Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:08

In gebruik mijn cd´s nog! :D

Er staan borden, dat gaat echt niet helpen.Ze negeren alle regels, het zijn mensen die gewoon te hard wíllen rijden.

Mayasfrenk schreef:
Lusitana schreef:
Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!
Maar ja, dat is dan weer radicaal en ik weet ook niet of het in strijd met de wet is.


Ik zou hier zo wie zo voorzichtig mee zijn... mochten je paarden wel uit de weide ontsnappen door kapotte omheining zou het natuurlijk extra zuur zijn als ze zich beschadigden aan die scherpe punten....

Goed punt!

Cilli96 schreef:
Lusitana schreef:
Ik heb ook nog gedacht aan harken (hier hebben die soort van mespunten) tegen de palen en of in de grond zodat ze in ek geval hopelijk lekke banden op lopen en niet zomaar weg kunnen rijden zonder consequesties!


Ik verbaas me dat ze gewoon weg rijden! Dat lijkt mij ook in strijd met de wetgeving?

Niet dat je dan zelf wel iets mag doen in strijd met de wetgeving maar ik verbaasde mij :D

Ja absoluut en de GNR is ook erg gebrand om iemand te pakken, maar dan moet ik op z´n minst een beschrijving van de auto hebben en liefst een nummerbord. Maar daar dit over het algemeen midden in de nacht gebeurd als ik op bed lig, en het niet naast de deur is, én ze op doorgang zijn van mijn huis áf, is dat voor mij onmogelijk.
Ideaal zou het zijn als ze vast komen te zitten en een greppel is wel een idee, ware het niet dat dan de palen van de omheining ook meteen losser staan. Dan moeten daar eerst veel langere palen komen.
Dit soort dingen laat ik aan het personeel van mijn huiseigenaar over, die tractoren en andere middeken hebben om grover werk te doen.
Ik heb daar in de buurt bv ook nog een boomstam van een meter doorsnee, misschien kunnen ze die daar heenslepen. Daar komt niks doorheen!

Alvaron schreef:
Niet iets wat je zelf zult kunnen doen, maar een relatief goedkope oplossing voor de gemeente: bandes rugueuses (NL: rammelstroken). In Frankrijk zie je die veel voordat je dorpjes inrijdt. Een soort cementen richels dwars over de weg die een hels kabaal maken als je er te hard overheen rijdt. Voor de boeren etc. geen enkele belemmering, maar voor hardrijders een gedegen waarschuwing.

"Ik wil de hoek afronden met lint zodat ze van verder kunnen ziet dat er nog een bocht is. Maar ik kan nergens goed bruikbaar materiaal vinden, als in wit of reflecterend." Je zou daar voor de zichtbaarheid, wapperstrookjes aan kunnen knopen van bijv. textiel van een oud laken of zo, of als je er aan kunt komen zo'n rol rood/wit schuingestreept lint.

Ja rood wit en geel zwart hebben ze wel.
En die ribbels is een goed idee. Ze hebben echt gewoon een waarschuwing nodig om af te remmen.

Ik vind het heel fijn dat er mee gedacht wordt en ik ervaar dat sowieso als enorme steun!

Ik heb aan de bandensporen gezien dat het deze keer om een vrij kleine personen wagen gaat (je wordt zo onderhande expert hier :+ )
Dus ik neem aan dat hij zelf ook flinke schade heeft.


Ik heb vanmorgen na het uitmesten twee specikuipen neergezet met palen er in, gevuld met zand en keien (zulke mooie erbij, zoooonde. Ik houd toch zo van stenen, liefst zou ik ze allemaal ten toon stellen :+ )

Nog wat takken tegen het gaas, om meer krassen te veroorzaken mochten ze er weer door gaan en toen werd het te heet en kreeg ik honger.
Zit nu bijna 10 uur plaatselijke tijd aan mijn ontbijt.

Ik heb nog wat meterslange metalen stangen die ik er aan zal bevestigen en wellicht nog de meterslange eucalyptus stam die ik altijd nog bewaard heb voor aanbind stang voor de paarden, maar dat is er nooit van gekomen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:11

Een wildcamera ophangen,heb je ze in ieder geval in beeld als er 1 doorkomt.

Midnight summer of wel janus mijn eigen droom

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:17

Goede acties al ondernomen! Dat van die greppel vind ik ook wel slim.
Misschien kan je de palen dan ingieten met beton? Het nadeel daarvan is, als ze er doorheen gaan dat je het beton moet uitgraven en opnieuw moet ingieten.
Aan de andere kant, als ze dan toch in de greppel vast zitten, kan je de dader verantwoordelijk stellen en het laten fixen :D

Ik doe erg mijn best om foutloos te schrijven en de spellingregels toe te passen, door mijn dyslexie zie ik de fouten helaas niet altijd. Mijn excuses als hierdoor mijn berichten soms wat moeilijker te lezen zijn!

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:03

sarablack schreef:
Een wildcamera ophangen,heb je ze in ieder geval in beeld als er 1 doorkomt.

Idd dan heb je foto's/ film en die kan je mooi verdekt hangen maar geen idee of ze in jou regio betaalbaar zijn hier in nl Niet overdreven duur meer

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 13:05

Daar dacht ik toevallig gisteren ook aan. Zal eens kijken wat zo´n ding kost. Sowieso leuk want door mijn land gaan ook wildpaden! Er zijn vossen, dassen, mangoesten, wilde zwijnen, marterachtigen... en een enorme slang van ruim anderhalve meter.

Cilli96 schreef:
Goede acties al ondernomen! Dat van die greppel vind ik ook wel slim.
Misschien kan je de palen dan ingieten met beton? Het nadeel daarvan is, als ze er doorheen gaan dat je het beton moet uitgraven en opnieuw moet ingieten.
Aan de andere kant, als ze dan toch in de greppel vast zitten, kan je de dader verantwoordelijk stellen en het laten fixen :D

Ja ook wel een idee, ik zal het voorstellen. Voordeel is ook dat water er dan in blijft staan. Meteen drinkwater voor de paarden.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:13

ik vind het wel grappig dat je het rot voor de bewoners vindt als er een drempel zou komen.
Hier liggen in de kleinste gehuchten tig drempels :D

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:15

Krijg je met een greppel niet dat als ze daar met hun neus in komen dat ze dan over de kop slaan? Of zijn de snelheden daar niet hoog genoeg voor?

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:30

Zou dit ook geen idee zijn: *link*
Zo'n reflecterende tape is vast bij jou ook wel ergens te vinden.

Als je ergens een stuk trespa kan vinden, of desnoods gewoon een gladde houten plank, dan moet het volgens mij vrij makkelijk zijn om er zoiets van te maken:
Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 14:42

Ik ga geen borden maken die de gemeente gewoon moet neerzetten. Het is geen privé weg.
Ik heb wel aan de gemeente in een mail, vorig jaar, voorgesteld om zoiets neer te zetten.

Betreffende over de kop slaan en de greppel, geen idee hoe het staat met de krachten, ze raken natuurlijk ook nog de palen en de omheining.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:39

Misschien al gezegd, sorry dan...
Kun je niet bij een kringloop een grote spiegel kopen en er neer zetten.
Als ze met de koplampen er in schijnen, trappen ze op de rem, omdat ze denken dat er een tegenligger aan komt.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 17:06

Het is een goed idee, maar dan krijgen we echt veel meer ongelukken. Ik denk ook dat het illegaal is.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Kookaburra

Berichten: 5377
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:24

Ik zou even googlen op verkeerspsychologie en eventueel nudging.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 16:35

Gisteren in het donker even foto´s gemaakt. Ik heb na het nemen van de 2e foto het lint rechts in jet midden ondersteund zodat het hoger hangt.

Maar je kunt zien dat je van ver al de reflectors ziet, die zijn er altijd al geweest. (Alleen de smalle halfronde aan het gaas en die om de witte balken zijn nieuw) En nog gaan ze erdoor omdat ze met veel te hoge snelheid aaankomen en gewoon veel te laat reageren. Dat is echt alcohol/drugs/overmoed, ik vrees dat er niet veel aan te doen is betreffende waarschuwingen.
Er moet gewoon een barrièr komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het verdient geen schoonheidsprijs, met nog stukken vergaan laken ertussen, maar goed, zichtbaar is het wel.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:41

Weet niet hoe duur die reflectiehesjes zijn maar dat is wel een goede optie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:25

De stukken laken lijken net spoken :-). Maar je zou idd wel denken dat het al zichtbaar genoeg is.

Midnight summer of wel janus mijn eigen droom

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 17:28

Nou je het zegt, van die spoken _O-

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-22 19:41

Even een update. Er is inmiddels nieuwe omheining gemaakt bijna een meter meer naar achteren (en hoger), maar natuurlijk maakt dat niks uit voor een auto die te hard gaat en ik heb dus vorig jaar al iemand erin gehad, alles met touwtjes weer aan elkaar gemaakt, aan de kapotte paal kon ik niet veel doen dus die werd min of meer overeind gehouden door de spanning van het gaas, en gisteravond reed ik toevallig op een van mijn paarden er langs en zag ik dat de paal ernaast finaal eruit was gereden en het gaas nog verder kapot. Paard op stal gezet en in het donker nog de paal wat in de grond weten te slaan en takken er voor gelegd zodat ze er niet echt bij konden komen (toevallig waren de kurkeikn gesnoeid en dat geeft enorme takken met kruinen, een bosje op zich, zeg maar, en vanmorgen vroeg beter gedaan en met touwtjes proberen te redden wat er te redden viel, eigenaar gebeld, die heeft een mannetje gestuurd die een staak nast de kapotte paal heeft gezet zodat die stabieler staat (de grond is te hard om goed een nieuwe paal er in te zetten, we moeten even op regen wachten) en hij heeft een heel stuk gaas ertegen gemaakt zodat het in elk geval goed dicht zit en weer recht is.
Ik heb een boos bericht op de chat van de gemeente gezet (die ik al eerder had gecontacteerd via die weg en weer geen antwoord.)
Ik had nu gedreigd dat ik de TV erbij zou halen zodat het hele land kon zien hoe de gemeente omgaat met mensen die op het platteland wonen. Het is verkiezingstijd, dus ze willen natuurlijk mooi uit de verf komen.
Nou dat heeft geholpen. Of ik even het adres door kan geven? Dan wordt het doorgegeven.
Nou ligt het al een jaar bij het juiste mannetje op het bureau, weet ik, maar misschien krijgt die nu een schop onder zij hol en gebeurt er echt iets.
Zo niet, dan haal ik écht de TV erbij.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:48

Als je er een paar lage betonblokken neerlegt weet je in elk geval wie de dader is.

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:07

janderegelaa schreef:
Als je er een paar lage betonblokken neerlegt weet je in elk geval wie de dader is.


Nou inderdaad. Ik zou ook 2 grote betonblokken neerleggen daar. Klaar hoor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:16

ijzeren buizen in de grond slaan en die ongeveer 30 cm boven de grond uit laten komen.
Dan rijden ze iig de onderkant van hun auto naar de kl... .
En veel kans dat ze niet verder kunnen.

Wel even wit spuiten anders begint de gemeente te klagen als ze gaan maaien.

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:17

Nog ff terug gelezen, voor terreinwagen iets hoger

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-22 20:29

Ja, ik heb er nu een rij brokken beton gelegd dat om de oude palen was gegoten in een andere bocht en opgegraven. Die zijn niet heel hoog, maar wel hoog genoeg om enige schade aan te richten bij normale auto´s. Ben er ook wel een beetje klaar mee. Morgen even oude speciekuipen vullen met stenen en die er bij.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:01

Let er wel op dat je niet aansprakelijk gesteld kunt worden bij materiele of lichamelijke schade.

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:12

cjb schreef:
Let er wel op dat je niet aansprakelijk gesteld kunt worden bij materiele of lichamelijke schade.


Ze rijden toch zelf van de weg af? Als je zorgt dat het op eigen terrein staat kan er niks gebeuren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 19:21

Inderdaad verlaten zij de weg wegens te hard rijden. Je mag hier 40. Staat op een bord vooraan de weg. Borden voor elke bocht die aangeven dat er een bocht komt links of rechts. Vlak ervoor zelfs de borden dat er water onderdoor gaat en het iets smaller wordt. Als je dan nog de bocht uitvliegt, dan neem ik aan dat je in de eerste plaats zelf verantwoordelijk bent.
Ten tweede is het voor de omheining niet van de gemeente, daar die een heel stuk naar binnen is geplaatst de laatste keer. Dus alles ervoor staat gewoon op "mijn" terrein. (Even tussen aanhalingstekens want het is geen bezit, ik huur.)
Sterker nog, vroeger was het privé weg en al het land eromheen van 1 familie. Hij liep niet eens door, dat is iets van de laatste tien jaar ofzo, de kaart is nog maar net aangepast op google vorig jaar. Vroeger moesten ze van de andere kant een weg op om bij de landerijen aan het einde te komen. En hij is ook pas een jaar of 5 geasfalteerd. Sindsdien houdt de gemeente het bij (daarvoor maaiden de eigenaren van de landerijen eraan eigen stuk berm), ik denk dat het vrij diffuus is waar de grens naast het weggetje precies ligt.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Esther_r20, NRJ, Suliko en 8 bezoekers