Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 21:32

Van je mede ruiters moet je het maar hebben. Vanmiddag reed ik met Niels is het bos, ik had een afspraak met iemand gemaakt op de parkeerplaats hier bij het bos gebied. Daar zou een mevrouw komen met haar paard in de trailer, ik hoefde maar een klein stukje voor ik er was dus ben te paard gegaan. Op een smal paadje kreeg ik tegenliggers te paard van de manege hier. Ik hoorde ze al zeggen dat hun paarden het niet leuk vinden ( tegenliggende paarden ). 1 paard van hun sloeg richting Niels waardoor Niels opzij sprong met een bok en ik er af viel. Ondanks mijn body protector en mijn cap ben ik toch verkeerd terecht gekomen. De groep hoorde ik nog tegen elkaar zeggen dat ik er afgevallen was ( ze waren de bocht al om ) en ik hoorde iemand vragen ( terwijl ik al uit zicht was omdat het om de bocht was) of het ging, uit automatisme zei ik ja, maar had veel pijn.Ze reden gewoon door en heb niemand meer gezien. Ik ben het stukje naar de parkeerplaats gelopen met paard aan de hand. Gezien ik een afspraak had. Al snel werd het duidelijker dat het slechter ging en zakte door de benen van de pijn. Ik kon mijn rug niet meer bewegen. Ik trok wit weg. De mevrouw die aankwam met de trailer zag dat het niet goed ging en ik dus niet meer kon bewegen en heeft de ambulance gebeld. Ik moest mee naar het ziekenhuis. Er zijn foto's gemaakt en gelukkig niks gebroken. Wel maandag nog voor controle naar de huisarts omdat ik bloed in de urine heb, en moeten ze kijken of dat nog het geval is. Ik heb flink wat pijn stillers gekregen en kan ook weer lopen ( kon ik dus absoluut niet ). Mijn spieren hebben een enorme opdonder gehad. Fijn dat andere ruiters zich niet om je bekommeren en doorrijden na een ongeval waar een van hun paarden de oorzaak van is. Zeker omdat ik op dat moment nog alleen was! Goed voorbeeld ook voor de manege


Onali

Berichten: 18432
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:43

Dan zou ik even contact opnemen met Blauwendraad als ik jou was.

Sterkte.

Black is the colour of my true love's hair

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 21:47

Onali schreef:
Dan zou ik even contact opnemen met Blauwendraad als ik jou was.

Sterkte.



pb

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:54

Ik zou even contact opnemen met de manege. Iedereen die met paarden om gaat moet ook kunnen weten wat de risico's van het van een paard vallen zijn.

En dat je dus zeker moet helpen als een (on)bekende mederuiter valt.

Fijn dat je door de dame goed bent opgevangen. Duimen dat de (spier)pijn mee gaat vallen :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110618
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:56

Onali schreef:
Dan zou ik even contact opnemen met Blauwendraad als ik jou was.

Sterkte.


Waar staat dat het om Blauwendraad gaat? :?

Heel veel sterkte TS! Ik zou ook zeker even contact opnemen met de betreffende manege.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:01

Cayenne schreef:
Onali schreef:
Dan zou ik even contact opnemen met Blauwendraad als ik jou was.

Sterkte.


Waar staat dat het om Blauwendraad gaat? :?

Heel veel sterkte TS! Ik zou ook zeker even contact opnemen met de betreffende manege.


Onali weet waar ik rijd met mijn paard en gaf aan de manege hier. ( ook weet ze waar ik sta met mijn paard, althans ongeveer )

Ivb met het een en ander in het verleden zal contact opnemen met de eigenaar van de manege geen enkele zin hebben

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:03

Maar je zei zelf toch dat het ging? Ik snap dat je heel erg geschrokken was een verkeerd bent terecht gekomen, maar als iemand tegen mij zegt dat het gaat weet ik niet of ik wat anders zou doen.

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:05

Aan de andere kant... Ik sta vaak in het springparcour bij wedstrijden, en ik heb zelfs ruiters met een gebroken enkel horen zeggen: 'het gaat wel, ik klim weer op het paard'.

Dus ik trap er niet altijd in als een ruiter zegt 'het gaat'.

Daarnaast heb je ook nog een paard wat mogelijk losloopt of zichzelf heeft verwondt.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:06

ze zagen me niet en kwamen ook niet even kijken....ze waren de bocht al om. Een beetje ruiter gaat even kijken als iemand gevallen is en helpt de ruiter opstaan of pakt het paard of weet ik wat, Althans dat zou ik doen

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:07

Kookaburra schreef:
Aan de andere kant... Ik sta vaak in het springparcour bij wedstrijden, en ik heb zelfs ruiters met een gebroken enkel horen zeggen: 'het gaat wel, ik klim weer op het paard'.

Dus ik trap er niet altijd in als een ruiter zegt 'het gaat'.

Daarnaast heb je ook nog een paard wat mogelijk losloopt of zichzelf heeft verwondt.


precies. Veel ruiters zijn hard voor zichzelf en denken vaak dat het gaat, of door de adrenaline die je op dat moment hebt voel je het ergste niet

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:07

Sjong schreef:
Maar je zei zelf toch dat het ging? Ik snap dat je heel erg geschrokken was een verkeerd bent terecht gekomen, maar als iemand tegen mij zegt dat het gaat weet ik niet of ik wat anders zou doen.

Serieus? Ik zou altijd even wachten om te zien of iemand weer op zijn benen komt te staan. Zeker als het net gebeurd is, voel je het vaak nog niet. Maar misschien is dat mijn burgerhulpverlenerstraining.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:08

@Sjong, Oneens, na een val van een paard altijd even bij iemand blijven.

Veel sterkte Cinnepin, ik hoop dat het snel beter gaat.
Laatst bijgewerkt door Sosha op 19-06-21 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:08

Sosha schreef:
Oneens, na een val van een paard altijd even bij iemand blijven.

Veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat.



dankjewel

saskiaojan

Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:10

Waren het kinderen, pubers of volwassenen die je tegenkwam en wie vroeg of het ging... Ik kan nl begrijpen dat kinderen of pubers niet 1,2,3 erbij stilstaan dat het evt niet gaat als iemand valt en zegt dat het wel gaat.

Sterkte met je herstel ts

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:13

Volwassenen...

saskiaojan

Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:15

Ah ja dan was het wel netjes geweest als ze even omgekeerd waren en hadden gecheckt of je echt ok was.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:16

saskiaojan schreef:
Ah ja dan was het wel netjes geweest als ze even omgekeerd waren en hadden gecheckt of je echt ok was.



Ja dacht ik ook, en ze waren met een groep. Niet 1 die dus kennelijk dacht om even te kijken

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:21

Wat vreselijk asociaal zeg!
Kun bij de betreffende manage een slechte recensie schrijven? Bv op Facebook of Google? Als direct contact met eigenaar van de manege niet kan?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 19-06-21 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:21

Ondanks dat je denkt dat het geen zin zal hebben, zou ik toch een mailtje met dit verhaal naar de manege sturen als ik jou was. Of je nou antwoord krijgt of niet, je hebt toch je verhaal gedaan en dan ben je dat kwijt. Veel beterschap nog!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:23

Sabri schreef:
Wat vreselijk asociaal zeg!
Kun bij de betreffende manage een slechte recensie schrijven? Bv op Facebook of Google? Als direct contact met eigenaar van de manege niet kan?


Is niet nodig, hebben ze al genoeg :j

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:28

Sjong schreef:
Maar je zei zelf toch dat het ging? Ik snap dat je heel erg geschrokken was een verkeerd bent terecht gekomen, maar als iemand tegen mij zegt dat het gaat weet ik niet of ik wat anders zou doen.



Idem dito, ik wou je wel ff in het"echt" zien maar als je dan face to face zegt dat het wel gaat dan zeg ik sorry dat mijn paard uithaalde en ben blij dat je ok bent.
Vervolgens bied ik nog 3 x mijn excuses aan,ga nadenken over hoe ik dit moet voorkomen.

Om vervolgens-onder de indruk- verder te rijden.


Het is ontzettend vervelend dat jij je nu zo rot voelt zowel lichamelijk als geestelijk maar ik snap ergens wel een beetje dat de ruiters zich verder van geen kwaad bewust zijn.

Heb je iemand bij je vanavond en vannacht?

Kookaburra

Berichten: 5375
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:28

Cinnepin schreef:
saskiaojan schreef:
Ah ja dan was het wel netjes geweest als ze even omgekeerd waren en hadden gecheckt of je echt ok was.



Ja dacht ik ook, en ze waren met een groep. Niet 1 die dus kennelijk dacht om even te kijken

Er is ook een kans dat men wel dacht, 'misschien moet ik omkeren' maar dit niet deed omdat de rest ook doorreed.

Maar toch. Niet chique. Helemaal niet chique.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:30

Daan13 schreef:
Sjong schreef:
Maar je zei zelf toch dat het ging? Ik snap dat je heel erg geschrokken was een verkeerd bent terecht gekomen, maar als iemand tegen mij zegt dat het gaat weet ik niet of ik wat anders zou doen.



Idem dito, ik wou je wel ff in het"echt" zien maar als je dan face to face zegt dat het wel gaat dan zeg ik sorry dat mijn paard uithaalde en ben blij dat je ok bent.
Vervolgens bied ik nog 3 x mijn excuses aan,ga nadenken over hoe ik dit moet voorkomen.

Om vervolgens-onder de indruk- verder te rijden.


Het is ontzettend vervelend dat jij je nu zo rot voelt zowel lichamelijk als geestelijk maar ik snap ergens wel een beetje dat de ruiters zich verder van geen kwaad bewust zijn.

Heb je iemand bij je vanavond en vannacht?


Ja gelukkig wel, ik woon samen :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41532
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:31

Cayenne schreef:
Onali schreef:
Dan zou ik even contact opnemen met Blauwendraad als ik jou was.

Sterkte.


Waar staat dat het om Blauwendraad gaat? :?

Heel veel sterkte TS! Ik zou ook zeker even contact opnemen met de betreffende manege.

Kan alleen maar Blauwendraad zijn :=. Andere maneges heeft Rhenen niet.

Anywho.

Ik vind het echt belachelijk gedrag van de ruiters, heel gevaarlijk en asociaal. Iemand die valt/is gevallen probeer je altijd te helpen, paard vangen, overeind helpen, helemaal als mede-ruiter hoor je dat gewoon te doen. Terecht dat je boos bent, Cin. Ik zou er toch zeker een mail aan wagen, of je nu reactie terug krijgt of niet.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Van je mede ruiters moet je het maar hebben.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-21 22:32

Ja, misschien moet ik het ook wel doen,...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 26 bezoekers