Wat kan een paard je raken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:52

cobiie schreef:
Ania schreef:
wacht dus omdat een trainster emotioneel betrokken is bij een "trainings" paard vinden jullie haar niet professioneel en zoeken een ander?

JUIST bij probleempaarden is een -emotionele- binding heel belangrijk. Door die binding voel je een paard juist aan en zal een paard eerder met je (proberen) te communiceren.

(overigens moest ik ook het topic 2x lezen voordat ik begreep wat TS bedoelde, maar je schrijfvaardigheid heeft imo niets te maken met je professionaliteit in de omgang met paarden)


Heftig in tranen uitbarsten omdat je hoort dat het dier enorm druk wordt bij los naar buiten gooien vind ik redelijk een overdreven reactie. :o



Hormonen- omstandigheden- weersinvloeden- slechte nacht-geschiedenis met stalhouder- toon of voice in het gesprek...
We weten niet hoe iemand zich voelt en hoe iets binnenkomt. Ik heb soms ook wel eens een dag dat als er iets op de verkeerde manier (te aanvallend/verwijtend) tegen mij gezegd wordt ik even moeite heb met rustig te blijven. Als het dan ook nog eens een slechte nacht aan vooraf gaat of ik ongesteld moet worden dan voel ik ook de tranen achter in mijn ogen zodra ik alleen ben.
We blijven mensen en we blijven vrouwen.

edit: Overigens zou ik het ook niet tof vinden als ik achteraf hoor dat maanden training teniet gedaan worden door een ander omdat deze te lui is om het paard aan de hand naar buiten te zetten. En dan vertellen ze het je ook pas veel en veel later zodat ingrijpen steeds moeilijker wordt.
Laatst bijgewerkt door Ania op 09-05-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30256
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:54

cobiie schreef:
Ania schreef:
wacht dus omdat een trainster emotioneel betrokken is bij een "trainings" paard vinden jullie haar niet professioneel en zoeken een ander?

JUIST bij probleempaarden is een -emotionele- binding heel belangrijk. Door die binding voel je een paard juist aan en zal een paard eerder met je (proberen) te communiceren.

(overigens moest ik ook het topic 2x lezen voordat ik begreep wat TS bedoelde, maar je schrijfvaardigheid heeft imo niets te maken met je professionaliteit in de omgang met paarden)


Heftig in tranen uitbarsten omdat je hoort dat het dier enorm druk wordt bij los naar buiten gooien vind ik redelijk een overdreven reactie. :o

Mwah, hoezo? Ik ben vandaag ook bijna in huilen uitgebarsten en dat ging over hooi. Soms heb je van die dagen uit de categorie uitermate ruk en er kan niks meer bij. Op het moment dat er dan toch iets bij komt dan is dat de spreekwoordelijke druppel die de oogjes doet overlopen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:56

CharmingS schreef:
Ania schreef:
wacht dus omdat een trainster emotioneel betrokken is bij een "trainings" paard vinden jullie haar niet professioneel en zoeken een ander?

JUIST bij probleempaarden is een -emotionele- binding heel belangrijk. Door die binding voel je een paard juist aan en zal een paard eerder met je (proberen) te communiceren.


Nou als jij van zo'n opmerking zo van slag raakt dat je niet eens meer kunt oefenen met een wormkuur, dan zou ik inderdaad passen..
Ik zou mijn paard inderdaad niet naar iemand brengen die zelf niet emotioneel stabiel is..
Daarnaast is het niet een trainingspaard maar haar eigen paard.

Je traint een paard dmv lichaamstaal en als jou lichaamstaal uitstraalt dat je niet sterk in je schoenen staan, dan krijg je gevaarlijke situaties en paarden die over je heen lopen, dus heel gek vind ik het niet dat mensen dat zeggen..


@TS: Mocht je de mogelijkheid hebben zou ik van stal veranderen, zou in ieder geval een stuk beter zijn voor je paard. En misschien ook wel voor jezelf als deze stalhouder jou zo weet te raken..



Daarom staat "training" tussen haakjes. Is wel haar paard maar ze is hem nog aan het opvoeden.
Ik ben het wel met je eens dat je lichaamstaal en uitstraling funest is voor omgang met paarden. Als ik merk dat ik echt mijn dag niet heb ga ik ook geen moeilijke trainingen doen om botsingen te voorkomen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:05

En bij sommige mensen loopt het emmertje veel sneller/vaker over dan bij anderen. ;) Ik zie graag mensen met boeren nuchterheid, dus die zal ik ook eerder opzoeken.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:11

Natuurlijk kan het bij iedereen voorkomen dat die persoon een keer een mindere dag heeft..
Ik heb 5 jaar als amazone gewerkt op een stal, en ik had ook wel eens mijn dag niet. En dat alles tegen zat, maar dan moest ik alsnog mijn werk verrichten. Dus dan word er van mij verwacht dat ik even adem haal en tot 10 tel en weer verder ga.

Dus als ik dit verhaal zo lees van de TS en ik ben opzoek naar iemand die mijn "probleem"paard wil trainen, dan sla ik deze toch echt over hoor..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:20

Wat betreft mijn dieren ben ik ook een zacht ei hoor.. Maar als je in jaren niet zo gehuild hebt, als om dit voorvalletje dan heb je serieus weinig echte zorgen en verdriet en een zorgeloos leven. Daar mag je dankbaar voor zijn, ik zou er voor tekenen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:39

Dus de stalhouder zegt, het is geen makkelijk paard en dat maakt dat jij breekt. Oke.

Ik zou niet zoveel emoties richting een paard schuiven. Ik ken zat hele leuke paarden die ik vervloek als ze in het land gezet moeten worden. Zeker aan het begin van het seizoen.
Niets aan te doen. Ik ben de eigenaar niet en de dieren mogen best springen e.d. mits ze maar naast mij blijven.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:19

Sterker nog, ik denk dat je paarden ermee kunt belasten als je er zo emotioneel in staat als ts. Kleine voorvallen krijgen een enorme lading. Paarden voelen enorm veel aan, juist daarom werkt nuchterheid en duidelijkheid beter dan denken en handelen op basis van emoties. Dat wil niet zeggen dat je een botte boer moet zijn -integendeel -, of dat er geen ruimte mag zijn voor emoties, maar je moet ze wel inkaderen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:27

CharmingS schreef:
Op mijn stal staan 40 paarden, en deze worden iedere ochtend met de hand buiten gezet en daar hoef ik niks extra's voor te betalen, want zo hoort het namelijk.

Dat is 1 manier om het te doen, maar zeker niet de enige. Onze paarden gaan ook los naar de wei. En 's avonds los terug naar de stal. Er wordt niemand onder de voet gelopen. De paarden wachten zelfs totdat de oudste merrie er ook is voordat ze de stal binnengaan. Zij is de leidster en zij gaat eerst naar binnen. Iedereen gaat keurig in zijn eigen stal.
Dat zijn er maar 4, maar ik heb het bij een professionele stal gezien dat ze dat met 20 tegelijk deden. Allemaal sportpaarden, merendeels jonge paarden. Ook die gingen netjes rustig ieder in zijn eigen stal. Als je in een groep paarden die goed opgevoed zijn 1 nieuweling bijzet moet je de eerste dagen wel wat helpen maar ze leren snel van elkaar.
Dus deze stalbaas afkraken omdat er 1 paard is dat niet in het plaatje past is niet correct. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:55

Mijn stalgenoten kan ik grofweg verdelen in 3 types. Een aantal vinden hem geweldig, net als ik. Voor een paar is en blijft hij ‘eng’ zo ook de stalhouder. En sommigen erkennen dat het geen fijn paard was, maar zien zeker wel de stijgende lijn. Het frustrerende is misschien nog wel, dat progressie soms niet gezien wordt.

Weidegang wordt wel opgebouwd. :)

Ik ben niet de enige die hem kan hanteren indd, maar wil ook anderen niet aan sommige situaties waarin hij wel gevaarlijk wordt blootstellen. Angst agressie.. en volkomen begrijpelijk hoor... hij heeft aan beide zijdes op zijn hals een brandmerk en is niet netjes gecastreerd, om maar even wat te noemen.

Onderschrift gewijzigd, ik schrijf dit als mens. Niet als professional, en had er niet aan gedacht. Gewoon een mens. Die ook last heeft van de warmte.. drukke dagen heeft... heel veel onrecht ziet. Enz, enz.
Interessante discussie trouwens!
Zou een juf of meester niet anders reageren bij diens eigen kinderen, als bij de leerlingen?
Zou een verpleegster niet anders reageren bij een patiënt, als bij diens moeder?
M.a.w. ben je dan automatisch niet geschikt in je professie?

Maar goed.. veroordeel wat je wil... of denk hier even over na.
Ik heb fijne klanten (welke ik niet behoud, want ik los problemen op) en deze trekken via via ook weer andere fijne klanten aan. Dus ja, kortzichtigheid niet nodig.

Wat betreft het trainen met een wormenkuur o.i.d. natuurlijk kan ik dat, come on. Maar zoals anderen ook benoemen moet je wel met de juiste energie gefocust zijn, anders zijn je timing en intensiteit niet correct. Wat dus bij dit soort paarden heel erg nodig is, en ik was even off. :o

Nirvana, dat inderdaad.

Lieve bokkers, dit heet ‘verslag van de dag’ en ‘wat kan een paard je raken’.
Dus gewoon even om te ventileren (en juist omdat ik normaal gesproken :D de nuchter- en zakelijkheid zelve ben) ook prettig om te relativeren.

Qua vieze stal. Deze wordt dagelijks netjes gedaan, en was door zijn onrust altijd heel erg vies. Die eerste maanden bleef hij netjes, en nu de laatste maanden weer smerig. Dus ik dacht dat het wellicht toeval was, dat hij in het begin onder mijn regime goed bleef.

Klopt, paarden gaan los. Dit was altijd in stap of een rustig drafje, maar de laatste tijd dus in galop. Het was van mij uit de frustratie dat paarden soms als monsters worden afgeschilderd, terwijl dit gewoon niet terecht is. En dit landde bij mij net met de oefening, die ik dus hierdoor niet goed uitvoerde en gelukkig een uitstekende spiegel van een knol heb. :+

Dank je, koper.

Absoluut Charming, helemaal eens. (Je eerste post) Ik heb het even zo gelaten van december tot aan de zomer (hij staat er immers al een paar jaar) en misschien was dat fout. Wat naar mensen toe reageren ben ik soms te diplomatiek. Maar goed, in mijn ervaring opent dat meer deuren dan botweg je mening te verkondigen.
Met sommige dingen dan weer niet eens zie ik later, maar je kan er vanuit gaan dat ik een heel ander kaliber paard tegen kom. Ik moet echt absoluut 100% erbij zijn.

Precies dat, Jenny.

Selka, hij staat dan wel in een kudde. (Ruinen) Maar matcht niet in mijn huidige kudde, want ik heb allemaal van die bijzondere wezens gekregen. :')
Loslaten, dat is helaas gemak. Maar ja aan de andere kant, hij is eenkennig en laat niet iedereen toe.

Nogmaals excuses als het er wat warrig/onvolledig staat, wilde er ook geen al te lang verhaal van maken.
En hoop dat ik iedereen die dat verwachtte, beantwoord heb.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Wat kan een paard je raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:20

Weet je, mijn dagelijkse business is honden en gedrag. Die kennis en ervaring kan ik niet zo maar uitschakelen bij mijn eigen honden, omdat dit is wat ik ben. Als mens en als professional. Ik begrijp nu enigzins je punt en het verhaal, snapte in eerste instantie echt niet wat nu je punt was. Maar kan je dit oplossen? Heb je de mogelijkheid om er bijvoorbeeld in de ochtend bij te zijn? Of is dit nu de weidegang start niet meer nodig voorlopig? Dat zou het mooiste zijn, dan kan je straks met een schone lei beginnen als het weer paddock ipv weide zal worden.?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Wat kan een paard je raken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 21:43

Nee snap ik, ik kan het normaal ook niet uitschakelen. Maar ik vond het ineens even zo kl*te allemaal, zo sneu.. voor hem... Dus een soort ontlading, ik heb het vandaag even wat rustiger aan gedaan en zou dat misschien ook vaker moeten doen. ;)

Vandaag heb ik hem naar de weide gebracht, door de nodige handigheid niet voortijdig los moeten laten. Tot en met maandag breng ik hem iedere ochtend zelf naar de wei en dan 24/7, want hij was al ingegraasd.

Na het weideseizoen gaat hij niet meer in een box. Ik wist al dat hij het niet tof vond, en dat is nu nog extra bevestigd. Daarbij hoeven er dan geen mensen meer met hem bezig te zijn, die geen ervaring hebben met afwijkend gedrag. (Absoluut niet alleen ik, maar wel paardenmensen i.p.v. mensen met paarden.)

Wat leren wij van zo’n breekpunt? (Wat ik ook echt totaal niet ken van mezelf, voor alle mensen die hier heel erg over vallen.. wacht maar tot je het ooit zelf hebt...) Geen dingen doen die tegen je gevoel in gaan! Blijkbaar vond ik het onderliggend al geen fijne situatie voor hem, en was dit een beetje de druppel. Achteraf gezien -wat altijd makkelijk praten is- had ik het meteen volledig ‘naar mijn eigen hand moeten zetten’ dan maar wat stof doen opwaaien, met alle mogelijke gevolgen van dien.

pien_2010

Berichten: 43213
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:52

Fijn de oplossing en je hebt dus geleerd en bent hier door innerlijk gegroeid. Niets menselijk is ons vreemd, dus klinkt gewoon goed.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 04:27

Locanda schreef:
Sorry als het een warrig verhaal is.

Dat is nogal een understatement.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 06:04

Indd pien_2010, dank! En niks beters dan een paar bokkers om te relativeren en te aarden. :+

Whahaha Kuggur, nooit gehad dat je zoveel informatie in je hoofd hebt dat het moeilijk is om dit te bundelen tot een kort verhaal? Ik zie het vaker gebeuren en gebruik dan de oranje 'door de topicstarter' knop, bij de tweede post zijn mijn vragen meestal beantwoord. De TS is dan zelf weer een beetje geland, en heeft zaken die voor anderen nog niet helder waren uiteengezet. Maar goed, ik ben gelukkig geen schrijver. :D

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:19

Kuggur schreef:
Locanda schreef:
Sorry als het een warrig verhaal is.

Dat is nogal een understatement.


Ik vind ook gewoon allemaal erg overdreven. Een paard wil graag naar buiten, ja dat klopt. Elk paard wil graag naar buiten. En je kan ze gewoon leren om te luisteren en braaf mee te lopen.
Raakt hij je ook zo als hij een scheet laat?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:27

Locanda schreef:
Whahaha Kuggur, nooit gehad dat je zoveel informatie in je hoofd hebt dat het moeilijk is om dit te bundelen tot een kort verhaal? Ik zie het vaker gebeuren en gebruik dan de oranje 'door de topicstarter' knop, bij de tweede post zijn mijn vragen meestal beantwoord. De TS is dan zelf weer een beetje geland, en heeft zaken die voor anderen nog niet helder waren uiteengezet. Maar goed, ik ben gelukkig geen schrijver. :D

Quote van je eigen site; "Ik kom uit een nest van docenten, dus de kennis overbrengen naar u is totaal geen probleem."
Valt in de praktijk dus wat tegen....
Bedankt trouwens voor de tips wat betreft boktgebruik, ik kom hier pas twaalf jaar, dus het is allemaal nog een beetje nieuw voor me.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 07:35

Wauw wat een negatieve opmerkingen, ik ga hier niet eens op in.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:09

Nou inderdaad nogal negatief, geen idee wat daar het nut van is.

Als het stalbeleid is dat de paarden los naar buiten gaan, begeleid door het stalpersoneel, dan moet dat personeel er ook voor kunnen zorgen dat dit rustig en veilig verloopt.
Maar het lijkt erop dat die controle er niet is en dan moet je als eigenaar achteraf horen dat ze je paard elke ochtend uit stal laten denderen, zodat het gedrag al lekker ingesleten is, en wordt je er als eigenaar op aangekeken dat jouw paard niet uit zichzelf bedenkt dat rustig naar de wei lopen ook kan?

Natuurlijk was het beter geweest als ts eerder zelf eens haar paard was gaan observeren bij dit ochtend ritueel. Maar dat ontslaat het stalpersoneel niet van hun verantwoordelijkheid om hun eigen beleid op een juiste manier uit te voeren.

Hier blijkt toch in de eerste plaats onkunde en/of gemakzucht van het stalpersoneel. En het verbaasd me dan weer niet. Op alle stallen waar ik gestaan heb moest ik er continu bovenop zitten om te kijken of er wel verantwoord met mijn paard werd omgegaan.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Wat kan een paard je raken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 08:16

Ik ben echt niet te beroerd om op wat voor bijdrage dan ook in te gaan (positief, negatief, kritisch of neutraal) maar het moet wel om een bijdrage gaan indd.

Dank je voor jouw inzicht Nikas. :) Je hebt helemaal een punt. Ik heb indd mijn paarden nog nooit zo 'uit handen gegeven' (of ja, het is dan een beetje anders gelopen) en blijkbaar waren mijn verwachtingen anders dan hoe het soms gaat.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:20

pien_2010 schreef:
Fijn de oplossing en je hebt dus geleerd en bent hier door innerlijk gegroeid. Niets menselijk is ons vreemd, dus klinkt gewoon goed.



Innerlijk gegroeid...OMG _/-\o_ _/-\o_
Sorry hoor, wat een geneuzel om z'n futteleteitje.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Wat kan een paard je raken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 08:32

Hahaha, sorry hoor. Zal het niet meer doen ;) geen futteleteitjes meer op bokt.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 09:49

Ik snap trouwens wel dat het als kleinigheidje kan worden opgevat. :) Om iets vollediger te zijn, wat ik verkeerd deed.
Ik was niet in het hier en nu. Fout, fout. Want dat is wel nodig!
Maar mijn geest dwaalde op een zijspoor af naar 'morgen' in de trant van:
Zul je zien, gaat het zo goed. Heeft hij nu aangeleerd om los te gaan, maar dan ook echt los de afgelopen periode. Zou kunnen dat er geen land mee te bezeilen is (terwijl het zo goed ging) en dat mensen dan hun bevestiging krijgen dat hij moeilijk is.
Als je er dus niet bij bent, in principe geen sessie starten. Dit gebeurde nu gaandeweg, hierom afgebroken en dit pak ik wel weer op.
Maar vandaar gewoon de balen van, zit ook wat schuldgevoel bij. (Want dan moet je ook je training afbreken, wat extra zuur is als je dat nog nooit hebt hoeven doen.)
Enz enz (wat als, wat als) er zit natuurlijk van alles bij ;) maar zal jullie niet verder vervelen haha.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:48

Nikass schreef:
Als het stalbeleid is dat de paarden los naar buiten gaan, begeleid door het stalpersoneel, dan moet dat personeel er ook voor kunnen zorgen dat dit rustig en veilig verloopt.
Maar het lijkt erop dat die controle er niet is en dan moet je als eigenaar achteraf horen dat ze je paard elke ochtend uit stal laten denderen, zodat het gedrag al lekker ingesleten is, en wordt je er als eigenaar op aangekeken dat jouw paard niet uit zichzelf bedenkt dat rustig naar de wei lopen ook kan?

.

mhhh, ik weet niet beter of de paarden gaan in groepen (merrie/ruin/pony's) zelfstandig naar buiten langs uitgezette draden.
Ook naar binnen idem ditto, stal hier nabij gebruikt stal eigenaar zijn fiets daarvoor :)

Bij binnenzetten moet je sommige effe naar hun eigen stal begeleiden, echt tellen kunnen paarden niet allemaal even goed. :D of staan met twee in een box :P
Is bij eigen stal ook zo, gaat bij de pensionstallen zo waar ik over de vloer kom en ging ook zo op de manege waar ik lesde destijds.
En daar gingen er toch echt nogal wat tegelijk naar binnen;
alle deuren dicht , geen kinderen e.d. in de gangpaden en met twee man heb je de paarden zo in hun box, nooit problemen gehad.

Een enkeling wordt aan de hand naar buiten gezet of naar binnen ivm blessure's b.v. of angsthazen.

Maar no-way dat een paard zijn box uit mag stomen zodra deur opengaat en ik ervoor staat: altijd wachten.
No-way dat paard zijn gang mag gaan als ik em meeneem naar de bak of weiland voor losgooien: altijd wachten en draaien.
En dat geld niet voor alleen mijn eigen paardjes, maar voor alle die ik in handen krijg.

Is basis-opvoeding voor je eigen veiligheid, meer is het niet.
Paarden worden hierin pas moeilijk (voor de mens) als je die duidelijkheid niet aanbied, en ze maar laat omklooien.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:54

Locanda schreef:
Hahaha, sorry hoor. Zal het niet meer doen ;) geen futteleteitjes meer op bokt.

Ik zeg nergens dat je alleen grote levensvragen op Bokt mag zetten hoor. Zeker niet, zo nogal saai en serieus worden. Maar om nou zo'n voorval als jij plaatste iets van persoonlijke groei of levensles te noemen heeft nogal een hoog zweefteefniveau.