[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:14

Jezus wat zag hij er slecht uit zeg! Hij ziet er nu al zo veel beter uit... ik vermoed dat hij het pispaaltje van de kudde is geworden en niet in rust kon eten? Dan MOET de stalhouder ingrijpen en had dit nooooooit zo ver mogen laten komen. Leuk dat onbeperkt voer maar dan moeten ze er wel bij kunnen...


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:15

Dapper ook nieuw hier, welkom :+

dapper130709
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:15

jobamara schreef:
O ja papier, mag ik zo direct is komen kijken? Ben toevallig in de buurt

ja hoor je bent zeker welkom bij de eigenaren!!!!!!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:15

Een paard in zo'n slechte conditie goedpraten :n

Bevestigd alleen maar wat ts al zei. Dat ze een enorme plaat voor de kop hebben
Laatst bijgewerkt door amber15 op 22-10-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeMyDay

Berichten: 1281
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:16

Ik lees dit al een tijdje vol ongeloof mee maar heb nu toch even de behoefte om te reageren..
TS allereerst, ik vind het super knap dat hij er alweer zo uitziet en dat je zo netjes blijft in je posts als dit mijn paard was dan was ik zeker ontploft.
Verder vind ik het opmerkelijk dat er "ineens" 2 super positieve reacties komen ter verdediging van de stal en dat terwijl de foto's toch echt voor zich spreken.
Allereerst zwartekoffie, ik begrijp uit jou verhaal en het feit dat de TS jou kent dat jij er in volle tevredenheid in het "pensiongedeelte" van de stal staat. Dat zal ik zeker niet ontkennen maar gezien de conditie van het paard in de OP lijkt het mij dat het pensiongedeelte en het opfokgedeelte niet bij elkaar zijn of in ieder geval, niets met elkaar te maken hebben.
Hierdoor kan het pensiongedeelte wel het allerbeste ooit zijn maar het opfokdeel dus duidelijk niet (en deze conclusie trek ik weer uit de snelheid waarmee TS haar paard opknapt in deze zeer korte tijd) en kunnen daardoor niet met elkaar vergeleken worden.
Verder papier en nu ook dapper130709 welkom op bokt en gezien de registratiedatum komen jullie nu niet bepaald echt over als een "betrouwbare" bron.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:17

Ook al werden alle paarden bij gevoerd dan spreekt dit nog niet goed dat hij er zo weg kwam.
Niemand kan verklaren waarom hij zo is. Waarom heeft de stalhouder hier niks aan gedaan. Iedereen ziet dat het niet goed ging en dat ie te veel afviel.
Daarbij denk ik iedereen die dit probeert goed te praten waarom hebben jullie niks er aan gedaan of gezegd dat ie te mager is.
Want jullie weten blijkbaar hoe een gezond paard eruit ziet.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:18

Noisy, een knuf ook voor Rudi. Het belangrijkste is dat hij opknapt.
Blijf maar mooie updates plaatsen van hem. Trek het je niet teveel aan, het is goed dat je jouw ervaring deelt met deze opfok stal

Dapper, jij reageerd voor papier, knap???
Laatst bijgewerkt door jobamara op 22-10-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:18

Als de paarden van papier en Zwartekoffie er goed bij staan, dan had het toch des te meer moeten opvallen dat er eentje op stal liep die graadmager was? En Zwartekoffie en Papier, waarom hebben jullie daar niks van gezegd? Omdat die van jullie er wel royaal bij staan?

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:19

Tja, dit zijn gewoon 2 reacties van mensen die hun stal niet willen afvallen....maar zelf gewoon niet in de gaten hebben hoe de opfok in elkaar steekt...

ik sta zelf op een stal met 70 pensiondieren, 11 stallen voor drachtige merries en ruimte voor 90 opfokdieren. De pensionklanten zien in de zomer de opfok niet, die staan tenslotte 24/7 op de wei aan de andere kant van het bedrijf. Die zien alleen de opfok wanneer we ze binnenhalen wanneer er een probleem is, ( kreupel, wonden, te mager worden, castratie, keuren etc et)
Dus ik denk niet dat pensionklanten een goed beeld hebben van wat er met opfok gebeurt in met name de zomer.
Daarbij, de eigenaar bij mij op stal gaat minsten 3x per dag kijken bij alle opfokgroepen of alles nog heel is, of het goed gaat et etc.
Dus dat dit veulen er zo slecht uitziet is 100% een fout van de stalhouder daar !!! Wanneer je dagelijks het koppel controleert heb je dit gelijk door.


In de winter loopt de opfok in paddocks op het terrein en kunnen pensionklanten elke dag de veulens zien, en reken maar dat er aan de stalhouder gevraagd wordt of er al bekend is dat een veulen een wondje heeft oid. Vaak is alles bekend maar liever een keer teveel kijken dan te weinig....

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:20

jobamara schreef:
Zwarte koffie, ongelooflijk jouw reactie ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen om op een stal te staan waar zo'n diertje door zijn eigenaar zo aangetroffen wordt. Hebben jullie als klanten alleen oog voor je eigen dier? En er zijn veeeel meer mensen die hun paard zo aantreffen daar.



Hoho, wie zegt dat de anderen zicht hebben op de dieren,die in de opfok staan?

En het is dus niet zo,alsof er alleen maar te dunne paarden staan.


Wat niet weg neemt, dat ik het echt schandalig vindt,hoe het paard van TS er uit ziet, en al helemaal,dat daar niet op gewezen is door de eigenaar van de stal.
Maar om nou Zwarte Koffie zo aan te gaan spreken,vind ik wat raar.


Vraag me af, hoe de rest van de jonkies er uit ziet. Bij de opfok waar mijn paard stond, was er ook in elke groep wel 1, die het blijkbaar niet trok en echt dun was. Met als groot ( en belangrijk ) verschil, dat de eigenaresse van de opfok dit heel goed in de gaten hield en daarover ook altijd contact had met de eigenaar van het dier.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:23

Als ik onderweg al dueren in een wei zou zien staan die er zo uit zouden zien zou ik uitzoeken wie de verantwoordelijke is. En er iets aan proberen te doen. Dus ja ik zou daar niet mee kunnen leven.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:24

Getup jouw reactie klopt helemaal maar dan kunnen ze toch niet oordelen over een paard wat ze niet “gezien” hebben? Uit hun reacties haal je dat ze gezien hebben dat er gevoerd werd dus ja?

Dat ze dan zouden reageren goh ik schrik hiervan want mijn paard staat er goed bij ala maar het feit dat er een paardje vandaan komt die nagenoeg dood was is niet belangrijk?
Laatst bijgewerkt door candalisa op 22-10-18 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:25

Wauw 3 nieuwe Bokt accounts en alle 3 met een positief antwoord.

Geloof je hetzelf?
Nee, mij overtuigen jullie niet.

@Getup, als je de antwoorden moet geloven van de 3 nieuwe, zijn ze wle degelijk in het zicht

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:31

Al staan er 50 paarden goed doorvoed bij, als er één zo aan toe is als die van TS is dat nog niet goed te praten. Daar hoort gewoon wat gezegd van te worden en bokt is daar juist een PRIMA platform voor. Het is namelijk TS haar eigen ervaring.

En 3 nieuwe accounts in 1 dag, zeer geloofwaardig ja. >;) 8)7

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:32

Als ze in het zicht zijn mag iedereen wel even langs Pearl want als je dit niet ziet dan ben je echt blind. Dit is niet goed te praten!!!! Dat de andere paarden er allemaal fantastisch bij staan, gelukkig maar!!! Maar dat maakt het niet opeens ok dat er 1 jong paard broodmager in de opfok staat.

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:40

Ik blijf erbij dat een goed opfokbedrijf de dieren 24/7 op de wei heeft en daar 3x daags bij hoort de gaan kijken, dat doen ze hier ook. En indien nodig wordt er op de wei hooi bijgevoerd
En dan heeft de pension er ook totaal geen weet van hoe iets erbij staat. Die komen daar simpelweg niet, dus tenzij deze opfokweilanden naast de pensionstallen staan kunnen die pensionklanten dat niet eens weten
En wanneer er hier 1 binnenkomt te staan dan weten we dat er iets mis mee is en dat erop gelet wordt.
hoe dan ook.... de stalhouders zijn er veel te laat bij en ik geef TS groot gelijk dit aan te geven.

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:42

Voor de drie goede referentie een tip: maken dat je wegkomt want de stalhouders lijken flink te roddelen.

Ipv te zwijgen naar de andere klanten en hun aan te geven dat het gebeuren iets is tussen ts / eigenaar paard en de pensionhousers, maken ze een ex-klant zwart.

Dus kijk uit als je een keer iets zegt of doet dat niet in hun straatje past.

Voor zo'n groot bedrijf lijkt mij de hand in eigen boezem steken een handiger zet geweest.

Rockes <3

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:35

Dat hij zo snel alweer aankomt betekend toch ook dat hij echt niet goed te eten kreeg (en die wormen....) als hij ongezond was dan was hij dat nu nog steeds en was hij nooit zo snel aangekomen.

Wat een geluk dat jullie hem nog hebben opgehaald.

Strooigoed

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:00

Aan de nieuwe bokkers: welkom.

Jullie verhaal maakt het alleen nog maar triester. Omdat je eigen paard er goed uit ziet (wat ik er eerlijk gezegd niet aan af zie van een foto van de achterkant), sluiten jullie je ogen voor de rest?

Hoe het komt dat Rudi er zo uit ziet daar gelaten, een eigenaar hoort geïnformeerd te worden op het moment dat een paard er zo bij staat.

Fijn dat jullie nog wel vertrouwen hebben in de stal!

~Turbohoof Solutions ~

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:02

Duidelijk inderdaad;zeker door het snel weer aankomen van Rudi en de wormen die er af kwamen is het duidelijk dat er op het opfokbedrijf iets flink mis ging.

Of dat nu alleen met dit dier was of niet ; 1 dier zo is erg genoeg en had allang ingegrepen moeten zijn.

En idd 3 accounts speciaal voor positieve reviews in enkel dit topic... dat maakt het juist verdachter.

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:12

En degene die eventueel over TS vallen over het niet op tijd zien.....en waarom niet eerder ophalen.
Een opfok is vaak niet in de buurt, de dieren staan 24/7 in weilanden en je gaat ervan uit dat je dier in goede handen is. Opfok hoef je niet elke dag heen, sterker nog.... je wilt niet eens iedere dag alle eigenaren op bezoek hebben.

Hier staan er 90.... sommige eigenaren komen 2x per maand, sommige elke zondag....sommige nooit.... en de stalhouder houdt mensen op de hoogte indien er iets met hun dier is via de app inclusief foto's.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:21

Ook ik denk dat particulier een heel ander beeld geeft dan de opfok..daar hoort gewoon een goed beleid bij en als een dier (misschien wel het enige) het zo slecht doet, dan hoort er aan de bel getrokken te worden.

Geen enkel goed woord voor de stal, ook al zouden de andere paarden er zo goed (eerder te dik, wat ik overigens niet zie aan de fries) uit zien.

Wij hebben ook eens 1 enkel paard gehad op stal dat mager werd. Hier bleken wormen de schuldigen te zijn en een eigenaar die nooit kwam. Uiteraard trok iedereen aan de bel! Dus ook andere pensionklanten.

Als jullie paard zo mager wordt (en jullie komen een poos niet op stal om welke reden dan ook) hoop ik wel dat iemand je eerlijk op de hoogte houdt van hoe het gaat en dat je mooie fries er niet bij staat als een gratenpakhuis vol met wormen..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Malenka

Berichten: 7554
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:44

Ts, wat ontzettend naar dat je paardje zo uit de opfok is gekomen. Helaas voor mij heel erg herkenbaar. Mijn paard wilde met zijn 1,5 jaar zelfs niet meer eten en lopen. Inmiddels gaat hij richting de 16jaar en is hij nog altijd bij mij. Het is wel gebleken dat hij veeeeel meer voer nodig heeft dan de meeste andere paarden. In de winter zelfs rond de 20kg ruwvoer (hooi of erg droog voordroog) per dag. De meeste stalhouders willen daar niet aan. De andere paarden doen het immers prima op de helft. Heel veel succes met je ventje.

Noisy

Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 14:21

papier schreef:
Hallo allemaal,

Ik sta al 2 jaar op deze stal en er wordt nu toch wel een heel ander beeld gevormd over deze stal.
De paarden zijn eerder te dik dan te dun en worden onbeperkt gevoerd zoals ook iedereen en de vaste klanten allemaal weten. Aardige mensen en zeer goed voor de dieren en ze doen zo hard hun best. Ik zou eerder een gesprek aangaan met de stal i.p.v. via Bokt een verhaal in de wereld te brengen!
Ik zie zowel de opfok dieren als de pensiondieren en ze zien er tiptop uit. Er kan altijd wat gebeuren. Maar bij ophalen heeft de eigenaar van de Quarter bedankt voor de goede zorgen etc etc en o zo enthousiast erover, zelfs een hand en dikke omhelzing met kus etc. Ook aangegeven dat ze niet gezegd heeft dat ze niet goed voor haar dieren gezorgd zou hebben. En nu dit via Bokt? Sorry dit zeg eerder wat over de eigenaar dan over de staleigenaren. Er zal best wel een reden voor zijn waarom zo dat hij mager is. Alles is netjes op tijd ontwormt en gevoerd. Onbeperkt!!
Als volwassen mensen netjes om tafel i.p.v. iemand ten schande te maken! Dat is pas karakter!
De eigenaren zijn mensen die een passende oplossing zouden bieden en zij hebben ook bij het ophalen aangegeven dat hij echt wel dikker mag zijn en dan moet je niet de volgende dag een app doen met daarin van alles en nog wat. Dat terwijl bij het ophalen alles te zien is.
Van de zomer zijn ze alle dagen bijgevoerd. Er kwam een boer het kuil in het land zetten dat heb ik zelf gezien. Kortom onbeperkt. Ik weet nu wat de reden is maar de eigenaren hebben haar proberen te bellen maar ze neemt de telefoon niet op......
Kortom we kunnen er een lang verhaal van maken maar laten we als volwassen mensen handelen en niet via Bokt.
Het is geen luxe stal maar wel wat het belangrijkste is. Droge stal en goed voer!!!!!


Hier wil ik ook wel even op reageren..
-Als je de moeite had genomen om
mijn beginpost door te lezen dan
weet je waarom ik pas de volgende
ochtend een bericht heb gestuurd.

-Dat ik mijn verhaal hier plaats is
mijn goed recht. Dit is mijn
ervaring met en die mag ik delen.

-De reden dat ik de telefoon niet
opnam is simpel. Ik heb weldegelijk
met Dhr. gesproken aan de telefoon.
Dit was op 12 Oktober. De vraag was
waarom ik slecht schreef over hun
op Internet want de pony had het
altijd goed gehad en ja, nu was hij
een beetje mager maar ja, dat is
normaal voor een paard in de groei
dat ze dan bij tijd en wijlen wat
magerder zijn. Waarop ik antwoordde
dat hij niet een "beetje mager" is
en dat het geen week langer had
moeten duren want dan was hij dood
geweest! Zelfs mijn dierenarts
beaamde dat, zei ik. Hij antwoordde
daarop dat ik dan misschien maar
een andere dierenarts moest zoeken
want deze had er geen verstand
van...
Op dat moment wist ik dat verder
discussiëren weinig nut had want
onze visies op mager zijn toch wel
heel erg verschillend.
Ik heb daarop geantwoord dat het
gesprek klaar was en dat hij nog
wel van mij zal horen. Toen
opgehangen. Dat hij daarna nog tig
keer probeert te bellen geeft voor
mij alleen maar meer aan dat we het
nooit eens zullen worden.
Ook mijn voicemail inspreken dat ik
"de confrontatie niet aandurf"
slaat nergens op.
Ik weet bij voorbaat al dat we het
nooit eens zullen worden en dus
bespaar ik mij de moeite. Daarbij
was ik op dat moment aan het
autorijden en dan neem ik niet op,
al helemaal niet als ik weet dat
het weer een discussie zal worden.

-Bij het afscheid geef ik een hand
en kussen ja. Misschien dat het in
jullie contreien ongebruikelijk is
maar hier is het fatsoenlijk om
iemand te bedanken als je vertrekt,
ook al heb je er je bedenkingen
bij.
Van omhelzen en enthousiast was
absoluut geen sprake maar leuk dat
je het verhaal wil aandikken, dat
komt zo lekker geloofwaardig over
ook :roll:

- Dat ik eerder niet heb aangegeven
dat er niet goed voor mijn dier
werd gezorgd...Daar was eerder ook
geen reden toe, wat ik trouwens ook
nog gezegd heb, zowel tegen Mw. als
Dhr. Daarom snap ik ook niet waarom
ik niet gebeld ben toen bleek dat
Rudi wel erg dun werd. Inmiddels
weet ik dat wél door de
telefoongesprekken die we hebben
gevoerd.

-Lekker makkelijk om te zeggen: Ja, we hadden hem graag dikker gezien. Ze hadden actie moeten ondernemen, al weken eerder! Dit is niet van een week of 2 weken. Hier gaan zeker 2 maanden aan slecht of niet voeren aan vooraf!

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:47

Noisy, alweer een nette reactie van je, wat goed.

Verder hoef jij je absoluut niet te verantwoorden tegenover pensionklanten van het bedrijf.
Pensionklanten hebben vaak geen idee wat opfok inhoudt en betekent.
En indien ze dat wél weten hadden ZIJ.... DE PENSIONKLANTEN die hier reageren aan de bel moeten trekken..... zij zien toch elke dag de opfok daar zeggen ze ???? Dan hadden ze óók jouw diertje er zo bij zien staan !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers