Tinker Jack zijn springseizoen op neckrope

Moderators: RianneH, Neonlight, Melissa0304, balance, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LuffB

Re: Tinker Jack zijn springseizoen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:54

Wat leuk om te zien hoe goed jullie het samen doen en hoe graag je tinker springt! Knap hoor. Ook super tof dat je van je instructie met neckrope mag rijden, zou mij niet verbazen als een aantal traditionele instructeurs daar niet om staan te springen.

Als kleine tip, probeer toch op de sprongen je hand te ontspannen. Stel, je zou wel een hoofdstel en bit in hebben, dan zou je op een aantal foto’s door wat onbalans per ongeluk toch wel wat in de mond van je paard zitten. Nu doe je eigenlijk hetzelfde met je handen, maar dan als contact punt de nek van je paard. Hierdoor kan het zijn dat je hem soms per ongeluk toch wat afremt, maar ook voorkomt dat hij een nog mooiere vorm boven de hindernissen kan maken (een paard brengt graag zijn hals naar beneden om zijn schoft omhoog te brengen).
Op andere foto’s zie ik dat je je handen helemaal los doet, dus er is al goed te zien dat je de steun van je teugels niet altijd nodig hebt. Mijn tip, probeer dus op het moment dat je normaal gesproken je neckrope los zou laten, je hand puur wat voor voren te bewegen i.p.v. helemaal los, zodat je het gevoel leert te kennen wat ik probeer te omschrijven. Of probeer eraan te denken dat je je ellebogen kan strekken op de sprong i.p.v. naar je toe te halen. Veel succes! En natuurlijk veel plezier

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie