[VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:43

Wauw wat ziet Jody er goed uit zeg, prachtig. En O-Jidee heeft er ook een ondeugend koppie op zitten.


SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 19:54

Hoi!

Het is alweer even geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Het gaat gelukkig nog steeds goed met Jody, al zijn het nu rare tijden met de maatregelen. We kunnen even geen lessen volgen en op de rijvereniging is het normaal gesproken heel rustig, maar nu iedereen overdag komt is het een uitdaging om Jody relaxed de baan door te krijgen.

Vandaag was er een halve storm en ze was dan ook erg fris. Een andere menner kwam ineens heel dichtbij van schuinachter, waar ik van schrok en Jody vervolgens ook. Dit resulteerde in hevige bokkensprongen, maar wel allemaal keurig tussen het lamoen dus daarna kon ik zo weer verder rijden :')

Jullie bokkers hebben haar vast ook wel op fb voorbij zien komen, ik heb haar een blauwe maandag te koop gehad omdat ik zo klaar ben met de enorme onderneming om haar voor de wagen te trainen. Steeds heen en weer naar de binnenbak met auto en trailer en als ik op concours ga dan moet er een heel peleton aan grooms mee. Onder het zadel is echt minder omslachtig. Maar... Ik heb me bedacht: ze blijft. Ik ben namelijk nog niet klaar met haar, die kleine blonde hittepetit.

Dus we trainen vrolijk verder en zien wel wat het ons gaat brengen :) Ik hoop binnenkort nieuw beeldmateriaal te kunnen laten zien.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:20

Ik zat net van de week te denken dat ik het topic weer eens omhoog wilde halen met de vraag hoe het nu gaat. Je merkt het, geen FB hier, want had het nog niet gehoord / gelezen.

Gelukkig mag ze blijven.
Heeft Jody geen baat bij bepaalde supplementen om de scherpste randjes er wat af te krijgen?

Rockes <3

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 09:59

Goedemorgen!

Sinds een week krijgt Jody magnesium en dat lijkt te werken. De scherpe randjes zijn er wat af.

Gisteren hebben we onze tweede proef op de onderlinge vd club kunnen rijden. Op het nippertje, want nu is er niks meer mogelijk. Zo balen dat we alweer in een lock down zitten!

Maar hier het goede nieuws: Jody pakt nog steeds goed aan en we behaalden deze keer 192 punten. 20 meer dan de vorige keer! Voor mijn gevoel ging het wel wat rommeliger dankzij de witte hekjes die er eerder niet stonden. Maar goed, daar moeten we ook aan wennen.

Hadden zelfs 2 8en, voor een gebroken lijn en een linksomkeert :D

Gisteren hebben we als kers op de taart ook nog een trailer met koetsenframe kunnen kopen dus als we straks weer los mogen, dan zijn we er helemaal klaar voor!! Ik denk dat we buiten starten. Ik merk dat de akoestiek in een binnenhal soms nog wel voor veel spanning zorgt. Wellicht starten we einde vd winter nog wel een keer binnen en dan vraag ik of we als eerste mogen starten zodat we zo min mogelijk andere deelnemers treffen in de losrijbaan. Stel iemand geeft zn paard een pak rammel in zo'n hal, dan kan ik wel ophouden. Dat trekken we nog niet vrees ik.. Misschien vinden anderen dat we daar gewoon door heen moeten, maar ik wil graag dat Jody het goed leert behappen allemaal en niet dat ze onder gedompeld wordt in moeilijke situaties. Er komt vast een dag dat we ermee kunnen dealen :')

Jody haar vriendin, de Indiana, wordt momenteel beleerd en lijkt het heel goed op te pakken. Ze leert snel en is braaf. Ben zo benieuwd hoe zij straks aan voelt voor de wagen.

Tot zover deze up date :)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:39

Er zijn heel veel eigenaren die van hun paard een doetje maken. "Pas op mijn paard kan schrikken als je met de hond speelt", of van die paraplu of van het lachen.
De meeste van die paarden kunnen best tegen die geluiden, maar nemen de zenuwen van de baas over.

Ik denk dat mijn opapaard op Jody leek. Hij is Een paar keer mee geweest op wedstrijd, stond dan 3 weken strak van ellende om zich heen te kijken, volledig overprikkeld. Bij een officiële politiepaarden-/schriktraining hebben ze ons halverwege gevraagd om te stoppen. Normale paarden worden rustiger en makker als ze iets een paar keer gezien hebben. Opapaard niet, die zou daardoor rustig links in een vuurkorf lopen omdat ie naar de rechter vuurkorf keek. Daar moest je dus niet 1 step at the time doen. Maar een halve of nog minder. Die raakte zelfs van slag als hij tijdens het eten, de emmer over de grond voortduwde. Schrok zich daar echt de tandjes van.

Nou ja, lang verhaal om aan te geven dat ik wel snap dat je een stapje terug doet met Jody. Sommige dieren hebben dat echt nodig. Best lastig als je zelf vooral gewend bent aan stoere bokken die voor de duvel nog niet bang zijn.

Hoever ben je met de Indiana? Krijgt zij ook een volgtopic?

Rockes <3

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 14:24

Dat denk ik ook Rocamor :) hoewel ik soms nog wel wat consequenter mag zijn, of beter gezegd: inmiddels kan ik haar hier en daar al in het hete corrigeren, maar dan moet ik dat wel doen ;) soms ben ik te voorzichtig of te lief, net hoe je het noemen wil.

De Indiana laten we doen. Door de hele natte bak op stal kwam ik er steeds niet aan toe. Dus ze is nu uit logeren. Kan ze straks mooi mee naar de manege om te trainen.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 13:43

Afbeelding

Blij paard :D heerlijk gereden vandaag.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

KiWhi
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-03-09

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:53

Wat een heerlijk koppie heeft ze toch :D Fijn dat het goed ging vandaag!

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 14:36

Ja she's pretty and she knows it :')

Morgen weer naar les, veel zin in!! Ik wil haar aankomend voorjaar ook graag laten dekken. Ons oog is gevallen op de Gelderse hengst McKenzy JHL v Alexandro x WV Saron. Heb hem tijdens de 3e bezichtiging in Den Bosch gezien en toen viel me zijn fijne manier van bewegen op. Hij is luxe, heeft maat en een hele goede instelling. Dus denk wel dat dat past. Bovendien vind ik het wel erg leuk om weer richting Gelders te fokken :D

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:08

Ik vind dit zo’n geweldig topic. Goede reclame voor de mooie mensport <3
En dat ze mijn naamgenoot is helpt natuurlijk zeker mee :D

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 11:48

Goedemorgen!

Les ging gisteren goed. Ze was wel weer haar typische zelf :') Het ene moment was er wel focus en het andere moment niet. Waar dat door kwam weet ik niet zo goed, misschien door het weer ofzo haha! Het is in ieder geval nooit saai met Jody.





Twee videos ter illustratie :) Vind haar zo parmantig door de baan gaan :D

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Earth

Berichten: 7734
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:04

Ik vind het mooi om te zien hoe ze afvloeit in het eerste filmpje. In het begin lijkt ze wel te kunnen afgaan, maar dan zie je haar al snel ontspannen, dat zie je in haar hele bewegen. Maar als ze iets niet snapt, dan is weer even die spanning daar maar ook snel weer weg. Klopt dat een beetje wat ik zeg? :P

Earth het reisbureau.

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 14:19

Klopt helemaal! Ze gaat dan gelukkig nog niet af, maar ze heeft dan even veel spanning. Dat lijntje tussen ontspannen en gespannen is dun.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-21 14:05

Iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling en natuurlijk een fantastisch 2022 toegewenst!!

Wij hopen stiekem op de hoofdprijs van de Staatsloterij haha dan komen er nog meer tuigpaarden bij :') :D

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:13

Gelukkig nieuwjaar!

Hóe gaat het met de zoektocht naar leuke nieuwe paarden? Of is die wederom een jaar opgeschoven?

Hoe heeft Jody het vuurwerk overleefd? Of maakt ze zich daar niet zo druk om?

Rockes <3

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-22 20:05

Haha ja die zoektocht is inderdaad uitgesteld :') Helaas!

Jody was gisterochtend wel wat onrustig begreep ik. Om middernacht ging het goed.

Iedereen de beste wensen!!

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 15:41

Goedemiddag!

Kleine update :)

Jody gaat goed! De magnesium lijkt nog steeds zn werk te doen. Aankomende zaterdag hebben we een clinic bij Aat van Essen, een grand prix dressuurruiter. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

Afgelopen maand is O-Jidee beleerd voor de wagen en dat doet ze heel goed. Ze moet nog leren om voorwaarts te blijven denken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Vandaag was ze voor het eerst mee naar de rijvereniging. Vrijdag was ze thuis gekomen na het beleren, zaterdag mee naar de hoefsmid en toen even een paar dagen vrij. Ik wilde haar graag ietsje frisser hebben. Dat is gelukt haha! Had zelf nog niet met haar gereden dus om kennis te maken heb ik haar in de lange lijnen laten lopen. Dat ging eigenlijk heel goed. Ze was mooi voorwaarts en had zin om aan te draven. Die voorwaartse drang zocht ik ook. De eerstvolgende keer span ik haar wel in en dan hoop ik dat ze net zo enthousiast is als vandaag :D

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:42

SophievdV schreef:
Goedemiddag!

Kleine update :)

Jody gaat goed! De magnesium lijkt nog steeds zn werk te doen. Aankomende zaterdag hebben we een clinic bij Aat van Essen, een grand prix dressuurruiter. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!

Afgelopen maand is O-Jidee beleerd voor de wagen en dat doet ze heel goed. Ze moet nog leren om voorwaarts te blijven denken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Vandaag was ze voor het eerst mee naar de rijvereniging. Vrijdag was ze thuis gekomen na het beleren, zaterdag mee naar de hoefsmid en toen even een paar dagen vrij. Ik wilde haar graag ietsje frisser hebben. Dat is gelukt haha! Had zelf nog niet met haar gereden dus om kennis te maken heb ik haar in de lange lijnen laten lopen. Dat ging eigenlijk heel goed. Ze was mooi voorwaarts en had zin om aan te draven. Die voorwaartse drang zocht ik ook. De eerstvolgende keer span ik haar wel in en dan hoop ik dat ze net zo enthousiast is als vandaag :D



Wat leuk! Ik rij ook bij aat van essen zaterdag!

The sky is the limit

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 15:57

Ooh wat leuk!! Met de wagen ook?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:48

SophievdV schreef:
Ooh wat leuk!! Met de wagen ook?


Ja! Men nu sinds 2 jaar, heb een fries voor de kar!

The sky is the limit

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 15:08

Wij hebben iedere week les op die accomodatie en daar kom ik eigenlijk alleen maar Friezen tegen. Wij zijn vrijwel standaard een vreemde eend in de bijt :')

Hoe laat moet je rijden? Misschien treffen we elkaar nog!

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:24

Mooie ontwikkelingen maken jullie door.
Je paard loopt super tactmatig. Mooi om te zien.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 16:57

senna21 schreef:
Mooie ontwikkelingen maken jullie door.
Je paard loopt super tactmatig. Mooi om te zien.


Dankjewel!! Ben ook ontzettend blij met de vooruitgang. De les gisteren ging ook weer goed. Merk zelf ook echt weer verschil. Als ik meer leiding neem dan ontspant zij meer.

Ben van plan in het buitenseizoen te starten.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:02

SophievdV schreef:
Wij hebben iedere week les op die accomodatie en daar kom ik eigenlijk alleen maar Friezen tegen. Wij zijn vrijwel standaard een vreemde eend in de bijt :')

Hoe laat moet je rijden? Misschien treffen we elkaar nog!


Ah les je bij udo?
Ik les van 12.30 tot 13u en jij?

The sky is the limit

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 17:56

Hatsikidee89 schreef:
SophievdV schreef:
Wij hebben iedere week les op die accomodatie en daar kom ik eigenlijk alleen maar Friezen tegen. Wij zijn vrijwel standaard een vreemde eend in de bijt :')

Hoe laat moet je rijden? Misschien treffen we elkaar nog!


Ah les je bij udo?
Ik les van 12.30 tot 13u en jij?


Ja :D

Ik moet kwart voor vier pas.. Dus dan zien we elkaar niet.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers