Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:43

Dat is fijn dat je weer wat meer met haar mag gaan doen!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:04

Wat een verandering al zeg super.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 15:10

Gisteren weer gelaserd. Doen we nu 2x per week. Helaas doordat er iets niet werkte/accu leeg is ze korter dan normaal gelaserd.
Morgen weer.

Dit is vandaag.
Afbeelding

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:02

Het ziet er echt veel beter uit Lieneke!

Dag lieve Skip en Shiva.....

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:11

Heb iedere keer mee gelezen maar nog niks gepost.
Maar het gaat echt de goeie kant op!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 10:24

Ik heb toch een wel rot besluit genomen. Ik heb besloten te stoppen met laseren.
Mede omdat ik vind dat er te weinig progressie in zit icm de kosten.
Ik heb Edy haar wond foto's vergeleken met de foto's die ik heb gekregen van paarden met veel ergere wonden en Edy's wond is bij lange na niet zo snel met genezen.

Ik zit nu al op 6x laseren en ben al bijna die max rond de 300 euro voorbij.
Ze zou 6 tot 10 keer nodig hebben en dan zou de wond binnen 6 weken helemaal dicht zijn. (En die 6 keer hebben we al gehad)
Tja ik geloof dat gewoon niet als ik de wond nu zie.
Ipv 300,- euro voor een extra behandeling ga ik dan al snel richting de 500,-
En omdat dus de progressie toch niet zo heel snel gaat en ik verwacht dan ook meer dan 10x keer laseren nodig te hebben ben ik tot dit besluit gekomen.
Ook de dierenarts vond toen hij haar de laatste keer bekeek dat hij dit gewoon normaal herstel vond.

Ik geloof zeker dat laseren helpt maar het is niet het wonder middel voor deze wond.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:42

Ik denk ook dat de wond er veel beter uit ziet doordat hij nu schoon is..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:00

Hoe werkt dat laseren eigenlijk precies?
Het stimuleert de genezing, maar is dat door de huid en wond ietsje te beschadigen of irriteren, zodat het lijf reageert met meer aanmaak van huidcellen?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 11:08

Polly schreef:
Ik denk ook dat de wond er veel beter uit ziet doordat hij nu schoon is..

Dat is ook een discussie die ik met anderen heb gehad. Op veel plekken zaten korsten en juist die plekken zijn voornamelijk waar het nu mooi roze is. En ik heb de afgelopen dagen ook op veel plekken haar er af gehaald waardoor er ook meer roze te zien is.

Uiteraard ben ik wel blij dat ik het heb gedaan. Dus echt spijt heb ik er niet van. Het is alleen jammer dat het bij deze wond toch niet dat wauw effect heeft waarvoor ik het heb gedaan.

@LBLgypsycobs op de site van janderegelaa vind je er meer info over.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:15

Lienek schreef:
Polly schreef:
Ik denk ook dat de wond er veel beter uit ziet doordat hij nu schoon is..

Dat is ook een discussie die ik met anderen heb gehad. Op veel plekken zaten korsten en juist die plekken zijn voornamelijk waar het nu mooi roze is. En ik heb de afgelopen dagen ook op veel plekken haar er af gehaald waardoor er ook meer roze te zien is.

Uiteraard ben ik wel blij dat ik het heb gedaan. Dus echt spijt heb ik er niet van. Het is alleen jammer dat het bij deze wond toch niet dat wauw effect heeft waarvoor ik het heb gedaan.

@LBLgypsycobs op de site van janderegelaa vind je er meer info over.

Maar ik heb de foto’s gezien en de genezing gaat juist heel erg goed. Precies in het patroon zoals het hoort. Iedere andere wond zonder laser had nu behandeld moeten worden voor wild vlees vorming en dat blijft bij de jouwe keurig weg. En dat was een hogere rekening geweest dan € 500,-...Maar goed, jouw paard, jouw keuze. Heel veel succes!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:19

Je ziet dat dat puntje erboven aan het dicht gaan is, de wondranden zijn helemaal rustig, geen enkele infectie. De wond zelf wordt ook al kleiner. Ik zou m 1 keer in de week blijven laseren.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:22

Daar ben ik het niet mee eens janderegelaa. Helaas ook ervaring met een flinke wond, niet gelazerd en ook geen wild vlees en genezing ging echt niet langzamer. Hier trouwens wel honingzalf bij gebruikt

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 11:25

Het is logisch dat het aan het dicht gaan is. Dat mag ook wel en zou ook wel moeten en volgens mijn eigen dierenarts gaat het precies zoals hij ook had verwacht. (Zonder laser)
Dan kun je je afvragen of de laser uberhaupt effect heeft?

En 300 of 500 euro vind ik wel een verschil en voor 500 euro verwacht ik ook wel echt een wauw verschil te zien. (Anders was ik ook zeer zeker doorgegaan)

Het zal zeker geholpen hebben maar vind het resultaat na 6 keer laseren wel tegenvallen voor wat het kost. Of nog zou gaan kosten.

Overigens gebruik ik ook nog braaf de honingspray elke dag.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:37

Lienek schreef:
Het is logisch dat het aan het dicht gaan is. Dat mag ook wel en zou ook wel moeten en volgens mijn eigen dierenarts gaat het precies zoals hij ook had verwacht. (Zonder laser)
Dan kun je je afvragen of de laser uberhaupt effect heeft?

En 300 of 500 euro vind ik wel een verschil en voor 500 euro verwacht ik ook wel echt een wauw verschil te zien. (Anders was ik ook zeer zeker doorgegaan)

Het zal zeker geholpen hebben maar vind het resultaat na 6 keer laseren wel tegenvallen voor wat het kost. Of nog zou gaan kosten.

Overigens gebruik ik ook nog braaf de honingspray elke dag.

Het geneest niet sneller als je vaker lasert maar die wond had het even nodig. Die 6 weken is niet anders want het lichaam krijgt niet ineens een turbo genezing. Kijk de komende dagen maar eens hoe snel het geneest. Dat is echt van de laser. Honingspray is prima, maar dat is een natuurlijk antibioticum. Niet een versneller in genezing.

hagelslag
Berichten: 8933
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:39

Heel eerlijk, ik snap dat je ermee stopt.

Zoals het er nu uit ziet gaat het zeker goed genezen. En soms is niks doen behalve zorgen dat het niet smerig word zelfs beter(oke met honingzalf ebrij)

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 13:34

Ik ben een stille volger en begrijp ook compleet waarom je stopt.
Bij een rekening van 300 euro mag er ook wel even wat gebeurd zijn lijkt me....

@janderegelaa ; ik denk dat het ook weinig zin heeft om door te drammen over laseren. TS stopt met laseren omdat ze niet genoeg progressie ziet voor het geld wat ze eraan uitgeeft. Dat is volledig haar eigen keuze (die ik begrijpelijk vind om eerlijk te zijn)

TS, heel veel succes nog en ik hoop dat de genezing voorspoedig zal gaan!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:42

TS, ik vind je houding, beredenering, en je afwegingen heel nuchter +:)+ En ja, dat is als compliment bedoelt :-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:52

Nynkster schreef:
Ik ben een stille volger en begrijp ook compleet waarom je stopt.
Bij een rekening van 300 euro mag er ook wel even wat gebeurd zijn lijkt me....

@janderegelaa ; ik denk dat het ook weinig zin heeft om door te drammen over laseren. TS stopt met laseren omdat ze niet genoeg progressie ziet voor het geld wat ze eraan uitgeeft. Dat is volledig haar eigen keuze (die ik begrijpelijk vind om eerlijk te zijn)

TS, heel veel succes nog en ik hoop dat de genezing voorspoedig zal gaan!

Of TS wel of niet lasert maakt mij niet zoveel uit. Ze trekt alleen de laser in twijfel terwijl er juist heel veel progressie in de wond zit. Dat zij het niet ziet vind ik jammer. Dat haar dierenarts het niet wil zien begrijp ik. Ik weet wie het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:10

janderegelaa schreef:
Nynkster schreef:
Ik ben een stille volger en begrijp ook compleet waarom je stopt.
Bij een rekening van 300 euro mag er ook wel even wat gebeurd zijn lijkt me....

@janderegelaa ; ik denk dat het ook weinig zin heeft om door te drammen over laseren. TS stopt met laseren omdat ze niet genoeg progressie ziet voor het geld wat ze eraan uitgeeft. Dat is volledig haar eigen keuze (die ik begrijpelijk vind om eerlijk te zijn)

TS, heel veel succes nog en ik hoop dat de genezing voorspoedig zal gaan!

Of TS wel of niet lasert maakt mij niet zoveel uit. Ze trekt alleen de laser in twijfel terwijl er juist heel veel progressie in de wond zit. Dat zij het niet ziet vind ik jammer. Dat haar dierenarts het niet wil zien begrijp ik. Ik weet wie het is.

Je klinkt nu, naar mijn mening althans, een beetje als slechte verliezer :)
Ik lees uit ts haar berichten dat zij niet negatief is over laser, maar eerder dat zij het, het geld niet meer waard vind. Niks mis mee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:30

Ik ben geen slechte verliezer. Ik vind het heel erg jammer in het belang van het paard dat er een dierenarts bij geweest is die sowieso zelf al niet kon hechten terwijl echt iedere paardenarts dat op locatie moet kunnen, volgens zn website doorverwijst voor kreupelheidsonderzoek,geen röntgen heeft, geen scan heeft en ga zo maar door. En dan in eerste aanleg die wond al verkeerd behandeld.Wat andere Bokkers ook al aangeven. Het eerste wat hij had moeten doen is sederen, schoonmaken en kijken hoe diep het is. Zelfs dat heeft hij niet gedaan. Dan wijst hij eerst laser af en later vindt hij het goed. Vervolgens zegt hij dat het zonder laser net zo goed was genezen. En daar zegt hij echt gewoon een onwaarheid. De wond was enorm diep, dat zegt TS ook op 26 oktober. Zie jij nog een diepe wond? Ik zie op mijn laatste foto een stukje terug een wond die al helemaal gevuld is en dat in een hele korte behandeltijd. En dat is van de laser. Precies zoals ik TS beloofd heb. En ik heb ook gezegd dat het zeker 6 weken duurt vanaf de eerste laserbehandeling.

En als iemand dan niet meer wil omdat het kostenplaatje te hoog is vind ik dat prima maar vraag je niet af of de laser wel effectief is als de foto's laten zien én de behandelaar zegt dat hij heel effectief is en de wond supermooi en snel aan het genezen is. En nu ga ik dit topic uit. Ik wens TS veel succes.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 15:41

Oke nu wordt ik wel een beetje pissig dat je dit topic komt verzieken.
Je geeft zelf aan dat het max rond de 300 euro kost? Dit is dus gewoon een totale leugen gebleken want het gaat me veel meer kosten als ik door ga.

Niet alleen mijn dierenarts heeft er naar gekeken ook een andere wond expert en buitenstaanders heb ik om hun mening gevraagd en zo ben ik tot dit besluit gekomen.
En ik vind het raar dat je nu mijn dierenarts zo aanvalt. Die heeft hier niks mee te maken.

Ik heb jouw foto's doorgestuurd en die laten beoordelen en die van Edy en iedereen vond dat het herstel van Edy haar wond gewoon weg niet zo is zoals die andere wonden.

En als ik nu door zou gaan en de wond is met 6 weken nog steeds niet dicht ben ik wel ineens heel veel geld kwijt(meer dan die 300). En die kans is gewoon heel groot.
(En zoals ook al eerder aangegeven, het gaat om een extra behandeling naast wat ik met mijn DA bespreek)

In een woord, dit is ronduit onprofessioneel hoe er nu gereageerd wordt.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:07

Ik vind dat je super doet en altijd gedaan hebt met Eddy! Ook hiervoor toen problemen waren met zijn hart. Je overweegt alles heel nuchter en vind Eddy zelf het belangrijkste.

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 06:55

Ik denk er hetzelfde over als jou TS. Dat laseren had een Wow effect moeten hebben. Het is behoorlijk kostenplaatje en ik heb na het laseren nooit foto’s gezien waarbij ik dacht: oh wat hersteld die wond snel!
En de uitspraak dat er anders wild vlees was gevormd is echt zo’n bullshit. Dat weet je niet, dat kun je niet net zekerheid zeggen. Ik heb echt al hele heftige wonden gezien en verzorgd, maar nog nooit wild vlees.
Je verzorgd het goed, honingspray of zalf doet goed zijn werk.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt over het herstel.
@janderegelaa ik vind jouw houding te vergelijken met een drammende peuter. Staat niet charmant.

Kerstmuts

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Waarom hebben wij altijd pech? Ervaringen gezocht (Beenwond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 11:26

Bedankt voor de steunende reacties.

Ik heb het laseren al vanaf het begin als extra baadt het niet schaadt het niet behandeling gedaan.
Ik heb alles voor mijn paard over maar dan moet het wel er uitspringen en het zijn geld waard zijn.
Ik zeg ook nergens dat de laser niet werkt maar voor deze wond niet genoeg.

Vannacht heeft ze weer op haar eigen stal overnacht. Altijd even spannend maar de stal is zo aangepast dat ze nu nergens heen kan.
Wat dat betreft ben ik ook ontzettend blij met de stal waar ik sta. Echt mensen met een hart voor paarden.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Setteli

Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:14

Hoi, ik heb bij de wond van mijn paard (niet zo groot als die van jou, maar wel zo ernstig) de zalf Equaide gebruikt.
Ik zal even kijken of ik nog een foto heb
Afbeelding
Dit was bij de dierenarts, net schoongemaakt en randjes geschoren.

Afbeelding
Ik weet niet hoeveel later dit was

Afbeelding
En hier al behoorlijk dicht.

Het is nu alleen nog maar een klein streepje.

Ook bij mijn merrie die een keizersnede heeft gehad heb ik het gebruikt.

Afbeelding

Het zit nu super mooi dicht en alleen iets ingedeukt, verder geen echt litteken zichtbaar (heb ik nu geen foto van, maar kan ik wel voor je maken).

https://equinefirstaid.co.uk/pages/all-about-equaide
hier wat meer info, ik heb het zelf bij mijn dierenarts gekocht.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers