Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Elisa2 schreef:Zelf wat handiger worden zegt ze .
Goh wat loopt hij al netjes voor de wagen! Ziet er hartstikke goed uit.
Leuk ook die heidefoto's, ik vind het een knap paard. Lekker barok!
_Carien schreef:Heel gaaf, knappe buurman hoor! Respect hoe je toch stappen blijft zetten met hem, hoe klein ook, iedere stap is er een.
Neon schreef:Knapperd is het
fransje23 schreef:Wat is hij lekker veelzijdig!
Heeft ook de typische Lippi-uitstraling, mooi klassiek.
Bloodymary schreef:Wat leuk! Ik herkende het meteen in Uitgelicht.
Mijn paard staat daar in de buurt en ik ben daar zo'n 3 keer per week te vinden voor een buitenrit. Mooi rijden daar he. En zo lekker rustig. Berry kom ik regelmatig in het bos tegen als hij een paard aan het beleren is.
Mooie foto's en video's, knap paard!
De hei is er nu op zijn mooist ja. Morgen weer een ritje maken!
Manadeluca schreef:Wat lijkt jouw paard hard op de onze, ons lipizzaner avontuur is sinds dec '23 begonnen, voor ons is het niet makkelijk maar vooral hem graag zien en correct zijn werpt zijn vruchten af.
Maar jee na al een hele poos paarden in mijn leven te hebben, was een lipizzaner toch even slikken. Maar nu voel ik veel liefde voor hem, ons hele gezin trouwens. Ben toch blij dat mijn dochter voet bij stuk hield om hem aan te houden. Na 8 maanden kunnen we hem eigenlijk niet meer missen.
keeyzie schreef:Genieten!
En wat een mooie plaatjes, heerlijk
Kabayo schreef:Ik zag de foto's en bereidde mij al voor op de ontelbare reacties dat je niet midden in de hei mag staan, maar ik ben verbaasd Ik ben vast de enige die dat niet mag
Prachtige plaatjes!! De hei is nu echt prachtig
Nouvel schreef:Manadeluca schreef:Wat lijkt jouw paard hard op de onze, ons lipizzaner avontuur is sinds dec '23 begonnen, voor ons is het niet makkelijk maar vooral hem graag zien en correct zijn werpt zijn vruchten af.
Maar jee na al een hele poos paarden in mijn leven te hebben, was een lipizzaner toch even slikken. Maar nu voel ik veel liefde voor hem, ons hele gezin trouwens. Ben toch blij dat mijn dochter voet bij stuk hield om hem aan te houden. Na 8 maanden kunnen we hem eigenlijk niet meer missen.
Oh dat klinkt heel herkenbaar …
Onze lipizzaner start was ook verre van simpel na toch al aardig wat paarden ervaring …
Manadeluca schreef:Mag ik vragen wat jullie ervaringen zijn met de lipizzaners?
De onze sloeg echt naar ons, beet en gedroeg zich erg dominant naar ons. We hebben hem eerlijk behandeld, de vorige eigenaar zei dat we met de zweep in de weide moesten.
Zelf heb ik een heel erg brave en superlieve walker, dus ik had hier helemaal geen zin in, ik dacht echt, die gaat regelrecht terug. Maar mijn dochter werd lijkbleek als ik het nog maar uitsprak dat ik hem terug wilde laten ophalen. Ze wilde hem kost wat kost een kans geven. We kregen hem 4 maanden op proef.
Hij is heel veel gebeterd in zijn gedrag, maar je moet weten hoe je met hem omgaat. Hij slaat niet meer naar ons of naar de hoefsmid, heeft altijd oog voor ons, wil nu graag bij ons zijn. Werkt graag samen maar je moet heel correct zijn als je dat niet bent neemt hij meer en meer. Hij heeft nood aan leiding, hij was snel beledigd maar wil het heel graag goed voor je doen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen als ik dat hier mag vragen.
Eik schreef:Prachtig dier en foto's. En met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook.
Elisa2 schreef:Top dat je hem thuis ingespannen hebt, ziet er fijn uit. Wat een verhaal wel.
fransje23 schreef:Nouvel en manadeluca hebben jullie al contact gehad met Arjan Hop? Dat is zo ongeveer de lippi-kenner van Nederland.
Ik heb een tijdje bij hen gelest.
Hij heeft misschien ook meer achtergrond bij de bloedlijnen van jullie paarden.
Mijn ene stalgenoot heeft een lippi met een "gebruiksaanwijzing in het Russisch ondersteboven ".
Haar paard is erg onzeker maar wil ook alles te goed doen waardoor het allemaal teveel wordt en ze "overkookt".
De andere van een andere stalgenoot,uit een lijn, lijkt veel rustiger maar is juist een binnenvetter.
Is ook geen heel dapper paard.
Orde en regelmaat, structuur werkt het beste.
Ze zijn niet te vergelijken met mijn Spanjaard.
Syllke_x schreef:Zie nu dit topic pas. Je hebt hem mooi aan het lopen! Die bouw vind ik prachtig, dat klassieke. Ik heb ook een Lipizzaner en ik les eveneens bij Berry, toevallig! Heb geen heftige dingen met mijn Lipizzaner meegemaakt, hij is super lief, al is het mijn eerste Lipi. Rij hem onder het zadel en men met hem. Dus ik heb dan waarschijnlijk mazzel. En Berry geeft fantastisch les. Succes met Daan!