[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:24

Hoe kan het dan dat het paard van ts zo mager is? Heeft u daar ook een verklaring voor? (Geen aanval)

some of my best friends, never say a word to me...


MarjanB

Berichten: 16402
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:25

En hoe kan het dat ie binnen zon korte tijd weer aansterkt?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

MarjanB schreef:
En hoe kan het dat ie binnen zon korte tijd weer aansterkt?
Laatst bijgewerkt door Cactusknuf op 22-10-18 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

some of my best friends, never say a word to me...

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

MarjanB schreef:
En hoe kan het dat ie binnen zon korte tijd weer aansterkt?

Deze opmerking wilde ik ook geven.
Hoe kan een paard met fatsoenlijk eten en een wormkuurtje zienderogen opknappen?
Dan is het duidelijk dat er met het beleid bij de stal heel wat mis was. Aan het paardje ligt het dus niet.

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

Valt het voor de pensionklanten dan ook niet op dat er tussen de opfokdieren dergelijke magere veulens staan? Of staat de opfok afgescheiden van het pensiongedeelte?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

Volg dit topic maar verbaasd mij het bericht van zwartekoffie.... 39 minuten geleden aangemeld op bokt en je eerste bericht.
Door dit bericht ga ik juist meer twijfelen over de rest van de paarden.

Sterkte met aansterken van je paard! Maar dat gaat vast goed komen!

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:30

Heeft niks met zwartmaken te maken TS deelt haar ervaring en dat die jullie van de stal niet aanstaat is toch echt jullie probleem.
Ik weet niet hoe een zwaar ondervoed paard een verhaal aan 2 kanten heeft? De foto’s spreken voor zich en vooral dat bet paard binnen zn korte tijd (met eten) weer aankomt.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:33

Ooh maar dat kan wel degelijk, zo snel gaan hoor, in 1.5 week kan er heel wat gebeuren, en let wel, hij is verbeterd, maar hij is er nog niet.

En Zwarte Koffie, leg mij dan eens uit hoe het kan dat hij zo slecht was en de staleigenaren het compleet bagataliseren?
Heel fijn dat die van jou er zo goed uit ziet, maar ga mij niet vertellen dat je dit normaal vindt.
En het ook nog eens vaker gebeurt is.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:39

Zwartekoffie schreef:
Beste mensen wie hier allemaal reageren op stal hommelink.. ik wil er graag even wat overzeggen dat dit erg aan mijn hart gaat wat er allemaal geschreven wordt... ik sta hier zelf al meer dan een jaar op stal en ben zeer tevreden. Even voor de duidelijkheid ik rij op wedstrijd niveau dus mijn paard moet in conditie zijn en dan ben je bij stal hommelink op het goede adres.! Dus doe mij en de stal een groot plezier stop met reageren van al die negatieve berichten.!! Hierbij ook een foto van mijn paard omdat jullie dat ook doen.. :o en ja het verhaal heeft 2 kanten maar waarom moet het via bokt.?? Nogmaals ik ben meer dan te vreden en de dieren zien er eerder te dik dan te dun eruit. Ze staan goed in het voer!! Dus aub laten we stoppen met deze stal zwart te maken. Ik heb echt een heel ander beeld voor ogen. Dat is zeer positief!!
[ [url=m/P7Fe7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze foto is nog geen week oud.. gemaakt door een leuke actie op stal!!



Ik snap ook niet hoe het verhaal een ernstig vermagerd paardje, dat nu met wat zorg zienderogen op knapt, een andere kant van het verhaal kan hebben?
Dus Zwartekoffie, leg eens uit wat de andere kant van het verhaal is en waarom de stalhouders geen verantwoording kunnen hebben in deze, ik ben oprecht benieuwd.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 10:45

Zwartekoffie,
Ik ken jou wel en je prachtige Fries en ik weet ook dat jij er al een lange tijd naar volle tevredenheid staat.
Waar het mij om gaat, en dat heb je blijkbaar gemist of overheen gelezen, is dat ze Rudi zo aan zijn lot hebben overgelaten. Ze hebben niet 1x aan de bel getrokken dat hij mager was en steeds verder afvalt.

Stel het was jouw paard wat je op die manier terugvond, zou je dan ook nog zo tevreden zijn? En zou je dan ook nog op goede voet staan als ze zelf vinden dat hij "een beetje mager is" terwijl het overduidelijk is dat hij broodmager is en op het randje van de dood balanceerde? Want zo erg was het en ze doen het nog steeds af als zijnde "een beetje mager" -:(-
Dát is waar ik moeite mee heb, dat ze hun verantwoording niet nemen en dat maakt me ook bang. Want welk dier is de volgende en overleeft die het dan wel?

O, en te zien aan hoe snel hij nu bijkomt blijkt wel dat hij gewoon slecht tot niks te eten geeft gehad.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:51

Zwarte koffie, ongelooflijk jouw reactie ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen om op een stal te staan waar zo'n diertje door zijn eigenaar zo aangetroffen wordt. Hebben jullie als klanten alleen oog voor je eigen dier? En er zijn veeeel meer mensen die hun paard zo aantreffen daar.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:54

Oh nou als een ander paard er goed bij staat zien we het verwaarlozen van deze maar door de vingers. :')

Als de stal geen slechte reviews wil moeten ze goed voor de dieren zorgen, en dat was hier overduidelijk niet het geval. Gelukkig was je er op tijd bij TS en lijkt het door je goede zorgen veel beter met hem te gaan! Je ziet al duidelijk verschil!

papier
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:54

Hallo allemaal,

Ik sta al 2 jaar op deze stal en er wordt nu toch wel een heel ander beeld gevormd over deze stal.
De paarden zijn eerder te dik dan te dun en worden onbeperkt gevoerd zoals ook iedereen en de vaste klanten allemaal weten. Aardige mensen en zeer goed voor de dieren en ze doen zo hard hun best. Ik zou eerder een gesprek aangaan met de stal i.p.v. via Bokt een verhaal in de wereld te brengen!
Ik zie zowel de opfok dieren als de pensiondieren en ze zien er tiptop uit. Er kan altijd wat gebeuren. Maar bij ophalen heeft de eigenaar van de Quarter bedankt voor de goede zorgen etc etc en o zo enthousiast erover, zelfs een hand en dikke omhelzing met kus etc. Ook aangegeven dat ze niet gezegd heeft dat ze niet goed voor haar dieren gezorgd zou hebben. En nu dit via Bokt? Sorry dit zeg eerder wat over de eigenaar dan over de staleigenaren. Er zal best wel een reden voor zijn waarom zo dat hij mager is. Alles is netjes op tijd ontwormt en gevoerd. Onbeperkt!!
Als volwassen mensen netjes om tafel i.p.v. iemand ten schande te maken! Dat is pas karakter!
De eigenaren zijn mensen die een passende oplossing zouden bieden en zij hebben ook bij het ophalen aangegeven dat hij echt wel dikker mag zijn en dan moet je niet de volgende dag een app doen met daarin van alles en nog wat. Dat terwijl bij het ophalen alles te zien is.
Van de zomer zijn ze alle dagen bijgevoerd. Er kwam een boer het kuil in het land zetten dat heb ik zelf gezien. Kortom onbeperkt. Ik weet nu wat de reden is maar de eigenaren hebben haar proberen te bellen maar ze neemt de telefoon niet op......
Kortom we kunnen er een lang verhaal van maken maar laten we als volwassen mensen handelen en niet via Bokt.
Het is geen luxe stal maar wel wat het belangrijkste is. Droge stal en goed voer!!!!!

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:58

En alweer een nieuw account.

Papier, onbeperkt voer en toch is dat dier mager.
Misschien paste hij niet in de kudde en mocht hij niet eten.
Wat dan ook, allemaal zaak voor de houder op dat moment om in te grijpen.
Een eigenaar laat vol vertrouwen een dier achter en moet dat zonder zorgen en wekelijks op bezoek gaan ook kunnen doen.
In dit geval komt er een broodmager paard naar huis wat duidelijk niet ziek is, anders kon hij nu niet aankomen. Dan is het 1+1, de stalhouder heeft niet naar het paard omgekeken.

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:58

toch heel verdacht dat als er ginder onbeperkt gevoerd wordt en goed ontwormd dat op ene week met voer en ontworming dit beestje opknapt.
Al die accounts aangemaakt vandaag met goede review sorry hoor, maar dat is waarschijnlijk gewoon de staleigenaar en zijn vriendjes die het allemaal goed willen praten.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:59

Ik denk dat de mensen die nieuw zijn op Bokt en hier toevallig hun eerste bericht posten, niet veel indruk maken. Inderdaad, daar is Bokt niet voor bedoeld. Er er zijn hier heel veel volwassen mensen :-). Ik vind dat TS zich netjes gedraagt en haar paard is gewoon broodmager. Ze is blij dat hij weer opknapt, en dat zijn met haar een heleboel andere mensen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:01

Als er bij mij op stal zo'n diertje zou staan en ik zou de eigenaar niet kunnen bereiken (hmmmm). Zijn er altijd andere manieren om iemand te pakken te krijgen. En zo niet zou er een veearts komen.
Maar joh dit is totaal niet aan de orde hij knap op door normaal te voeren.
Een andere revieuw is ook verwijderd , en niet mogen komen zonder aankondiging :+ beetje vreemd

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:02

Wat ik even niet begrijp is dat er in 1 keer twee ophemelende reacties over deze stal komen

Persoonlijk toen ik het teckel verhaal kas zou ik al niet voor deze stal kiezen
Wat ik nog minder begrijp: als je een paard op je stal hebt staan, je ziet hem vermageren dan ga je er wat aan doen. Door middel van bijvoeren of verzetten naar een ander stuk wei. Dat dat met meerdere paarden soms een puzzel is dat weet ik. Maar je laat het niet zover uit de hand lopen.

Waarom is dat in deze wel gebeurd??
Hier heb ik mijn vraagtekens bij zonder partij te willen trekken

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:03

mooie soap wordt dit. En 'papier'.....of jij bent 1 van de eigenaren, of je moet je gaan afvragen of het normaal is dat info mbt een app wordt gedeeld door de eigenaren met andere klanten. En net als die reactie van Zwartekoffie ontbreekt ook hier ook maar iets van een kritische noot. Gelukkig zijn Bokkers wel gewend aan nepreacties.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:03

O ja papier, mag ik zo direct is komen kijken? Ben toevallig in de buurt

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:03

papier en zwartekoffie: Even los van jullie persoonlijke ervaringen met jullie paarden, wat vinden jullie van de staat van deze jaarling? Als je een conditiescore zou moeten geven, wat zou dat dan zijn? En vinden jullie dat er bij dergelijke conditiscore overlegd moet worden en/of actie ondernomen moet woren?

Evt. nog een linkje voor body conditie score
http://www.paardendokters.nl/uploads/Sa ... ie%20Score


Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:08

Jeetje wat zag hij er slecht uit! Dat is wel erger dan een beetje mager... .
En wat een vreemde posts van nieuwe mensen dat de rest van de paarden er wel goed uit ziet. Alsof dat er toe doet, deze was veel te mager en daar werd niets aan gedaan.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:09

papier schreef:
Hallo allemaal,

Ik sta al 2 jaar op deze stal en er wordt nu toch wel een heel ander beeld gevormd over deze stal.
De paarden zijn eerder te dik dan te dun en worden onbeperkt gevoerd zoals ook iedereen en de vaste klanten allemaal weten. Aardige mensen en zeer goed voor de dieren en ze doen zo hard hun best. Ik zou eerder een gesprek aangaan met de stal i.p.v. via Bokt een verhaal in de wereld te brengen!
Ik zie zowel de opfok dieren als de pensiondieren en ze zien er tiptop uit. Er kan altijd wat gebeuren. Maar bij ophalen heeft de eigenaar van de Quarter bedankt voor de goede zorgen etc etc en o zo enthousiast erover, zelfs een hand en dikke omhelzing met kus etc. Ook aangegeven dat ze niet gezegd heeft dat ze niet goed voor haar dieren gezorgd zou hebben. En nu dit via Bokt? Sorry dit zeg eerder wat over de eigenaar dan over de staleigenaren. Er zal best wel een reden voor zijn waarom zo dat hij mager is. Alles is netjes op tijd ontwormt en gevoerd. Onbeperkt!!
Als volwassen mensen netjes om tafel i.p.v. iemand ten schande te maken! Dat is pas karakter!
De eigenaren zijn mensen die een passende oplossing zouden bieden en zij hebbenook bij het ophalen aangegeven dat hij echt wel dikker mag zijn en dan moet je niet de volgende dag een app doen met daarin van alles en nog wat. Dat terwijl bij het ophalen alles te zien is.
Van de zomer zijn ze alle dagen bijgevoerd. Er kwam een boer het kuil in het land zetten dat heb ik zelf gezien. Kortom onbeperkt. Ik weet nu wat de reden is maar de eigenaren hebben haar proberen te bellen maar ze neemt de telefoon niet op......
Kortom we kunnen er een lang verhaal van maken maar laten we als volwassen mensen handelen en niet via Bokt.
Het is geen luxe stal maar wel wat het belangrijkste is. Droge stal en goed voer!!!!!

Wat dikker?? Als die nog magerder was geweest was die omgevallen!! Hij kom amper nog op zn beentjes staan!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

dapper130709
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:13

Ik heb gezien dat ze met 3 paarden op 2,5 HA gras bij het ophalen stonden!!! In de zomer altijd bijgevoerd.

Siers83

Berichten: 7342
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:14

Jeetje das al nr 3 vandaag. Word erg zielig. De fotos liegen toch niet?!

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers