Nero, samen een nieuwe start!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Nero, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-21 21:35

1 maart 2018 is mijn grootste nachtmerrie uitgekomen. Mijn knappe Vos, mijn allerliefste ex-manegepaard werd ingeslapen. Wat heb- en had ik het er moeilijk mee. Vanaf mijn 14e was ze zo’n belangrijk onderdeel van mijn leven. Al mijn zakgeld en zuur-verdiende geld werd niet uitgegeven maar ging op mijn Momo-rekening om ooit mijn belofte aan haar na te komen en haar van de manege af te halen. Gelukkig is dat gelukt en is ze vier jaar van mij geweest.

Afbeelding

Heel lang heb ik geen paard willen zien, aanraken of bijrijden. Bij het woord paard barstte ik al in tranen uit. Na ongeveer 1,5 jaar ben ik stilaan begonnen met het vrijblijvend bijrijden van de Fries van mijn vriendin. Naarmate de tijd vorderde werden ook mijn paardenkriebels weer geactiveerd en begon ik weer te genieten én stiekem op zoek te gaan naar een nieuw paard. Dat ging met iets meer moeite dan ik dacht :+
Ik was continue op zoek naar een vosmerrie met een kolletje en twee witte achterbenen. Daardoor heel wat mismatches gehad want er was geen 1 paard zoals Momo. Uiteindelijk stapte ik van mijn “eisen” af, maar ook toen was het geen succes :+ want waar ben ik nou eigenlijk naar op zoek? Uiteindelijk was het antwoord “geen ruin, geen witte, geen draver, Fries of fjord”. Dat maakte de zoektocht wat ruimer en stuitte ik natuurlijk op een witte Spaanse ruin :D

Eigenlijk wilde ik dus geen ruin en geen witte, maar ja. Vanaf de foto zag het er al zó vertrouwd uit, zo gek. Helaas waren er voor mij al 3 gegadigden en zag ik mijn kansen wat minder worden. Gelukkig waren dat geen matches en ben ik heengeweest. Toen we hem in de paddock zagen had ik zoiets van, wow, wat een knap dier <3 . Het bleek een super lief dier te zijn. Hij had 8 jaar in Spanje voor de kar gelopen en hij was net 1,5 jaar in Nederland en daar ingereden. Maar wat een werkwilligheid en wat voelde het goed onder het zadel. Lang verhaal kort, 2 weken daarna helemaal laten keuren (klinisch, hals, benen en rug) en helemaal goed!
De permanente stal had nog geen plek dus we moesten even tijdelijk ergens anders heen maar dat ging eigenlijk super fijn. Hij past zich enorm goed aan.

Afbeelding

Sneller dan verwacht konden we al verhuizen en ging hij lekker de kudde in. Dat was toch wel even spannend! Of nou ja, ik vond het spannend. Hij vond en vind het alleen maar heel leuk. Hij sloeg (letterlijk :)) ) goed van zich af, laat niet over zich heen lopen maar kent wel zijn plek.

Afbeelding
Afbeelding

Onderhand is hij nu een kleine 1,5 maand van mij en begin ik hem al steeds meer te leren kennen. Zo is het een enorm kuddepaard en zoals de staleigenaar zei “het is echt Nero en zijn harem, hij is rustig in de kudde, houdt alles in de gaten en super sociaal”. Het is zo’n lief dier en erg tevreden. Een beetje té want van het land af krijgen is nog wel even een dingetje :+

Afbeelding

Maar goed, het gaat al iets beter :Y)

Verder is het een onwijze kroel <3
Afbeelding
Afbeelding

… heb ik hem kennis laten maken met onze kleuren, daar vond hij maar het zijne van :+

Afbeelding

… is hij al onder handen genomen door de masseur..


Afbeelding

… heeft hij het bos al leren kennen wat hij onwijs leuk vond.

.. en heb ik er van de week voor het eerst op gezeten!

Afbeelding

… en zijn we vandaag voor het eerst het erf afgegaan. Dat begon heel stoer maar eigenlijk is het best een watje :D

Ik wil heel graag wedstrijden rijden, maar vooral lekker het bos in en het strand op. Wat heb ik er een zin in *\o/*

En o ja, mocht er iemand een wit paard willen, denk er aub nog even goed over na want die witte beesten doen het erom _O-
Afbeelding
Afbeelding


Bedankt voor het lezen :wave:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 09-07-23 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd op verzoek


Kiwiaa

Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:13

Geweldig paard! Die foto met die vlag heb ik echt mee moeten lachen haha, subtiel is hij niet hé :') ik wens je heel veel plezier samen maar dat komt 100% goed zo te zien!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 00:30

Heerlijke foto's, veel plezier met hem.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:14

Hij is wel echt heel erg knap met zn witte lijf en zwarte manen! <3

heel veel plezier nog samen! :):)

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-21 06:25

Dank jullie wel en wat leuk dat we in uitgelicht staan! <3

Neon

Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:24

Leuk paard :D fijn dat je in hem een nieuw maatje gevonden hebt :) vervangen van je vorige paard zal hij nooit doen... die herhinneringen blijven voor altijd... maar nu is het tijd voor een nieuwe band en het maken van nieuwe herhinnerhingen :)
Veel geluk samen :D

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:39

Die lieve Momo, Kastana d'r vriendinnetje destijds. Maar wat een leuk en knappe nieuwe vriend heb je gevonden! Ik ben gek op schimmels, vind het de mooiste kleur. Wat een topper dat hij alles al zo braaf doet. Heel veel plezier samen, misschien komen we elkaar een keer tegen in de duinen.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:53

Wat een leukerd! Heel veel plezier en succes samen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:08

Gefeliciteerd met hem! Het is een heel leuk paard, heeft op dezelfde stal gestaan als mijn paard. Vond het echt een lieverd!

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:16

Wauw, wat een mooi paard! En die foto met jullie 3 is ook echt heel mooi!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:20

Wat een mooi paard en wat een lieve uitstraling heeft hij!
Ik heb ook een "witte" (vos few spot) maar hij is meestal zwart.. Zo zwart dat je hem echt niet meer herkent en geen stukje wit meer ziet _O-

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-21 08:46

Frummels schreef:
Wat een mooi paard en wat een lieve uitstraling heeft hij!
Ik heb ook een "witte" (vos few spot) maar hij is meestal zwart.. Zo zwart dat je hem echt niet meer herkent en geen stukje wit meer ziet _O-


Hahaha heel Herkenbaar, toen hij laatst zonder deken stond liep ik hem zo voorbij. Het was dat hij naar me toe kwam, maar ik herkende hem gewoon niet omdat hij zo zwart was _O-

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-21 08:48

sanie22 schreef:
Die lieve Momo, Kastana d'r vriendinnetje destijds. Maar wat een leuk en knappe nieuwe vriend heb je gevonden! Ik ben gek op schimmels, vind het de mooiste kleur. Wat een topper dat hij alles al zo braaf doet. Heel veel plezier samen, misschien komen we elkaar een keer tegen in de duinen.


Dat zou wel heel leuk zijn San, gaan we doen!

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-21 08:48

Bedankt allemaal voor de leuke reacties *\o/*

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:07

Autumnn schreef:
Frummels schreef:
Wat een mooi paard en wat een lieve uitstraling heeft hij!
Ik heb ook een "witte" (vos few spot) maar hij is meestal zwart.. Zo zwart dat je hem echt niet meer herkent en geen stukje wit meer ziet _O-


Hahaha heel Herkenbaar, toen hij laatst zonder deken stond liep ik hem zo voorbij. Het was dat hij naar me toe kwam, maar ik herkende hem gewoon niet omdat hij zo zwart was _O-


Hahaha heerlijk he :') In mijn profiel staan onderaan ook twee foto's van mijn pony zijn favoriete kleur :))

Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:29

Ik hou van paarden met zo'n uitgesproken hoofd waarbij overduidelijk is wat ze ervan denken :D :D

Ik ben wel benieuwd naar zijn hoofd met de Spaanse vlag! ;)

Patron_Bloem
Berichten: 40
Geregistreerd: 30-03-21

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:33

Wat een leukerd!

Alle witte paarden die ik ken zijn echte moddermonsters, die van jou begint daar ook wel aardig op te lijken :+

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Ordenado xxx, samen een nieuwe start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:50

Wat is het toch een leukerd autumnn <3

ᑭᑌᖇᗩ ᖇᗩᘔᗩ ᗴᔕᑭᗩᑎ̃Oᒪᗩ ᗪᗩᑌᖇᗩᗪᗩ II
ᑭOᑎY ᑭOᗯᗴᖇ KᗩI ᐯᗩᑎ ᗴᑫᑌI ᑕᗴᑎTᗴᖇ (verkocht)
ᗴᐯᗴᖇTOᑎ ᴘᴀɪɴᴛᴇᴅ ʙʟᴀᴄᴋ x ᴛᴀɴɢᴏ (verkocht)
ᖴᗩᗰIᒪY

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-21 13:14

Dais_ schreef:
Ik hou van paarden met zo'n uitgesproken hoofd waarbij overduidelijk is wat ze ervan denken :D :D

Ik ben wel benieuwd naar zijn hoofd met de Spaanse vlag! ;)


Hahaha als ik er 1 kan bemachtigen maak ik een foto :D


Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:01

Wat een ontroerend verhaal, over je liefde voor Momo. Zo mooi dat je haar heerlijke jaren hebt kunnen geven. En jullie samen waren <3

En wat ben je een knapperd tegengekomen! **\O/**
Ik vind je foto verslag ook heel leuk! Ook herkenbaar, een vriendin heeft een witte spanjaard die ook van gedaante wisselingen houd. Het lijkt mij een geweldige vriend en ik wens Ornado en jou veel plezier en geluk!

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers