Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:01

En als je risico’s kan voorkomen doe je dat toch?
Ik vind het ook onverantwoord en zou hier als mede ruiter niet blij van worden.
Mijn paard reageert niet op herten of mensen of wat ook maar een paard is een kuddedier dus als de mijne een andere voorbij zou zien razen.
Ben ik de pineut en zou ik echt niet gecharmeerd van zijn.
Mocht het een bokker zijn maakt het me ook echt niet uit dat hij of zij het leest.
Je mag je mening geven toch

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:09

Er zijn risico’s die niet voorkomen kunnen worden. Een paard los laten op de hei vind ik het opzoeken van een risico wat makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:36

Ik zou het fantastisch vinden jullie tegen te komen. Wel gek je kan buiten ALLES verwachten. Dus ik zou alleen gaan als ik het ook aan zou durven met evt onverwachte situaties . Ook goed voor het probleem oplossend denken. Wou ook wel dat mijn paard los naar buiten kon. En nog meer dat t normaal was. Tegenwoordig is alles van de mens en loopt bijna alleen een mens nog enigzins los.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:46

Ik heb er even op gezocht via bokt en dit is dus een dove western hengst. Wel een mooi dier als ik zo de plaatjes zie. Eigenaar zal vast niet ver weggeweest zijn toen deze foto's genomen zijn.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:52

LukieBradley schreef:
En als je risico’s kan voorkomen doe je dat toch?
Ik vind het ook onverantwoord en zou hier als mede ruiter niet blij van worden.
Mijn paard reageert niet op herten of mensen of wat ook maar een paard is een kuddedier dus als de mijne een andere voorbij zou zien razen.
Ben ik de pineut en zou ik echt niet gecharmeerd van zijn.
Mocht het een bokker zijn maakt het me ook echt niet uit dat hij of zij het leest.
Je mag je mening geven toch


Dit!

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:57

Wat verschrikkelijk kansloos. De natuurlijke vrijheidsdressuur tutjes slaan door 8)7

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:05

Als het werkelijk zo is (want het verhaal komt nogal verward over), dat de eigenaar van dit paard het regelmatig bewust los laat lopen op een - zo te lezen toch - openbare plek, dan vind ik dit eerlijk gezegd ook volledig onverantwoord. Zeker als het bovendien dan ook nog waar zou zijn dat het om een (dove) hengst gaat ... Je kan toch nooit voorspellen hoe het paard gaat reageren op wat of wie het tegenkomt onderweg (en vice versa, natuurlijk). Het gaat nu eenmaal niet om een klein schoothondje dat rondloopt ...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:14

Ik heb ooit terwijl ik aan het rijden was een hengst op mijn paard en dus voor een deel op mij gehad.Nu was dit een klophengst die ze slecht in de hand hadden.Ik kan zeggen dat het geen pretje was.

Ik vind het ook onverantwoord ,buiten dat er op de hei ook mensen lopen die bang zijn voor paarden ,die ineens oog in oog met een loslopend paard te komen staan.Je ik ben zo geweldig dingen doe je maar op een wei,waarom nu in een bos?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:20

Ik ben het eens met de mensen die dit dom en gevaarlijk vinden.

Ik zie het helaas ook steeds vaker gebeuren, van die stomme tutjes die denken dat hun paarden als honden zijn.

Ooit een domme stalgenoot gehad die haar paard los liet lopen in het park in de buurt van de stallen en haar paard ging ervandoor in een keiharde galop richting de stallen..........en ik zag het gebeuren, ik stond mijn paard te poetsen op een poetsplaats..........het ging nog maar net goed, want een terreinwagen die net voorbij kwam rijden op een weggetje kon het dier nog maar net ontwijken, het kwam plotseling van opzij van die wagen aangerend richting de stallen.

Ik dacht die komt zo het erf op........maar nee hoor..............galoppeerde en bokkend zo voorbij het erf en stopte pas een heel stuk verder om in de berm te gaan staan te grazen.

Ik ging gelijk in de groepsapp van stal appen dat paard van die stalgenoot losliep......Pas 2 minuten later zag ik deze stalgenoot keihard en buiten adem aan komen fietsen om achter haar paard aan te gaan........Natuurlijk bang dat iedereen het dan ziet dat ze wél degelijk haar paard los laat

Ik heb niet geholpen, ze zoekt het maar uit, ik had haar moeder en stalhouder al vaker gewaarschuwd dat ze haar paard zomaar los laat lopen, terwijl haar paard er bekend om staat dat ze altijd keihard en bokkend rondliep en dus mogelijk een gevaar is voor de omstanders en een andere stalgenoot doet dat ook met haar paard....

Haar moeder zei boos tegen mij dat het niet waar is.....nou prima dan niet.....als er wat gebeurd, dan steek ik geen vinger uit. Ik was er totaal klaar mee.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-07-18 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:23

? losgelaten om uit te razen..... >;) die is koekoek..... levensgevaarlijk.. allicht niet in eerste instantie voor haar, maar ze houdt (kan trouwens ook een hij zijn) ook totaal geen rekening met anderen, paard zal over bospad heen denderen waar net paar kinderen lopen of zo... _-:( We zitten hier niet in Alaska of zo, met trefkans op medemens in bos van bijna nul...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26843
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:06

Fennadev schreef:
Ik heb er even op gezocht via bokt en dit is dus een dove western hengst. Wel een mooi dier als ik zo de plaatjes zie. Eigenaar zal vast niet ver weggeweest zijn toen deze foto's genomen zijn.

De eigenaresse heeft het over haar dus ik ga er vanuit dat het een merrie is.
Er bestond wel een dove hengst met de naam Gunner maar volgens mij is die overleden.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Paard los op de heide gezien zonder eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:11

Ah oké, dan kan het een nakomeling van hem zijn dan. Ik meende het witte hoofd te herkennen van foto's, my bad. Er zijn natuurlijk heel veel western paarden met die naam.