Begin deze maand kreeg Marietje een manuele lymfedreinage-behandeling, en de behandelaar vertelde me dat langer stappen eigenlijk veel beter voor haar is dan korter draven. Nou dacht ik juist dat draven goed was voor haar

Vandaag kon Marie opnieuw bewijzen hoe braaf ze is. Ze is geen 'dooie' en kan nog best wat spannend vinden, juist daarom is het zo knap dat ze zo netjes bij me blijft.
Ik heb even wat highlights van de rit vandaag in een filmpje gestopt! Buiten wat je hier ziet kwamen we nog een paar leuke mensen tegen en hadden we leuke korte gesprekken, maar die heb ik er even een beetje uitgeknipt omdat ik niet denk dat ze graag op bokt willen

Hier het filmpje:
Achtergrondinfo:
- Het was koud, dus ik draag mijn pracht van een knalroze skipak.
- In het begin pas ik een vliegenmasker op Marie. Deze is voor haar gemaakt, maar omdat het nét een ander model is dan ze had klopt de lengtemaat niet helemaal

- Op 2:01 hoor je een hond blaffen en mij 'dankjewel' zeggen. Ik heb het gesprek eraf geknipt maar wilde wel even trots laten zien hoe braaf Marie is

- Er zijn twee hele korte stukjes galop, zoals je ziet. Marie vindt het nog lastig om op buitenrit te galopperen, daarom doen we hele korte stukjes en krijgt ze daarna iets lekkers.
- Vanaf 3:16 kwamen we een varken tegen. Dat varken loopt hier wel vaker, maar niet vaak genoeg om er echt aan te wennen. Dit is een lang stuk maar ik wilde hem er wel in laten, je ziet Marietjes hele verwerkingsproces. Marie stond vroeger alleen maar stokstijf stil als er iets van druk of spanning op haar kwam. Ze doet dit écht heel goed.