Help,weet het niet meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 21:58

Nou ja...ik weet gewoon niet meer wat ik zoek.Eigenlijk zoek ik gewoon naar dezelfde pony die ik had.En als je diep in mijn hart zou kijken hoef ik nooit meer een nieuwe.Helaas gaat het niet om mij ,maar om mijn dochter.Tijd voor uitleg:ik ga niet over 1 nacht ijs,dochter wel Na bijna 1 jaar zoeken kwam hij dan onze perfecte pony ,van top tot teen goedgekeurd.En perfect bestaat niet...maar voor ons was hij dat wel.We verloren hem ,door een fout van de veearts na 3 maanden.Ga hier ook niet verder op in ,is al traumatisch genoeg.Ook al is het 8 mnd terug .Maar wat zoeken we nu ?kent iemand dit probleem?Ik ga van haflinger naar volbloed en van fjord naar welsh.En van 3 jaar naar 20 jaar.Ik ben volledig de draad kwijt.


Anoniem

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:10

Ik denk dat het belangrijkste is; móet er nu op stel en sprong een nieuwe pony komen?

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 22:13

Nee absoluut niet!maar we zijn 8 maanden verder.Er hoeft niets ,maar het mag wel.Maar weet niet meer wat ik zoek.

Anoniem

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:15

Dan is het misschien beter om gewoon even niet te zoeken? Zoals je dan al zelf aangeeft; er móet geen paard of pony komen op dit moment. Dan is het misschien beter/fijner om af te wachten wat er op je pad komt.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:27

Ik zou, als jullie eraan toe zijn en er inderdaad plaats is voor een andere pony in jullie hart, heel zakelijk een lijstje opstellen. Gewoon een lijst met punten waaraan de pony zeker wel, of zeker niet, moet voldoen. En daar mogen ook punten op staan die je juist wel of juist niet terug wilt zien van jullie vorige pony.
Dus was deze wit, dan nu liever een zwarte enz.
Ga stapels advertenties bekijken en gewoon afvinken. En natuurlijk moet er daarnaast ook een klik zijn maar dat zie of voel je pas bij een bezichtiging.
Sterkte en succes!

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 22:40

Dankjewel wijsje.hier kan ik wat mee.

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 22:46

Anoniem schreef:
Dan is het misschien beter om gewoon even niet te zoeken? Zoals je dan al zelf aangeeft; er móet geen paard of pony komen op dit moment. Dan is het misschien beter/fijner om af te wachten wat er op je pad komt.

Heb je ook gelijk in.!maar dat werkt zo voor ons maar niet voor mijn dochter.

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:14

Moeilijk, ten eerste sterkte met uw ( Jullie ) verlies..

Ik zou lekker ( rustig ) doorzoeken naar een paardje, inderdaad een lijstje opstellen met wat punten, en als het geen haast heeft, komt het paardje vanzelf wel. Veel paardjes bekijken, en misschien niet na 3 maar misschien zelfs na 10 paarden kom je dat paardje wel tegen waar je weer die klik mee hebt. Maar onthoud wel dat je dát paardje niet meer terugkrijgt. Dus zoek niet naar een ''dubbelganger'' van dat andere paardje, als je snapt wat ik bedoel. Geen een paardje is hetzelfde. Hier ging ik een beetje de fout in met mijn zoektocht.

Heel veel succes, maar ook plezier met jullie zoektocht! :)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:15

Hoe oud is je dochter? Want als zij jou nog erg nodig gaat hebben bij de verzorging van een andere pony, dan lijkt me dat je jouw gevoelens niet moet negeren. Een paard spiegelt nou eenmaal, een baasje dat er niet aan toe is, kan dan een flinke uitdaging worden met het risico op teleurstelling daar bovenop.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:20

Ik snap wel dat je dochter graag weer een pony wil, maar toch liever wat geduld, dan een miskoop.
De handel is in het voorjaar altijd wat wat drukker. (Huisvesting is 's zomers goedkoper)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 23:25

Anastasia24 schreef:
Moeilijk, ten eerste sterkte met uw ( Jullie ) verlies..

Ik zou lekker ( rustig ) doorzoeken naar een paardje, inderdaad een lijstje opstellen met wat punten, en als het geen haast heeft, komt het paardje vanzelf wel. Veel paardjes bekijken, en misschien niet na 3 maar misschien zelfs na 10 paarden kom je dat paardje wel tegen waar je weer die klik mee hebt. Maar onthoud wel dat je dát paardje niet meer terugkrijgt. Dus zoek niet naar een ''dubbelganger'' van dat andere paardje, als je snapt wat ik bedoel. Geen een paardje is hetzelfde. Hier ging ik een beetje de fout in met mijn zoektocht.

Heel veel succes, maar ook plezier met jullie zoektocht! :)

Ja dat is wat ik bedoel,super lief.Dat is waar ik tegen aanloop.Ik dacht de wijsheid in pacht te hebben,en dacht echt dat ik het wist.Dankjewel!

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 23:32

senna21 schreef:
Ik snap wel dat je dochter graag weer een pony wil, maar toch liever wat geduld, dan een miskoop.
De handel is in het voorjaar altijd wat wat drukker. (Huisvesting is 's zomers goedkoper)

Ja klopt,en ook hele leuke pony's als je weet wat je wil?Dankjewel!!

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 23:36

[quote="Dreamybol"]Hoe oud is je dochter? Want als zij jou nog erg nodig gaat hebben bij de verzorging van een andere pony, dan lijkt me dat je jouw gevoelens niet moet negeren. Een paard spiegelt nou eenmaal, een baasje dat er niet aan toe is, kan dan een flinke uitdaging worden met het risico op teleurstelling daar bovenop.

Mijn dochter is 13 jaar en kwetsbaar,en niet al te zeker.Deze pony was perfect die spiegelde als geen ander.En je hebt gelijk!!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:42

Komt tijd, komt raad. Gewoon blijven zoeken en rondkijken en dan ineens komt het juiste paardje op je pad. Je moet echt het gevoel hebben van 'dit is het!' Ga niet voor minder, pas bij dat gevoel beslissen. Kan goed zijn dat je nog een paar maanden moet zoeken en dat je 100 pony's gaat zien (online en offline), maar luister naar je gevoel.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:38

Ik snap het zeker. Soms is het beter om even niet te zoeken. Vaak komt er wel iets op de pad waar je echt een 'klik' mee hebt. Dus probeer rustig af te wachten tot je iets tegenkomt.

Gezocht fokkers om enquête in te vullen voor afstudeerwerkstuk --> http://www.thesistools.com/web/?id=546805


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Help,weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:33

Je zit nog een een soort rouwproces. Het is net als een relatie die je ben verloren waar je nog veel van hielt. Vervolgens ga je alle mannen daarna vergelijken en bestaat de perfecte man niet. Eerst moet je over het gemis heen, dan pas ben je in staat een nieuwe liefde te vinden

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne en 38 bezoekers