Van denken aan stoppen met rijden naar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:26

Met je blije bakkes op een paard zitten :D
Door mijn depressie heb ik het laatste jaar bijna niet gereden of iets met paarden gedaan. Het gaf me zoveel stress, ik zat nergens op mn plek en voelde teveel druk om het goed te doen. Wel een paar keer een zoektocht gestart, maar toch iedere keer weer gestaakt omdat ik niet vond wat ik zocht.

In het verleden liep ik iedere keer vast, soms omdat er wat met het paard was, maar vaak ook omdat ik stronteigenwijs ben en een blijkbaar niet zo gangbare gedachtegang over paarden erop na houdt. (wat wil zeggen dat een paard zoveel mogelijk buiten moet kunnen zijn, met zo veel mogelijk hooi. Dat het tuig in orde is, dat hoefsmid, da, en andere peuten en paten komen als dat nodig is, dat grondwerk een belangrijke basis is, dat het basis rijd werk erg lang kan duren, maar zeer belangrijk is etc.) Daardoor liep het vaak steeds stroever met eigenaren en voelde ik me genoodzaakt te stoppen, vaak met het idee dat het niet haalbaar was wat ik zocht.


Tot de laatste zoektocht, ik dacht, probeer het gewoon eens. Een eerlijk verhaal over mijn moeite met druk, en dat ik gewoon lekker wilde aanklooien maar uiteraard wel een beetje doelgericht. Ik kreeg verbazingwekkend genoeg heel veel aanbiedingen, maar de juiste leek er niet tussen te zitten. Tot ik een bericht kreeg van Rebecca, ze hadden 2 Pre's staan waar ze nog iemand bij zochten. Stiekem wilde ik graag een Iberisch paard rijden, dus ik was wel enthousiast.
Ik besloot terughoudend te zijn, ik kan namelijk nogal ergens enthousiast in duiken en tegen mezelf zeggen dat het allemaal hartstikke leuk is, en dan na een paar maanden vind ik t allemaal niet zo leuk meer :P Ik probeer nu zelf met het typen me nog in te houden, maar ik geloof dat ik nu eindelijk eens echt op mn plek zit. De eigenaren denken heel erg hetzelfde over paarden en alles wat erbij komt kijken, en Rebecca rijdt heel erg in dezelfde stijl als ik. Daarnaast zijn de paarden onwijs braaf, kan ik zonder zadel opstappen als ik wil en ze zien net zoveel heil in grondwerk als ik.
Toen ik de 3e keer onderweg was naar stal, kreeg ik een zwaar ongeluk waarbij ik mn hand brak en mn lichaam (nog steeds) tijd nodig had om te herstellen, dus ben ik afgelopen vrijdag pas weer geweest. En vandaag, want Rebecca ging op mn favoriet Romero rijden. En damn, dat is irritant toekijken als je zo graag weer wil, maar eigenlijk nog niet mag rijden van de fysio!
Maar toch stiekem er even op gekropen, enkel wat stappen. Of nee, ook wel een paar drafpasjes.. _O-
Man man wat was ik blij dat ik weer op een paard zat. Genieten is dat hoor. Ik hoop dat ik in de toekomst het plezier erin kan houden, en dat het eindelijk voor langere termijn eens mag lukken. Ik hoop dat ik kan leren genieten van de paarden, gelukkig wil Rebecca me daar erg graag bij helpen, waarvoor bedankt :D

Kijk me zitten dan met mn blije bakkes _O-
Afbeelding


Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:29

Wat fijn dat je een plekje hebt gevonden waar je op je plek bent!
Hopelijk kan je daar lang genieten.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:50

Heel erg leuk . Leuk beestje Ook! Veel plezier

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:51

lrm schreef:
Heel erg leuk . Leuk beestje Ook! Veel plezier

Dank je. Ja normaal is ie wel wat witter hoor, maar hij is nogal een smeerkees _O- Qua stokmaat is ie ook niet zo groot, maar hij is wel lekker breed, dus dat past prima :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:53

Back on track :D Super Jolien!!
geniet er maar van, wou dat ik ook weer kon rijden, mis het enorm!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:58

Kijk hier word ik nu blij van. Veel plezier Jolien komend jaar.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:04

Wat fijn dat je hier op je plek zit! Wat zal het heerlijk zijn dat je weer volop kan genieten van de paarden. Sterkte nog even met je arm en voor je het weet kan je alles lekker zelf weer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:07

Echt heel erg leuk Jolien dat je bij Rebecca terecht bent gekomen! Ik dacht al dat dat wel eens zou kunnen klikken :D Rebecca en haar paardjes, en de manier waarop ze met ze omgaat, is echt top. Ze rijdt ook op onze pony's zo weg. En jij hebt natuurlijk eenzelfde hele fijne instelling :)

Ik hoop dat jullie nog veel plezier mogen hebben met z'n allen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:00

Olina schreef:
Echt heel erg leuk Jolien dat je bij Rebecca terecht bent gekomen! Ik dacht al dat dat wel eens zou kunnen klikken :D Rebecca en haar paardjes, en de manier waarop ze met ze omgaat, is echt top. Ze rijdt ook op onze pony's zo weg. En jij hebt natuurlijk eenzelfde hele fijne instelling :)

Ik hoop dat jullie nog veel plezier mogen hebben met z'n allen!



Jaaa dank je wel :D Het lijkt zo vanzelf te gaan allemaal, heel fijn is dat. Ik hoop dat Romero en ik goede vriendjes worden :D

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:38

Ik had je andere topic ook gelezen, super dat je nu weer plezier uit rijden, grondwerken etc kan aen :)

Gaat vast helema goed komen!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Anoniem

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:05

Dank je Vera, dat hoop ik ook :D Ik heb nu alweer onwijs veel zin om te gaan rijden :P Woensdag ga ik weer heen :)

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:09

Haha wat een lekkere smeerpoets :+

Heerlijk om je zo te zien stralen.

Hoop voor je dat dit het echt is, dat je hier je plekje vind en een klik hebt. En dat je ook als het moeilijk is daar de ruimte voor krijgt.
Het is je zo gegund!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:19

Het zijn zulke heerlijke spiegels die PRE's! Mijn pre houd mij wel fris tussen de oren.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:19

Jeetje Jolien, wat ontzettend fijn om te lezen dat je zo op de juiste plek terecht bent gekomen. Het is je van harte gegund, zeker na het jaar wat je achter de rug hebt. Leuk!!

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:49

Heerlijk om te lezen, hoop van harte dat je hier op je plek bent.

En één tip...laat het los dat een paard perfect schoon moet zijn, of een bepaalde stokmaat moet hebben ( ik denk namelijk dat je in je hoofd daar helemaal niet om geeft/ maar denkt dat anderen daar misschien wat van vinden)

. Dit ziet er uit als een heerlijk dier, wat echt als paard gehouden wordt ( en dus als schimmel smeriger is in de winter) waar je prima op past.........dusss...weg met het jezelf verantwoorden......Just enjoy the ride!!! :D :D :D


Iedereen een Connemara!!


.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:26

Zo dat is zeker een glunderende pretbek zeg :D Mooi man +:)+

Erg leuk dat je dit hebt gevonden en duimen dat het alleen maar leuker wordt :j

Rebecca is wel wat kleiner dan jij zeker, aan de beugelriemlengte te zien :D

mala26

Berichten: 4987
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:40

Wat leuk Zeg! Mooi om te zien meis.
Veel plezier samen met de paardjes

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:47

Leuk Jolien! Hoop dat je een leuke plek hebt gevonden.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:32

Geweldig, hier mag ik graag meer van zien! Klinkt als een heel fijn plekje waar je terechtgekomen bent. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:18

pmarena schreef:
Zo dat is zeker een glunderende pretbek zeg :D Mooi man +:)+

Erg leuk dat je dit hebt gevonden en duimen dat het alleen maar leuker wordt :j

Rebecca is wel wat kleiner dan jij zeker, aan de beugelriemlengte te zien :D


Haha ja _O- Maar ik heb iets met korte beugels hoor :')


Afbeelding

Afbeelding

Punz, daar maak ik me niet druk om hoor. Vond het gewoon leuk om wat meer te vertellen over Romero :D

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:43

Je bent stiekem springruiter, ik zie het al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:44

pmarena schreef:
Je bent stiekem springruiter, ik zie het al :D


Valt het op ja? :')

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Van denken aan stoppen met rijden naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:58

Hihi. Ik heb er zelf ook een handje van. Hou wel van een beetje extra vering in de knie ;)


Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:38

Citaat:
Punz, daar maak ik me niet druk om hoor. Vond het gewoon leuk om wat meer te vertellen over Romero


Gelukkig!! _/-\o_


Iedereen een Connemara!!


.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:16

De afgelopen weken ben ik een aantal keer geweest. Vorige week heb ik lekker met hem gelongeerd, ik wil paarden graag eerst beter leren kennen vanaf de grond ,en dit was weer een mooi moment om dat te doen. En Romero wil jou ook graag leren kennen, hij is wat onzeker en afwachtend. Het is een paard die stil gaat staan of naar je toe komt als hij het niet snapt. Zaak voor mij dus om hem zekerheid te geven.

Romero is een aparte. Ik vind gewoon meelopen, stilstaan en weer meelopen al een heel belangrijk onderdeel in de samenwerking en afstemming. Nou is dat bij Romero wel een dingetje. Soms gaat hij ineens stilstaan en lijkt hij zich wat af te sluiten. Het is aftasten wat hier voor hem het beste werkt, even wachten totdat hij er weer is, of hetzelfde maar dan wel rustig druk op de lijn houden. Natuurlijk ben ik de baas, maar ik wil een paard ook laten weten dat ik hem wel respecteer in zijn eigen doen en laten. Leuk om mee bezig te zijn dus.

AFgelopen zondag hadden we weer afgesproken. Zo zat ik rond 12 uur als een pennymeisje klaar op de bank, met mn rijbroek aan en mn spullen klaar voor vertrek. Helaas hadden we een miscommunicatie waardoor het niet door ging. Ik baalde als een stekker, des te meer reden om echt zin te hebben in het rijden gisteravond. Normaal in de auto naar stal toe was ik altijd al erg gespannen. Dan wanneer ik op stal kwam, had ik eerst 3 sigaretten nodig om een beetje te kunnen dealen met die spanning, voordat ik wat zinnigs kon doen. Daarna kon ik het rijden of uberhaupt iets doen zo lang uitstellen dat ik uiteindelijk geen tijd meer had om wat zinnigs te doen, zodat ik met onverrichte zaken weer op huis kon. Ook weer spanning, want dan baalde ik dat ik niks gedaan had.
De enige spanning die ik nu heb onderweg naar stal, is de pek van het auto ongeluk waar ik langs kom en het autorijden zelf. Zodra ik op stal ben, is de spanning weg. We hebben rustig opgezadeld en op naar de manege om te rijden. Normaal was ik tegen die tijd dat ik daadwerkelijk op moest stappen 1 bonk spanning. Ik verloor altijd het vertrouwen dat ik het kon, dacht dat ik standaard ergens in de hoogste boom zou belanden of zo. Dan moest ik mezelf moed inpraten om uiteindelijk op te stappen.
Gisteren ging ik voor het eerst echt rijden, en natuurlijk was ik gespannen, maar dit keer gezonde spanning. Het waaide hard en de dakplaten trilde fijn mee, en aangezien ik de laatste jaren alleen maar van die complete neuroten heb gereden, ga je er automatisch al vanuit dat deze paarden ook net zo neurotisch zijn. Maar gelukkig niks van dat.

Het rijden ging fijn. Het is aftasten natuurlijk, en Romero is een beetje lui aangelegd, dus ik ben vooral met hulpen afstemmen bezig geweest. Maar ook was het wennen aan Romero zijn Spaanse gangen, heel anders dan de paarden die ik de afgelopen jaren heb gereden.
Toen we uiteindelijk gingen uitstappen, begon Romero steeds meer te slingeren en stil te staan, waardoor ik besloot af te stappen. Dat was een bijzondere gewaarwording, want meneer wilde eigenlijk niet meer lopen. Stond met zijn hoofd helemaal omlaag en leek alle indrukken even te willen verwerken. Dus heb ik hem dat maar laten doen, maar bijzonder vond ik het wel. Het is dat ook aftasten of dat het beste werkt. Ik heb ook wel geprobeerd om hem eruit te halen, maar dat was nog geen succes.
Uiteindelijk wilde hij wel mee naar huis :D Dus toen kwam er wel weer beweging in.

Nu zit ik op de bank met aardige spierpijn :D Het was alweer eind september dat ik voor het laatst een beetje fanatiek had gereden. Maar wat is rijden leuk op deze manier :D In galop zat ik met een big smile toen Romero ook lekker even begon te briesen en er duidelijk plezier in had.

Het goede begin is er, kijken wat dit ons brengt :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers