Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:33

anjali schreef:
Meer paarden zijn bang van ligfietsen.

is laag hè? Aanvallend.... terwijl hij eigenlijk gewoon echt verkeersmak is


_helga_ schreef:
So wat een klapper heb jij gemaakt zeg!
En mensen zitten me raar aan te kijken als ik niet alleen naar buiten ga met mijn paard die alles op zn achterbenen denkt te kunnen.. nou hierom dus :(:)

normaal is er niets aan de hand, maar die fiets, die vond ie gewoon echt eng en die fietser met hond, dat was de druppel.....
Maar zal nog lange tijd duren voordat ik weet alleen naar buiten ga denk ik.... (En sowieso moet ik geduld hebben voor ik weer het paard op kan en mag)

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Nikass

Berichten: 16565
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:39

Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 19:45

Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.

dat is dan eigenlijk een verkeerde interpretatie, want hij is wel verkeersmak. Er kan van alles langskomen, trekkers, scooters, rare vrachtwagens, hij heeft er niets van. maar dit was gewoon voor hem niet te bolwerken. En het is ook niet zo dat het een belachelijk drukke weg is, maar wel een doorgaande weg 50km/u.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:50

Ah wat een nare val. Hopelijk kan je snel terug paarden(knuffel)vitamientjes opdoen. Mijn paard heeft ooit per ongeluk mijn moeder haar arm gebroken. Toen hij mijn moeder de eerste maal zag was onwijs lief en voorzichtig voor haar.

Veel beterschap!

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:58

Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.


Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:07

Danseresje schreef:
JPitty schreef:
Kan het kloppen dat ik je nu hoor op Qmusic? Hoorde iemand daar nu met spel meedoen met exact zo'n verhaal als jij?

Beterschap met je arm in ieder geval, hoeveel tijd staat er voor zo'n blessure?

Jup! Dat was ik net ja! Zou te bizar zijn als er nog iemand was die dit woensdag heeft meegemaakt.....
Voor volledig herstel staat een jaar werd er gezegd....


Je deed het wel goed, veel plezier met je prijs!

Een heel jaar... Pffff.... Nogmaals heel veel beterschap met je arm en ik hoop voor jou dat het heel erg mee gaat vallen qua herstel!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:08

Laibadji schreef:
Ah wat een nare val. Hopelijk kan je snel terug paarden(knuffel)vitamientjes opdoen. Mijn paard heeft ooit per ongeluk mijn moeder haar arm gebroken. Toen hij mijn moeder de eerste maal zag was onwijs lief en voorzichtig voor haar.

Veel beterschap!

ik hoop snel te kunnen gaan knuffelen!



Jildau schreef:
Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.


Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..

het is én blijft een vluchtdier, daar ben ik me heel erg bewust van en ja, dit is gewoon botte pech geweest!
En thanks jildau

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:09

JPitty schreef:
Danseresje schreef:
[quote="JPitty"
Kan het kloppen dat ik je nu hoor op Qmusic? Hoorde iemand daar nu met spel meedoen met exact zo'n verhaal als jij?

Beterschap met je arm in ieder geval, hoeveel tijd staat er voor zo'n blessure?
[/quote
Jup! Dat was ik net ja! Zou te bizar zijn als er nog iemand was die dit woensdag heeft meegemaakt.....
Voor volledig herstel staat een jaar werd er gezegd....


Je deed het wel goed, veel plezier met je prijs!

Een heel jaar... Pffff.... Nogmaals heel veel beterschap met je arm en ik hoop voor jou dat het heel erg mee gaat vallen qua herstel!

Thanks! Had nooit verwacht zo snel gebeld te worden.... Had nog maar net op enter gedrukt in de app! Ben benieuwd wat de prijs gaat zijn *\o/*

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:13

Dat verwacht je idd niet. Ben ook al 2x op radio geweest, een keer bij Bas van Nimwegen (wie heeft de langste achternaam, omdat ik gekscherend had geappt waarschijnlijk de kortste van allemaal te hebben: 3 letters) en een keer bij Kai Merckx bij de fout break afgelopen juli.

Toch weer een klein lichtpuntje in je pech!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 20:17

JPitty schreef:
Dat verwacht je idd niet. Ben ook al 2x op radio geweest, een keer bij Bas van Nimwegen (wie heeft de langste achternaam, omdat ik gekscherend had geappt waarschijnlijk de kortste van allemaal te hebben: 3 letters) en een keer bij Kai Merckx bij de fout break afgelopen juli.

Toch weer een klein lichtpuntje in je pech!

super leuk! Ben ook al vaker geweest, vind het altijd wel leuk! Maar moet nu drie maanden wachten voor ik weer ergens aan mee mag doen :').
Vond alleen de laatste vraag moeilijk, de andere twee waren goed te doen....
En zeker even lichtpuntje *\o/*

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

wendy1987

Berichten: 6892
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:20

Pff wat een verhaal! Hopelijk gaat t snel weer beter! En fijn dat de pony niets heeft iig.

Nikass

Berichten: 16565
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:53

Jildau schreef:
Nikass schreef:
Wat fijn dat het goed is afgelopen. Eerlijk gezegd vind ik het wel gevaarlijk dat je naast een drukke weg gaat rijden met een pony die niet verkeersmak is.
Een paard kan altijd schrikken uiteraard, maar in deze context kan het wel desastreuze gevolgen hebben.


Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..


Waarom kan niemand dan meer op buitenrit? Lijkt me dat er genoeg combinaties zijn waarbij meer controle aanwezig is wanneer het paard schrikt.
Ik zeg alleen dat ik het gevaarlijk vind, langs een drukke weg, ook voor medeweggebruikers.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:03

Nikass schreef:
Jildau schreef:
Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..


Waarom kan niemand dan meer op buitenrit? Lijkt me dat er genoeg combinaties zijn waarbij meer controle aanwezig is wanneer het paard schrikt.
Ik zeg alleen dat ik het gevaarlijk vind, langs een drukke weg, ook voor medeweggebruikers.


Omdat een paard altijd iets onverwachts kan doen en als dat net op een onhandige plek is in een onhandige situatie dan is er een mogelijkheid dat het mis gaat. Altijd bij elke combinatie.

We hebben op de manege een pony gehad die heel oud was en echt dé beginners pony was. Zo'n typische gouwe ouwe. Je kon bij wijze van vuurwerk achter z'n kont afsteken en dan nog bleef ie rustig stil staan. En toen kwam hij op buitenrit een robot grasmaaier tegen en besloot hij terug naar huis te gaan. De laatste pony waar je het van verwachtte. Het kan altijd mis gaan en ik vind niet dat TS hier schuld aan heeft.

Nikass

Berichten: 16565
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:12

Dat heb je mij ook niet horen zeggen

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:25

Nikass schreef:
Dat heb je mij ook niet horen zeggen


Maar wel dat je het gevaarlijk vindt wat ze deed. Dat bedoel ik, elke buitenrit kan gevaarlijk worden. Net als elke autorit en elke keer dat je de trap afloopt. ;)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:43

Nikass schreef:
Dat heb je mij ook niet horen zeggen

je zegt letterlijk dat het onverantwoord is. Als ik pony niet had vertrouwd, had ik niet met hem op pad gegaan. Sterker nog, dan had eigenaresse dat ook niet gewild.
Nu was hij dusdanig geschrokken en kwam er nog iets bij en dat kon hij op dat moment niet meer bolwerken. Zijn emmertje stroomde over en dit is helaas het resultaat. Maar om nou te zeggen dat ik onverantwoord was met een niet verkeersmak paard langs een drukke weg.... Nee, die mening deel ik niet. Ben vaak genoeg met hem langs dat stuk gegaan en de eigenaresse ook, woensdag was een gevalletje verkeerde tijd-verkeerde plaats!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Nikass

Berichten: 16565
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:48

De woorden "schuld" en "onverantwoord" zijn niet van mij.
Gevaarlijk vind ik het wel ja (en dat is ook gebleken; je bent er gelukkig nog redelijk goed vanaf gekomen)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:53

Tja, gevaarlijk! Dan moeten we allemaal niet meer op een paard gaan zitten.... Het zijn en blijven vluchtdieren! Dat is iets waar ik me heel goed van bewust ben en als ik in het verkeer rij, ben ik altijd oplettend, juist omdat ik niet de enige ben.
En tja, als je niet de luxe hebt om gelijk vanuit stal een bos of duin in te rijden.....
Veder heb ik niet zoveel zin in energie te steken in het feit dat ik gevaarlijk bezig zou zijn geweest. Die mening deel ik niet en bovendien draait het het gebeurde niet terug en zit ik gewoon met die gebroken bovenarm....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:55

Danseresje schreef:
Tja, gevaarlijk! Dan moeten we allemaal niet meer op een paard gaan zitten.... Het zijn en blijven vluchtdieren! Dat is iets waar ik me heel goed van bewust ben en als ik in het verkeer rij, ben ik altijd oplettend, juist omdat ik niet de enige ben.
En tja, als je niet de luxe hebt om gelijk vanuit stal een bos of duin in te rijden.....
Veder heb ik niet zoveel zin in energie te steken in het feit dat ik gevaarlijk bezig zou zijn geweest. Die mening deel ik niet en bovendien draait het het gebeurde niet terug en zit ik gewoon met die gebroken bovenarm....


Welnee, je moet jezelf ook niet verdedigen joh. Gewoon pech gehad, zelfs het makste schaap kan schrikken, daarom rijd ik áltijd met cap op. Rust goed uit, heb je nog veel pijn? Sterkte!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 23:01

De pijn is met pijnstillers aardig onder controle. Heb nu vooral last van de uitzakkende blauwe plekken en het vocht. Bewegen gaat redelijk, maar nog heel minimaal met de oefeningen..... Herhaal ze frequent, maar blijft lastig.
Vind vooral het slapen lastig, kan niet op mijn zij en slaap nooit op rug...

O, en zonder cap ga ik niet te paard hoor!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:04

Nee ik wilde ook niet insinueren dat je zonder cap reed hoor, maar paarden zijn geen robots en zelfs op een 'nee mijn paard bokt niet' ga ik gewoon niet zonder cap. Het blijven vluchtdieren.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:04

Nikass schreef:
Jildau schreef:

Dan kan niemand ooit nog op buitenrit.. Geen enkel paard is ten alle tijde te voorspellen en te vertrouwen.

Heel veel sterkte TS! Wat een nare val..


Waarom kan niemand dan meer op buitenrit? Lijkt me dat er genoeg combinaties zijn waarbij meer controle aanwezig is wanneer het paard schrikt.
Ik zeg alleen dat ik het gevaarlijk vind, langs een drukke weg, ook voor medeweggebruikers.

Omdat elk paard een schrikdier is en elke ruiter kan vallen? Je geeft een oordeel over het rijtalent van ts (combinaties waar meer controle aanwezig is) terwijl het zelfs de beste ruiters kan gebeuren.

Ik vind je reactie niet oké en ontzettend aanvallend voor de ts. Paarden blijven dieren, en zelfs het meest verkeersmakke dier kan schrikken.

pien_2010

Berichten: 42822
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:07

Sterkte meid en ga morgen arnica halen om te slikken. Dat zal je echt heel goed helpen .

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 08:02

lieveli schreef:
Nee ik wilde ook niet insinueren dat je zonder cap reed hoor, maar paarden zijn geen robots en zelfs op een 'nee mijn paard bokt niet' ga ik gewoon niet zonder cap. Het blijven vluchtdieren.

zo vatte ik het ook niet op hoor! Is sowieso mijn instelling: cap op mijn kop voordat ik in dat zadel zit! Want inderdaad, het zijn én blijven vluchtdieren

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-19 08:04

pien_2010 schreef:
Sterkte meid en ga morgen arnica halen om te slikken. Dat zal je echt heel goed helpen .

kan niet zo even 1-2-3 naar de winkel en hier in mijn dorp zijn alleen de supermarkten op zondagmiddag open. Wat doet arnica?

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers