Een vraag over de kuilbalen op de Blaricumseweg te Blaricum

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:23

Nou, mijn nieuwsgierigheid is toch gewekt en ben gaan kijken in maps, maar dat stuk is geen berm hoor, dat is gewoon land en aan de kuilbalen te zien gewoon in gebruik bij een boer en die zal dat huren want je mag niet zomaar je balen kuil op gemeentegrond neergooien.(die gemeentebalen zien er anders uit)

De weg ziet er wel uit als een rotweg om te rijden ja, maar dat betekent niet dat iemand zomaar op jouw land kan rijden omdat ze hun paard niet onder controle kunnen houden. Je hebt imo aan zo'n weg uberhaupt niets te zoeken als je paard niet goed verkeersmak is. Ze zullen het een keer moeten leren, maar dat betekent niet dat iedereen maar rekening moet houden met jou. Het is aardig als ze het doen, maar je moet er niet vanuit gaan. En over rekening houden met gesproken. Jij kunt ook gewoon rekening houden met dat niet iedereen zit te wachten op ruiters op hun land.

Spirithorse
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 23:28

Xyris schreef:
Ligt een beetje aan de situatie denk ik, ik heb ook wel eens aan de andere kant gereden en die inham verbaasde me. Ik had alleen te maken met een paard die op dat moment het idee in haar kop had gekregen dat ze elke keer bij een voorbijganger wel haar reet het fietspad op kon draaien en ben toen over gestoken om ongelukken te voorkomen. Misschien had TS ook wel een dergelijke reden.
Aan de kant van het fietspad is er in ieder geval nauwelijks tot geen ruimte om dat soort balen te plaatsen of grond te claimen...


Er gebeuren daar vaak ongelukken met andere paarden die schrikken. Wellicht een idee voor de burgemeester om een ander ruiterpad aan te leggen. Niet naast de weg maar bij de berm waar juist heel veel ruimte is. Ruiters en paarden verdienen respect. Ze hebben ook meer ruimte nodig i.p.v een veel te smal paadje langs prikkeldraad en druk verkeer.

Spirithorse
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 23:32

gekvanfleur schreef:
Nou, mijn nieuwsgierigheid is toch gewekt en ben gaan kijken in maps, maar dat stuk is geen berm hoor, dat is gewoon land en aan de kuilbalen te zien gewoon in gebruik bij een boer en die zal dat huren want je mag niet zomaar je balen kuil op gemeentegrond neergooien.(die gemeentebalen zien er anders uit)

De weg ziet er wel uit als een rotweg om te rijden ja, maar dat betekent niet dat iemand zomaar op jouw land kan rijden omdat ze hun paard niet onder controle kunnen houden. Je hebt imo aan zo'n weg uberhaupt niets te zoeken als je paard niet goed verkeersmak is. Ze zullen het een keer moeten leren, maar dat betekent niet dat iedereen maar rekening moet houden met jou. Het is aardig als ze het doen, maar je moet er niet vanuit gaan. En over rekening houden met gesproken. Jij kunt ook gewoon rekening houden met dat niet iedereen zit te wachten op ruiters op hun land.


Wel fijn dat je meedenkt. Daarom doe ik ook schriktraining. Helaas zie ik vaak andere ponies en paarden schrikken op die route. Er zijn vaak mensen die ook op het stuk land rijden omdat ze het gevaarlijk vinden langs die drukke weg. Ik hoop dat de Gemeente iets kan doen aan de veiligheid van deze locatie. En of een ander ruiterpad aanleggen. Of dat het verkeer iets rustiger moet gaan rijden met bijvoorbeeld extra verkeersborden, drempels te plaatsen.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Een vraag over de kuilbalen op de Blaricumseweg te Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:37

Ik weet niet waar je staat gestald of hoe lang je kan rijden, het is een klein omweggetje, maar parallel aan de landingsbaan kan je of over de goyergracht rijden, hier is het iets rustiger en is het dusdanig smal dat verkeer wel af moet remmen om langs jou te kunnen en aan de andere kant, ook parallel, maar richting het bos, is een heel breed ruiter/koetspad waar je nog even een sprintje kan trekken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:42

Zoals ik al zei: een verhaal heeft twee kanten. En eerlijk, als jij je in het echte leven net zo opstelt als je nu doet in die paar berichten op deze site kan ik mij voorstellen dat mensen zeer geirriteerd op je reageren.

Nee, jij en je paard zijn niet het middelpunt van het omniversum.
Nee, mensen hoeven geen rekening te houden met paarden alleen omdat jij je paard belangrijk vindt.
Nee, je kunt niet zelf bepalen of jij vind dat land wel of niet gebruikt mag worden door ruiters omdat de weg niet goed/veilig genoeg is. Dat is niet die boer zijn probleem.

Het is overduidelijk dat die weg je een doorn in het oog is. Maar dat ben jij en je mederuiters daar waarschijnlijk voor die boer.
Dus ga klagen bij de juiste partij hierin: de gemeente. Maar val geen anderen met je probleem lastig.