minste punt, en ook gebroken lijntjes. Dat voorbeen heeft hij van zijn vader geërfd, die heeft dat ook zo, maar daar maak ik me verder ook niet druk om want hij heeft genoeg vermogen en tilt zijn beentjes prima op. :j Dat hoge springen komt omdat hij nog redelijk groen is, en ik weet bijna zeker dat het ook door dit weer kwam omdat het spek glad, dan gaat hij extra voorzichtig doen en nog wat hoger springen, en ook omdat we soms nog wat ritme missen waardoor hij dan wat hoger springt, maar dat is een questie van oefenen wat we veel doen! Had zelf niet het idee dat hij uit balans was, want hij galoppeerde gewoon heel voorwaarts zonder te slingeren en hij vloog met gemak over de hindernissen zonder moeilijk te doen.
:D

Edit :

Hier een foto van een ander concours, zoals je ziet vouwt hij zijn beentjes gewoon. Denk dat het door t noodweer kwam. :=

http://i47.tinypic.com/2nas0ty.jpg
Laatst bijgewerkt door Change3x op 26-08-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:54

Knert schreef:
het dier lijkt de voorbenen wat naar buiten te draaien. Als in dat het net lijkt te maaien boven de sprong.. of hoe het alllemaal mag heten. Wel knap zo, al helemaal in de regen.


Kun je het me wat beter uitleggen? Snap je niet helemaal. :=

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:05

Change3x schreef:
Knert schreef:
het dier lijkt de voorbenen wat naar buiten te draaien. Als in dat het net lijkt te maaien boven de sprong.. of hoe het alllemaal mag heten. Wel knap zo, al helemaal in de regen.


Kun je het me wat beter uitleggen? Snap je niet helemaal. :=



mja sorry voor mijn niet al te heldere opmerking.
hahaha

maar wat ik bedoelde (en deze uitleg gaat vast niet beter zijn) is dat het paard zijn voorbenen wat bijzonder onder het lichaam wegvouwt. Wat naar buiten toe, wat maaiend.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:24

Oh zo.. Volgensmij is dat niets ergs, gewoon zijn manier van springen... ? :P

Armanie
Berichten: 914
Geregistreerd: 12-02-08

Re: CC Stromende regen @ Change (v. Ovidius)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:36

Ziet er opzich niet slecht uit! Maar op de foto's lijkt hij steeds wat dicht te komen, daarom springt hij ook wat hoger.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:13

janouke schreef:
Ziet er opzich niet slecht uit! Maar op de foto's lijkt hij steeds wat dicht te komen, daarom springt hij ook wat hoger.


Hij komt precies goed uit. =) Hij sprong ook hoger doordat hij voorzichtig is en als het glad is, is hij dat extra veel. :)