Nalatigheid?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Nalatigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:49

Nalatig en verantwoordelijk niet, Echter vind ik het wel vreemd dat het niemand is opgevallen dat er een gezadeld paard in de wei staat waar ze reed?

alhoewel ik de situatie niet weet, ( misschien is ze zonder zadel gaan rijden viel dit minder op )

Maar alhoewel ze niet verantwoordelijk zijn, vind ik wel dat een pensionhouder zich verantwoordelijk zou moeten voelen over hun klanten ivm veiligheid. Ik spreek daarom onze klanten altijd aan op het dragen van een cap en op situaties die wij niet veilig achten. Net als dat ze bij ons niet alleen mogen zijn onder de 18 jaar. Dan dienen ze altijd een volwassene mee te nemen. Boven de 18 maken wij de afspraak dat ze ons een bericht bij aanwezigheid sturen en een bericht zodra ze het terrein hebben verlaten.

niet alleen wij als pension houders spreken hun erop aan, maar de klanten onderling ook, op een goede manier.

Het gaat hier om cq. 20 personen die over de week komen.

Wij als pensionhouders voelen ons ook gewoon echt verantwoordelijk wat er op ons terrein gebeurt en zien het ook als plicht, Zo kunnen wij ook nooit achteraf zitten met 'hadden we maar....'


cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:56

Wij hebben genoeg weide die uit het directe zicht van de stal liggen, dus of ze vanaf het erf het paard hadden kunnen zien staan is de vraag.

Berichtjes sturen wanneer ik op stal aankom en weg ga, is mij wat te gortig. De stalbaas herkent echt wel mijn auto na al die jaren. :+

[o]

Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:59

cobiie schreef:
Wij hebben genoeg weide die uit het directe zicht van de stal liggen, dus of ze vanaf het erf het paard hadden kunnen zien staan is de vraag.

Berichtjes sturen wanneer ik op stal aankom en weg ga, is mij wat te gortig. De stalbaas herkent echt wel mijn auto na al die jaren. :+


Ja as de wei uit het zicht is kan natuurlijk ook.

wat betreft de berichten sturen,
Als je de pensionhouder erbij woont, of altijd aanwezig is herkennen ze de auto wel neem ik aan ja, echter hebben wij een weiland met wat opstal zonder woning ( paarden staan 24/7 buiten) Wij zijn tussen een bepaalde tijd altijd aanwezig, maar buiten die tijden komen er regelmatig ook nog mensen langs .

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Re: Nalatigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:18

Nee, ik vind niet dat het personeel de verantwoordelijkheid heeft dit op te merken. Het is niet realistisch om van het personeel te vragen de dagelijkse routine van als je pensionklanten te leren. Voor hetzelfde geld had deze ruiter een dag vrij van werk genomen en was met de trailer lekker op stap gegaan. Als je dan tussen de bedrijven door je paard op de trailer zet en niemand dat ziet is straks de hele stal in rep en roer als ze terug komt want 'normaal is ze nooit zo lang weg.'
Ik vind dat het in deze situatie aan de ruiter zelf is om hier lering uit te trekken dat hij niet zo slim is om aan niemand te vertellen waar je bent. Als je alleen met je paard op weg gaat, zorg er dan voor dat iemand weet waar je van plan bent heen gaat en hoe laat je verwacht terug te zijn. Als je dan lang wegblijft, moet er bij iemand een alarmbel gaan rinkelen.

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:30

Rocamor schreef:
purny schreef:
Nee. Je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk. Vind mevrouw meer nalatig aangezien ze geen telefoon bij zich had


Waar staat dat laatste?

Ze ging om 11 uit rijden en werd pas om 16.00 gevonden. Als ze een telefoon had gehad zou ze wel gebeld hebben neem ik aan?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:34

purny schreef:
Rocamor schreef:

Waar staat dat laatste?

Ze ging om 11 uit rijden en werd pas om 16.00 gevonden. Als ze een telefoon had gehad zou ze wel gebeld hebben neem ik aan?


Tenzij je buiten bewustzijn bent.

Verder vind ik het niet nalatig van de stal uit. Heel vervelend voor mevrouw, maar niemand kan er nu nog wat aan veranderen :)

Ik zeg op stal altijd even dat ik het bos in ga, en als ik langer wegblijf meld ik dat ook, zodat ze zich geen zorgen maken. Zal niet de eerste keer zijn dat ik verdwaal en een appje krijg of alles nog goed gaat.

I am because you were

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:49

Zou de rug niet gebroken zijn geweest als men eerder alarm geslagen had ? Waarom gelijk nalatigheid verwijten ? Financieel plaatje wat overgewaaid is uit Amerika ? Nalatig = opdraaien voor de kosten ?
De onderkoeling zou hiermee misschien voorkomen kunnen zijn. Ik zeg misschien omdat met deze temperaturen een lichaam dat niet beweegt al snel onderkoelt.

Buitenritten maken zonder partner is een zeer groot risico. Misschien heerlijk in je eentje met je paard door de natuur. Maar wijs blijkt het ook hier weer uit niet te zijn.
Ik weet het het is niet altijd mogelijk met iemand samen te gaan, maar dan heb je alsnog een keuze. Niet gaan of extra risico lopen.

Daarnaast zijn mijn dochter en ik vaak samen minimaal 2 uur op stal. Ik ben haar regelmatig kwijt ( nee geen klein kindje ). Als ik dan mensen vraag of ze haar gezien hebben is het meestal nee. Toch zijn we er dan al een paar uur :j :j

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Nalatigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:57

Niet verantwoordelijk en niet nalatig.

Ten eerste zijn ze enkel verantwoordelijk voor de algemene veiligheid van het pand en de paarden zelf, niet voor de eigenaars.

Ten 2de neemt de eigenaar de verantwoordelijkheid over van het paard eens zij aanwezig zijn.

Neemt niet weg dat het vreselijk ongeluk is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers