Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Knight_59Jarig
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-08-18

Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 11:20

Omdat we allebei een drukke agenda was het even zoeken naar een beschikbare buitenrit lokatie en dag maar uiteindelijk lukte het. :) We zijn die dag met veel voorpret en dito opwinding afgereisd naar Den Helder voor de Strandrit bij de stal Haaster en de Jong.

We kwamen aan om 18:30 en werden vriendelijk verwelkomt en na wat inrijden en borstelen gingen we op pad.

Daar gingen een aantal dingen niet goed:

De Fries waar ik op reed is was blind aan één oog vanaf de geboorte én erg oud (!) en had een behoorlijk doorgezakte rug, hij reageerde ondanks dat ik dat vooraf had gevraagd onrustig op de zweep die ik mee had, die ik later bij de begeleider inleverde. Het blinde oog was geen probleem had hij gezegd van maar op het strand zag hij een hond en later een kind over het hoofd en gleed op het eind bijna in een sloot aan zijn blinde kant.
De zweep was nodig voor de galop, en op het strand ging de groep opeens vooruit (in galop) en omdat ik geen zweep had lukte dat niet en kon ik niet mee wat ik ook deed. Vervolgens gaf mijn Fries het helemaal op en wilde alleen stappen en af en toe een korte draf. Er werd niet gewacht door de groep |( en de begeleider kwam ook niet terug om te helpen, heel erg vervelend! Mijn paard deed alleen maar waar hij zelf zin in had en reageerde nergens op. Ik heb dat vele malen tijdens de rit gemeld maar er werd niets mee gedaan. Ook reed er een meisje mee van de stal op een merrie die heel erg onrustig was en die onrust had duidelijk invloed op de andere paarden.
Er werd een half uur voor het eind gepauzeerd en uiteindelijk kon ik even ruilen en op een ander overigens erg lief paard de rit afmaken.

We hebben de paarden afgezadeld een biertje gedronken en zijn weer huiswaarts gegaan,

Al met al toch wel een grote teleurstelling, de rit had ons toch incl reis € 160,- gekost en daarvoor verwacht je toch op zijn minst een goed paard. de eigenaar appte mij nog dat ik volgende keer een beter paard zou krijgen (en dat de foto’s die hij van ons had gemaakt kwijt waren :-( ), maar ik denk niet dat er een volgende keer zal zijn.
Laatst bijgewerkt door Knight_59 op 07-08-18 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:26

Je kan beter naar bruin of noot gaan..
Deze stal staat niet goed bekend.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:36

Ik verplaats dit topic naar Verslag van de dag.

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:51

Ik vind dit altijd zo sneu voor die paarden, een paard met een doorgezakte rug zou eigenlijk geen ruiter meer op zijn rug moeten hoeven dragen. Verder kan ik me dan ook goed voorstellen dat het paard niet zo heel veel zin heeft om te moeten lopen in hoog tempo. Begrijpelijk dat jij waar voor je geld wilt maar ik word nooit blij van het moeten rijden op dit soort dieren, kun jij een recensie op de website van dit bedrijf plaatsen zodat niet nog meer klanten ( en paarden) er de dupe van worden?

Anoniem

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:12

Maar als je vooraf ziet / vindt dat je paard niet oke is, waarom stap je dan op?

Knight_59Jarig
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 12:56

Anoniem schreef:
Maar als je vooraf ziet / vindt dat je paard niet oke is, waarom stap je dan op?


Ja Tica_81 eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik vertrouwde toch in eerste instantie de eigenaar dat het geen probleem was en kreeg later toch mijn bedenkingen

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:36

Ik snap niet dat deze Fries nog een "passend" zadel past opzij of haarrug. Een kennis van mij weet waar het dier vandaan komt en volgens haar is het dier niet pijnvrij. Ondertussen loopt het daar al een paar jaar.
Ik kom ze wel eens tegen in den helder op buitenrit. Ook beginners gaan mee al dan niet op gympen.

Knight_59Jarig
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 16:02

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Verslag van de dag.


Dank je Carola! :)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:47

Ach vertel eens wat anders :+


Jammer dat je niet even vooraf geinformeerd hebt. Had je veel ellende bespaard :(:) er staan zat topics over hun.

Hier in den helder gaan de meeste naar noot of bruin. Maar als je toch al van ver komt, adviseer ik voor dd volgende keer om door te rijden naar texel

Ik hoop dat je ondanks het oudr paard, toch genoten hebt van ons prachtige strand!

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Guido1234
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:12

Florale schreef:
Ik snap niet dat deze Fries nog een "passend" zadel past opzij of haarrug. Een kennis van mij weet waar het dier vandaan komt en volgens haar is het dier niet pijnvrij. Ondertussen loopt het daar al een paar jaar.
Ik kom ze wel eens tegen in den helder op buitenrit. Ook beginners gaan mee al dan niet op gympen.


Welke kennis ?
Is dat in de echte wereld of in de fictieve bokt wereld .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:17

Guido1234 schreef:
Florale schreef:
Ik snap niet dat deze Fries nog een "passend" zadel past opzij of haarrug. Een kennis van mij weet waar het dier vandaan komt en volgens haar is het dier niet pijnvrij. Ondertussen loopt het daar al een paar jaar.
Ik kom ze wel eens tegen in den helder op buitenrit. Ook beginners gaan mee al dan niet op gympen.


Welke kennis ?
Is dat in de echte wereld of in de fictieve bokt wereld .

Speciaal hiervoor een account aangemaakt? Dan ben ik zeer benieuwd......

Guido1234
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:21

Knight_59 schreef:
Omdat we allebei een drukke agenda was het even zoeken naar een beschikbare buitenrit lokatie en dag maar uiteindelijk lukte het. :) We zijn die dag met veel voorpret en dito opwinding afgereisd naar Den Helder voor de Strandrit bij de stal Haaster en de Jong.

We kwamen aan om 18:30 en werden vriendelijk verwelkomt en na wat inrijden en borstelen gingen we op pad.

Daar gingen een aantal dingen niet goed:

De Fries waar ik op reed is was blind aan één oog vanaf de geboorte én erg oud (!) en had een behoorlijk doorgezakte rug, hij reageerde ondanks dat ik dat vooraf had gevraagd onrustig op de zweep die ik mee had, die ik later bij de begeleider inleverde. Het blinde oog was geen probleem had hij gezegd van maar op het strand zag hij een hond en later een kind over het hoofd en gleed op het eind bijna in een sloot aan zijn blinde kant.
De zweep was nodig voor de galop, en op het strand ging de groep opeens vooruit (in galop) en omdat ik geen zweep had lukte dat niet en kon ik niet mee wat ik ook deed. Vervolgens gaf mijn Fries het helemaal op en wilde alleen stappen en af en toe een korte draf. Er werd niet gewacht door de groep |( en de begeleider kwam ook niet terug om te helpen, heel erg vervelend! Mijn paard deed alleen maar waar hij zelf zin in had en reageerde nergens op. Ik heb dat vele malen tijdens de rit gemeld maar er werd niets mee gedaan. Ook reed er een meisje mee van de stal op een merrie die heel erg onrustig was en die onrust had duidelijk invloed op de andere paarden.
Er werd een half uur voor het eind gepauzeerd en uiteindelijk kon ik even ruilen en op een ander overigens erg lief paard de rit afmaken.

We hebben de paarden afgezadeld een biertje gedronken en zijn weer huiswaarts gegaan,

Al met al toch wel een grote teleurstelling, de rit had ons toch incl reis € 160,- gekost en daarvoor verwacht je toch op zijn minst een goed paard. de eigenaar appte mij nog dat ik volgende keer een beter paard zou krijgen (en dat de foto’s die hij van ons had gemaakt kwijt waren :-( ), maar ik denk niet dat er een volgende keer zal zijn.


Zoals ik ook al in de echte wereld geappt hebt naar u als u onvrede heeft waarom verteld u dat niet hier dan hadden wij naar een oplossing kunnen zoeken.
Daarbij heeft u niet bij mij maar vind je buitenrit gereserveerd en deze rit kost normaliter 100 Euro voor twee personen.
Daarbij gaf u aan gevorderd te zijn toch heb ik gekozen om u op een ouder paard te zetten omdat vele ruiters hun rijkunst overschatten en het aan ons is hier doorheen te prikken.
Dat was in dit geval ook zo.
Wij verwelkomen honderden gasten per jaar dat niet iedereen tevreden kan zijn zal zo zijn maar uw verhaal bevat veel fictie.

Wij doen altijd ons uiterste best mensen tevreden te maken en een fijne ervaring mee te geven.
Ik wens u succes in uw verdere ruiter carrière.
Jammer dat u niet hier uw onvrede uit maar gezellig blijft zitten en wat drinken.
Ik laat het hierbij.

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:25

Toen ik de naam zag dacht ik al... och ja...

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:26

Ik ben dan wel benieuw hoe erg die fries er uit zag?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:26

Wauw.. Of je brandt je klanten even af Guido.. >;)

Het gaat om hoe iemand een rit ERVAART.. En jouw KLANT heeft deze rit als vervelend ervaren..

Lekker prefessioneel ben jij.. :=
Op deze manier zorg je er alleen maar voor dat niemand jouw stal nog aanbeveelt.. :n

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:30

Tja en wie zegt dat dat daadwerkelijk de eigenaar is....?
Het kan iedereen zijn....
Ik vind het überhaupt een beetje vreemd.
Ook TS heeft zich hier speciaal voor geregistreerd.

Telpeva

Berichten: 14597
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:35

Wow wat een lakse houding van de begeleiding zeg, een klant alleen achter laten. Als je een ruiter niet gevorderd vind en op een makkelijker dier zet oké dat snap ik, maar dat maakt het imo ook des te erger dat een begeleider zo iemand dan alleen achter laat.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:40

Oh wauw nou na de reactie van Guido is deze stal dus een no go. IPV iets te doen met alle negatieve reacties brand je je klanten af, verkeerde prioriteiten denk ik zo maar

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:44

Guido1234 schreef:
Knight_59 schreef:
Omdat we allebei een drukke agenda was het even zoeken naar een beschikbare buitenrit lokatie en dag maar uiteindelijk lukte het. :) We zijn die dag met veel voorpret en dito opwinding afgereisd naar Den Helder voor de Strandrit bij de stal Haaster en de Jong.

We kwamen aan om 18:30 en werden vriendelijk verwelkomt en na wat inrijden en borstelen gingen we op pad.

Daar gingen een aantal dingen niet goed:

De Fries waar ik op reed is was blind aan één oog vanaf de geboorte én erg oud (!) en had een behoorlijk doorgezakte rug, hij reageerde ondanks dat ik dat vooraf had gevraagd onrustig op de zweep die ik mee had, die ik later bij de begeleider inleverde. Het blinde oog was geen probleem had hij gezegd van maar op het strand zag hij een hond en later een kind over het hoofd en gleed op het eind bijna in een sloot aan zijn blinde kant.
De zweep was nodig voor de galop, en op het strand ging de groep opeens vooruit (in galop) en omdat ik geen zweep had lukte dat niet en kon ik niet mee wat ik ook deed. Vervolgens gaf mijn Fries het helemaal op en wilde alleen stappen en af en toe een korte draf. Er werd niet gewacht door de groep |( en de begeleider kwam ook niet terug om te helpen, heel erg vervelend! Mijn paard deed alleen maar waar hij zelf zin in had en reageerde nergens op. Ik heb dat vele malen tijdens de rit gemeld maar er werd niets mee gedaan. Ook reed er een meisje mee van de stal op een merrie die heel erg onrustig was en die onrust had duidelijk invloed op de andere paarden.
Er werd een half uur voor het eind gepauzeerd en uiteindelijk kon ik even ruilen en op een ander overigens erg lief paard de rit afmaken.

We hebben de paarden afgezadeld een biertje gedronken en zijn weer huiswaarts gegaan,

Al met al toch wel een grote teleurstelling, de rit had ons toch incl reis € 160,- gekost en daarvoor verwacht je toch op zijn minst een goed paard. de eigenaar appte mij nog dat ik volgende keer een beter paard zou krijgen (en dat de foto’s die hij van ons had gemaakt kwijt waren :-( ), maar ik denk niet dat er een volgende keer zal zijn.


Zoals ik ook al in de echte wereld geappt hebt naar u als u onvrede heeft waarom verteld u dat niet hier dan hadden wij naar een oplossing kunnen zoeken.
Daarbij heeft u niet bij mij maar vind je buitenrit gereserveerd en deze rit kost normaliter 100 Euro voor twee personen.
Daarbij gaf u aan gevorderd te zijn toch heb ik gekozen om u op een ouder paard te zetten omdat vele ruiters hun rijkunst overschatten en het aan ons is hier doorheen te prikken.
Dat was in dit geval ook zo.
Wij verwelkomen honderden gasten per jaar dat niet iedereen tevreden kan zijn zal zo zijn maar uw verhaal bevat veel fictie.

Wij doen altijd ons uiterste best mensen tevreden te maken en een fijne ervaring mee te geven.
Ik wens u succes in uw verdere ruiter carrière.
Jammer dat u niet hier uw onvrede uit maar gezellig blijft zitten en wat drinken.
Ik laat het hierbij.



Beetje banketstaaf om vindjebuitenrit hier de schuld van te geven die zorgen voor jullie reservering niet voor de rit en de paarden dat is jullie taak om die netjes te verzorgen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:46

100 euro voor 2 personen?
Pfoe... goed verdien model!!!

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:53

Ligt eraan hoe lang de rit duurt. Als dat 3 uur is, begint het al mee te vallen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:02

De kans dat je om 18:30 begint en dan nog 3 uur rijdt lijkt mij niet heel groot.

Daarnaast schandalig om als bedrijf een klant zo te kijk te zetten, of het verhaal nu klopt of niet. Dit los je dan onderling op!

Brainless

Berichten: 29659
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:08

Guido1234 schreef:
Daarbij gaf u aan gevorderd te zijn toch heb ik gekozen om u op een ouder paard te zetten omdat vele ruiters hun rijkunst overschatten en het aan ons is hier doorheen te prikken.
Dat was in dit geval ook zo.


Om te gieren dit.
Had je er maar verstand van... mijn kennis/vriendin (Lichte Tour, Z SGW geweest), werd op die oude Fries gezet...
Want volgens jullie was zij absoluut niet gevorderd.. echt zij pieste bijna in haar broek van het lachen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

iirrssjjee

Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:13

ElizeVdS schreef:
De kans dat je om 18:30 begint en dan nog 3 uur rijdt lijkt mij niet heel groot.

Daarnaast schandalig om als bedrijf een klant zo te kijk te zetten, of het verhaal nu klopt of niet. Dit los je dan onderling op!


Dit staat er op de site;
STRANDRITTEN:

KORTE STRANDRIT 40,- duur 2 u. is incl. korte les, en 2 consumpties

LANGE STRANDRIT 50,- duur 3 u. is incl. korte les, en 2 consumpties

HALVE DAG RIT, 60,- is incl. lunch of eenvoudig diner.

Dus toch 3 uur... Vaak heb je ook maneges dat je aan komt en je paard al opgezadeld en al op stapt, dus verstrek je binnen 10 minuten...


Als je die consumpties erbij krijgt, lijkt me inddd dat je ze op maakt. Dat je niet meteen weggaat... Niet netjes om zo te reageren als eigenaar... Je moet naar je personeel kijken. Die zit hier fout... Door je klant alleen te laten.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 07-08-18 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:14

Deze mensen staan al jarenlang slecht bekend op Bokt, jammer dat je dat van te voren niet wist. :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers