Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:42

Ja, ik schaar mezelf toch wel onder de 'echte' dressuurprikkers, maar ik doe Tris er een heel groot plezier mee door regelmatig wat anders te doen. Zo pakken we regelmatig een crosstraining mee, en ook een sprongetje maken hoort erbij!

Tristan heeft M gesprongen, dus voor hem is het peanuts, en ik ben nogal een schijtebroek al gaat het echt steeds beter :D .

Nu vond ik eigenlijk dat als je een Z dressuurproef rond kunt sturen, een B parcours kunnen springen eigenlijk ook wel zou moeten behoren tot één van je vaardigheden, en om een stok achter de deur te zetten had ik coupons besteld! In 2010 wil ik graag B springen plus een puntje zijn, dus werd er wat vaker geoefend en ook nog daadwerkelijk ingeschreven.... Klein wedstrijdje uitgezocht en zaterdag was het dan zo ver. Eigenaresse uiteraard weer mee voor de morele ondersteuning (hard nodig :') _O- ), paard op de wagen en op naar concours.

Het liep een beetje in, maar we waren ruim op tijd dus geen probleem. Parcours bekeken en gelopen, mooie lange lijnen, gewoon een net B parcours. Met losspringen was hij erg braaf, hij had er zin in! Mocht van Annemarie absoluut niet truttig en dressuurprikkerig rijden in het parcours, en een aantal deelnemers voor me hadden ook tijdfouten, dus er stond me maar 1 ding te doen; rijden!

Ring in, gegroet en na de bel op naar hindernis 1. Toen we die eerste horde 'overwonnen' hadden was bij mij de druk er een heel klein beetje af en kon ik door rijden. Het ging eigenlijk wel netjes, H6 was de dubbel en daar kwam ik niet zo mooi op uit maar hij redde ons daar uitstekend door +:)+ ! Toen een iets lastig lijntje naar een oxer, die ik niet zo mooi aanstuurde dus die ging er af. Hij hield iets in op H8 (half muurtje met balk erboven), viel in draf maar ik kon 'm doordrukken en zo kwamen we er toch over. Helaas nog een balkje op de laatste, nr 10, dat was volgens mij niet nodig geweest maar kan altijd gebeuren natuurlijk!

Helaas duurde het ruim een uur voordat we het 2e parcours konden springen. Hij voelde al wat traag en 'plasserig' aan, en het ging dan ook niet van harte :n . Hij wilde echt niet rekken, gaf weinig reactie op m'n been en kroop overal dicht onder. Hulpen kwamen bijna niet door, en als ik ze dan groter herhaalde gaf hij ineens té veel reactie, dus ik kon 'm ook heel moeilijk peilen. 3 balken dit keer, dus dat was wel jammer. De dubbel ging niet helemaal goed met insturen, maar dat hij daar doorheen is gekomen (met 2 galopsprongen ipv 1) vind ik bijzonder knap :D , en het lijntje 8 & 9 (muurtje en triple) ging wel fijn en keurig op 6 galopsprongen.

Eenmaal op de trailer heeft hij direct gemest, en thuis stond hij nog niet koud op stal of hij heeft onder luid gekreun heerlijk geplast, dus dat zat 'm goed dwars het 2e parcours. Denk echt dat dat best veel invloed heeft gehad, want het verschil qua springen het 1e en 2e parcours was echt groot.

Van het kleine aantal deelnemers zijn er 2 uitgesloten (meerdere weigeringen) en denk dat de helft tijdfouten had. We hebben in ieder geval alles in 1x gesprongen en we waren 2x netjes binnen de tijd, daar ben ik echt heel tevreden over! De kop is eraf en het viel me best mee, dus ik durf gerust nog een keertje een poging te wagen :+

Tja, dressuurprikker ben en blijf je :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Bij deze een filmpje van het 2e parcours, omdat het inliep was het 1e parcours helaas niet gefilmd, vriendlief kwam aanlopen toen ik net klaar was! Vooral op sprong 3 & 5 kun je goed zien wat veel er gebeurde dat parcours....




Op naar een volgende keer!

Anoniem

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:45

Haha ht is grappig om jouw houding te zien, je zit ontzettend netjes. Te netjes eigenlijk want je strekt soms je lichaam teveel. Ik zie alleen nog ff niet waar het nou aan ligt. Mmm toch aan het dressuurzadel denk :+
Maar ziet er verder goed uit hoor., beestje springt erg fijn!

calypsoo

Berichten: 1759
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:46

leuk hoor :D,
ziet er toch super netjes uit voor een dressuurprikker!?

alleen mag je soms iets minder op de nek steunen ook al begrijp ik dat je m zo lief vind hahaha.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:47

Wat leuk geschreven, ik zat helemaal in het verhaal, haha!

Ik vind jullie superstoer en dat winstpuntje gaat binnenkort wel komen. Echt leuk!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:49

Joolien schreef:
Haha ht is grappig om jouw houding te zien, je zit ontzettend netjes.


:+

Ik was blij dat ik 'm niet gevlochten had, dan was ik helemaal zo'n buitenbeentje _O-! Dressuurzadel, de enige met zelf een knot in, witte beschermers :Y) , Het is toch een ander wereldje hoor, die springers :D

calypsoo schreef:
alleen mag je soms iets minder op de nek steunen ook al begrijp ik dat je m zo lief vind hahaha.


Ik steun niet echt hoor :n, maar om mezelf ervan bewust te zijn mn handen naar voren te brengen heb ik een plekje op de hals uitgezocht waar ik ze naartoe schuif zeg maar.

Anoniem

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:50

Oh ja dat wilde ik nog zeggen, laat dat knotje de volgende keer ff thuis _O-

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:53

Joolien schreef:
Oh ja dat wilde ik nog zeggen, laat dat knotje de volgende keer ff thuis _O-


Maar ik kan 'm de volgende keer ook gewoon wél vlechten, springen we er helemaal tussen uit :D ! Vond het al heel wat van mezelf dat ik m'n plastron daadwerkelijk afgelaten heb :')

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:58

haha, strik in je haar met springen :+

jammer dat je eerste parcours niet gefilmd is zeg, foto's zien er in ieder geval leuk uit! Hij heeft lol :D

moest nu toch lachen als ik zag dat je als Z-combi voor de galopwissel een overgang naar draf maakte :')

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 23:03

SofieBeau schreef:
moest nu toch lachen als ik zag dat je als Z-combi voor de galopwissel een overgang naar draf maakte :')


Ja, die wissel naar rechts is ook de reden dat we nog geen Z2 starten! En hij was zo enthousiast in het parcours, dat m'n hulpen ook niet echt helemaal meer doorkwamen hoor, dus vandaar maar even door de draf :D

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:44

Ziet er goed uit Mirjam!

Alleen met springen wordt er niet geprikt he :P Knot uit, lekker de haartjes los, bruine handschoentjes erbij, en misschien een wat makkelijker zittend zadel :+ En voilá.... je bent geen prikker meer :P

tellom

Berichten: 530
Geregistreerd: 30-06-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:27

Goed gedaan hoor mir.
Je eerste parcour zag er gewoon goed gereden uit (voor een dressuurprikker dan he) *\o/*
Je hebt netjes naar iedere hindernis toegereden wat in het tweede parcour toch een soort onmogelijk was doordat hij heel overdreven reageeerde.
En in het eerste parcour zei ik nog tegen barbara kijk nou die doet gewoon na iedere sprong een wissel uit het boekje :j
Dus die wissels komen ook wel 8-)
En er waren toch wel wat tijd overschrijdingen en die had jij toch niet :Y) en terwijl je toch liever een wat verzamelder galopje hebt.
Nee hoor we gaan gewoon weer naar de volgende en ik ga weer mee als ik nog mee mag natuurlijk _O-

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:05

Ik heb bij je eerste rondje hele mooie wissels gezien, dus hij kan het wel haha....
Ik denk inderdaad dat het uur er tussen veel te lang was. Maar he geen weigeringen, geen tijdfouten, geen verkeerd parcour gereden, niet uitgebeld, niet gevallen, paard nog heel. En ik doe het je niet na hoor....ik vond ze best hoog, die hindernissen :o

Cahill
Berichten: 797
Geregistreerd: 02-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:10

Denk wel dat de dressuur hier een voordeel heeft want ik vind je een nette houding hebben boven de hindernis. Je strekt inderdaad net iets te veel maar kom op, het ziet er goed uit!
Heel veel succes!!!!

:wave:

edit: foto 3 vind ik mooi!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:12

..te gek toch!..ik heb alleen al genoten van je verhaal, paard heeft er duidelijk ook lol in....helemaal goed!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:57

ziet er goed uit hoor Mirjam!

nog even en we gaan samen op springconcours of misschien wel SGW _O-

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:05

Remember schreef:
Joolien schreef:
Oh ja dat wilde ik nog zeggen, laat dat knotje de volgende keer ff thuis _O-


Maar ik kan 'm de volgende keer ook gewoon wél vlechten, springen we er helemaal tussen uit :D ! Vond het al heel wat van mezelf dat ik m'n plastron daadwerkelijk afgelaten heb :')


In het B is vlechten helemaal niet zo raar hoor! Je krijgt immers nog stijlpunten, dus vlecht er maar op los ;). Bij mijn vriend vlecht ik de paarden voor het L, M, Z en ZZ ook niet in, maar de B-paarden krijgen standaart vlechtjes in wanneer we op concours gaan!

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:06

Wat waren je stijlpunten trouwens?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:12

Ik vind het knap hoor Mir! Ben overigens niet verder gekomen dan de helft van je filmpje, toen liep de directeur langs die een betoog begon over voorbeeldfuncties etc. dus ik heb je maar weggeklikt!

Je debuut is geweest, op naar de volgende!

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:37

Ziet er netjes uit!
Het is inderdaad een heel ander wereldje,dat merk ik zelf ook! :P
Wat er gebeurd op het filmpje bij hindernis 3 & 5,gebeurd er bij mij ook vaak.
dan lijkt het of ze stopt,maar ze springt toch,maar neemt veel 'gas' terug.
Ik denk dat dat bij mij aan de onervarenheid ligt (van ruiter & paard). :=

Kortom heel netjes!
Die winstpunten komen nog wel!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:48

millennium schreef:
Wat waren je stijlpunten trouwens?


2x 45, maar er stond alleen een totaal aan punten, is dat gebruikelijk? Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de punten op de onderdelen. De hoogste had 49pnt.

Laura wil me meteen van m'n dressuurprikker geloof af halen haha _O-

Haha Bar, als je het zo stelt had er inderdaad heel veel anders kunnen gaan :D

Nsvc, hij was ook echt achter m'n been, het 1e parcours gebeurde dit niet!

En An, zonder jou ga ik niet eens, dus je móet mee :Y)

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:04

Tuurlijk :D
Ik ga er voetstoots vanuit dat zodra je de winstpunt hebt er vanzelfsprekend ook B SGW wordt gestart O:) :))

Ladynette

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:38

wauw mooi paard en nette houding hoor. tog zou uk bij deze hoogt een spring of veelzeidigheid op doen. je houd je handen namelijk ook op de zelfde plek als je springt als dat je het gewoon ook hebt. ik zou je handen wat meer naar vorenplaatsen en beugels korter maar dat kan dus niet... zodat je het paard de ruimte kan geven boven de sprong dan zou hij denk ik ook minder balken eraf gan gooien;)

verder erg netjes hoor

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:13

Woooow wat stoer!! Behalve die knot dan :D als ik er over na denk, dan die is het tegenovergestelde van stoer _O-
Briljant!
Ah joh, bruin springzadel en tuig en leren peeskappen. Mooi bruin springjasje, cap etc, lage paardenstaart in, dan ben je helemaal een springchick :+

Maar even serieus, echt onwijs leuk en stoer van jullie! Óp naar de punten in het B springen!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 17:19

peanutbutter schreef:
Tuurlijk :D
Ik ga er voetstoots vanuit dat zodra je de winstpunt hebt er vanzelfsprekend ook B SGW wordt gestart O:) :))


Nahhh, zo'n training vind ik ontzettend leuk, maar een wedstrijd is andere koek :D !

Sall schreef:
dan ben je helemaal een springchick :+


Dat wordt een hele metamorfose dan _O-

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Z-dressuurprikker heeft springdebuut achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:57

Ha!! Stoer, je hebt een echte springwedstrijd gereden! toppie!
Met je prachtige Tristan!

Ach gewoon lekker met je dressuur zadel en je knotten, gewoon je afkomst niet verloochenen !

Hoop je ooit ooit ooit na te doen..