Trailerongeluk..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 21:17

Oh wat een horror net. Terug van de menles met groot paard pech gekregen op de snelweg. Er kwam iets (grote vrachtwagen met oplegger?) best dicht langs en daar issie van in paniek geraakt. De hele achterklep eruit geslagen :oo wij als een gek op de vluchtstrook, ik wilde de klep dichtdoen maar kreeg deze weer terug tegen me hoofd geslagen. Uiteindelijk door hulp van lieve medepaarden mensen de achterkant met spanbanden dichtgekregen. Paard volledig in paniek, 112 gebeld en iemand om ons op te halen. Die kwamen gelukkig vrij snel, ook dierenarts om hem te verdoven want hij was zo in paniek en we konden niet omladen. Trailer van binnen ook helemaal stuk, dat ook nog enigszins gerepareerd.. ambulance bij mij geweest, politie en anwb (? Volgens mij heet dat anders) de weg voor een deel afgesloten en toen weg vervolgd naar de dichtsbijzijnde parkeerplaats. Daar paard behandeld (had wat wondjes, wonder boven wonder niks ergs). Paard liep zo mee de andere trailer op, staat nu bij de stal waar we les hadden. Wij verslagen naar huis met een Humbaur trailer van nog geen half jaar oud volledig total los, wat is ons gebeurd.. :oo


Wat ik met dit topic wil? Denk na voordat je alleen op pad gaat. Ik doe en deed het ook altijd, maar denk nu wel 2x na. Heel veel dank aan de mensen die ons geholpen hebben, ik moet er niet aan denken om er alleen gestaan te hebben...

En aan iedereen die met grote ogen me aankeek omdat ik eruit zag als een bloederig monster, stoppen had jullie niet misstaan :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101671
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:21

Heftig!! :oo
Ben je in shock? Fijn dat er mensen je geholpen hebben!
Gelukkig is het redelijk goed afgelopen... :(:)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:22

jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:22

Oh help wat een drama! Ik zou in paniek zijn. Gelukkig ben je geholpen door vriendelijke paardenmensen, politie en ambu. Veel beterschap!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:23

Jeetje wat heftig! Fijn dat het allemaal mee valt met je paard, maar wat zul jij geschrokken zijn :oo
Fijn dat er wel mensen gestopt zijn om je te helpen

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:26

Phoe amai dat is geen kleinigheidje dat je daar hebt meegemaakt, hou je zelf goed in de gaten hoor en je paard natuurlijk :(:) . Denk dat dit voor iedereen wel een nachtmerrie is.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:28

Lynn_Nikita schreef:
jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap



?? Ze stond op de vluchtstrook je kan moeilijk in de drukte met je combinatie trailer ineens flink naar links uitwijken

Er zat niemand dicht op haar ze had pech .

Heel veel sterkte ts !!!
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 11-10-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:29

Oh jeej dan schrik je wel!! Maar wat hebben jullie en sommige omstanders goed adequaat gehandeld door gewoon 112 te bellen. Fijn dat dan iedereen samen werkt om te zorgen de weg deels afgesloten wordt, dat je paard iets kalmerends krijgt en veilig overgeladen kan worden.
Ik kan me goed voorstellen datje nog staat te trillen op je benen. Ik hoop dat je paard er een niet te groot trauma aan over heeft gehouden. En ook voor jou zal een ritje met de trailer nooit meer hetzelfde zijn. Sterkte hoor, gelukkig vallen jullie verwondingen mee, maar het is niet niks!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:31

Pfoe heftig! Erg zonde van de trailer, maar gelukkig is het paard nog heel. Sterkte met het herstel!

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 21:32

little_birdy schreef:
Lynn_Nikita schreef:
jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap



?? Ze stond op de vluchtstrook je kan moeilijk in de drukte met je combinatie trailer ineens flink naar links uitwijken

Er zat niemand dicht op haar ze had pech .

Heel veel sterkte ts !!!


We hadden geen pech, we kregen pech (de hele trailer gesloopt door paniek) door een vrachtwagen/iets wat erg dicht passeerde

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:34

Wat erg! Heel veel beterschap <3

Anoniem

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:38

Wat heftig!
Ik kan maar 1 ding zeggen: wat heb jij ontzettend goed gehandeld! ;)

Heel veel sterkte, pas je een beetje op jezelf de komende tijd?

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:38

Oe jeetje dat had ik dan verkeerd gelezen !! Heel veel sterkte nogmaals

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:39

Jeetje wat verschrikkelijk om mee te maken. Veel beterschap ook voor je zelf zeg.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:55

Ohh bah, wat een enge ervaring! Kan me goed voorstellen dat de bibbers lang bijblijven en je onbevangenheid om met de trailer op pad te gaan voor een groot deel verdwenen is.
Behalve een heftig bebloed hoofd, waarschijnlijk ook een flinke knauw mentaal.

Juist ook omdat het niet een aanleiding was die je zelf niet in de hand hebt en ook niet veel aan kunt doen om te vermijden.

Lynn_Nikita schreef:
jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap

Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Zo te lezen was het op de snelweg.
Het berichtje van TS geeft m.i. weinig aanleiding om de chauffeur van het passerendende voertuig als idioot te bestempelen. Die kon toch ook niet weten dat haar paard in paniek de trailer kort en klein zou slaan?
Het is niet dat ze werd aangereden of een noodstop moest maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:59

Heb je geen hersenschudding? Zo te zien is het nogal een klap geweest.
Ik hoop dat het paard in de toekomst de rust weer kan vinden om normaal te laden en niet meer in paniek te schieten onderweg.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:59

Pfoe heftig. Sterkte!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:01

Qerty schreef:
Ohh bah, wat een enge ervaring! Kan me goed voorstellen dat de bibbers lang bijblijven en je onbevangenheid om met de trailer op pad te gaan voor een groot deel verdwenen is.
Behalve een heftig bebloed hoofd, waarschijnlijk ook een flinke knauw mentaal.

Juist ook omdat het niet een aanleiding was die je zelf niet in de hand hebt en ook niet veel aan kunt doen om te vermijden.

Lynn_Nikita schreef:
jemig, en dat omdat een idioot te dicht erop zit omdat hij geen tijd of geduld heeft
beterschap

Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Zo te lezen was het op de snelweg.
Het berichtje van TS geeft m.i. weinig aanleiding om de chauffeur van het passerendende voertuig als idioot te bestempelen. Die kon toch ook niet weten dat haar paard in paniek de trailer kort en klein zou slaan?
Het is niet dat ze werd aangereden of een noodstop moest maken.


verkeerd begrepen ik dacht dat die er dicht opzat
maar dan nog met een trailer rijd je 90, vrachtwagens mogen ook maar 90 of niet? ik zie ze vaak inhalen in een slakkentempo, dan denk ik blijft er gewoon op gepaste afstand achter ipv ernaast
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-10-17 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:04

Ze werd gewoon ingehaald, dat gebeurt en zou een paard ook niet zo heftig op moeten reageren.

Vervelende ervaring ts! Hopelijk laadt hij volgende keer gewoon weer makkelijk.

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:11

Heel veel sterkte!

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 22:25

Nee denk het niet, met mij gaat het wel.

Er is niet echt een schuldige hoor, het was file rijden en ja, hij schrok van iets. Kan gebeuren..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:29

Jeetje dat is schrikken zeg!
Hopen dat jullie er beide niks aan over houden, sterkte!

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:29

Zo dan, dat is schrikken ! Valt niemand wat te verwijten, denk ik. Gewoon erg veel pech door de heftige reactie van het paard.
Wat fijn, dat er zo snel hulp kwam. In je eentje kun je dan niet veel. Al ben ik ook bijna altijd alleen onderweg....soms heb je geen keuze. Ja: thuisblijven...maar dat zou ook jammer zijn.

Pas goed op jezelf nu. En hopelijk wil het paard weer makkelijk de trailer op.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 16:29

Vandaag paard opgehaald van zijn logeerpartij, voor de zekerheid wel domesedan gegeven maar liep zo de trailer op en de reis is gelukkig ook goed gegaan. Trailer is wel flink kapot en dat duurt nog wel even voor het gemaakt is..


En ik loop met een maandverband op me hoofd geplakt. Een enorme buil, maar verder geen pijn. Zit alleen precies onder me cap dus voorlopig even niet rijden helaas :=

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Trailerongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 16:30

De trailer :=

Afbeelding
Afbeelding


Ook de hele voorstangen zijn kapot, waarschijnlijk kreeg die daar ruimte aan de voorkant en kon hij zo uithalen. anders kon die nooit genoeg kracht zetten

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers