Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 17:20

Zoals de titel al duidelijk maakt hebben we een nachtmerrie van dichtbij mogen meemaken. Wat een leuke avond moest worden met lekker naar mijn paardje toe en vervolgens bij thuis komst mijn nieuwe mobiel in richten veranderde in een stressvolle afgelopen 2 dagen. ik zal bij het begin beginnen.

Het is dinsdag avond. ik heb de hele dag gewerkt en mijn nieuwe mobiel binnen gekregen want de batterij van de oude begon keuren te krijgen. Ik bedenk me nog zal ik hem eerst inrichten of eerst naar stal. Na weet je wat doe ik daarna wel even rustig en ik besluit na het eten naar stal te vertrekken. daar aangekomen is het een uur of 7. Ik stap uit de auto en het eerste wat ik denk ik ik zie geen paard staan? waar is die? maar al snel zie ik een zwiepende staart onder de schuilstal vandaan komen. Niets vermoedend loop ik richting het hek om hem alvast mee te nemen voor een poetsbeurt en longeer sessie. de dagen daarvoor had hij vrij gehad omdat ik een weekend weg was geweest dus dat leek me een goeie start. Op het moment dat ik naar het hek loop loopt een een suf paard naar me toe wat op een halve meter van het hek met zijn hoofd zielig naar beneden blijf staan. ook begint ie wat te schrapen en zakt half een beetje door zijn benen. Hmm niet helemaal lekker zeker maar ik dacht er nog niet veel van. Meegenomen naar de poetsplaats en daar vast gezet en gaan poetsen. toen begonnen de bellen wel een beetje te rinkelen... Meneer wilde eigenlijk niet om zodat ik aan de andere kant kon gaan en bleef maar schrapen en moeilijk doen. Ook wilde hij tevens weer gaan liggen. Ik heb hem losgeklikt zodat ie in ieder geval niet bleef hangen en hij draaide zich meteen om en wilde duidelijk gaan liggen. Dit zinde me niet dus ik heb hem in de bak gezet en binnen 5 seconden lag ie. Niet goed ging meteen door mijn hoofd en ik heb snel een halstertouw gepakt en hem omhoog gejaagd. Nadat ie weer wilde liggen met spoed de dierenarts gebeld die er aan kwam en hem aan het lopen gehouden zo goed als ging wat met een paard wat om de zoveel meter wilt gaan liggen best een opgaven al zeg ik het zelf. Maar goed dierenarts er met spoed bij welke verslappers gaf en eigenlijk ging het weer goed. wat gegrat heen en weer en nog wat blijven lopen en besloten dat hij een nacht geen eten mocht en op stal ging. zo gezegd zo gedaan en meneer op stal gezet zonder eten.

nog geen uur later heb ik alle spullen netjes opgeruimd en besluit nog even voor ik naar huis ga te gaan kijken hoe het gaat. Wat ik aantref was het begin van een erg vermoeiende nacht. Meneer stond schrapend en half liggend in de stal en voelde zich duidelijk weer niet fit. weer in de bak gegooid weer meteen gaan liggen en meteen weer de dierenarts gebeld. en dan krijg je het volgende te horen :"als hij het nu alweer heeft gaat het absoluut niet goed. Ik ga jullie doorsturen. Waar wil je heen?" en dan stort je wereld wel een beetje in elkaar. Mijn antwoord was dan ook "Maakt me niet uit. wat het handigst is" "Dan lijkt emmeloord het beste. Kun je een trailer regelen?" "Dat moet lukken" "Mooi dan bel ik ze dat jullie er aan komen." en dan ga je bellen. Eerst je stalbaas, welke de telefoon niet kon opnemen. vervolgens je instructrice die goddank wel na 2x de telefoon op nam en na het aantrekken van een spijkerbroek meteen in de auto sprong en naar mijn stal reed. Mijn ouders, welke het paspoort moesten brengen en je beste vriendin om die ook op de hoogte te brengen. Dat half uur dat het wachten dan duurt is lang. Heel lang. Zeker als je door hebt dat met elk rondje dat je loopt je paard zich minder fit ging voelen maar na iets wat een eeuwigheid leek te duren konden we vertrekken naar emmeloord. Van de dierenarts het telefoon nummer en adres gekregen en wat harder dan kon heen gereden. Daar aangekomen hebben ze ons meteen super geholpen en zijn ze hun onderzoek gestart. conclussie: Gas koliek. In de verschillende darmen was veel gas aanwezig. Nogmaals pijnstilling gehad en verslappers en water en een laxerend goedje naar binnen gehad en toen was het afwachten. Zij gingen een stal klaar maken en wij gingen rondjes lopen. Na enkele rondjes Zeno in stal gezet waar die meteen weer ging liggen en doen en nogmaals pijnstilling gegeven. de 4de spuit van die avond en word het wachten. Wij konden met een lege trailer naar huis met de mededeling dat als er wat urgents moest gebeuren ze 's nachts belde en anders morgen ochtend en het hoopje ellende mocht blijven...

Afbeelding


Uiteraard zelf die nacht super slecht geslapen. 2 uur lag ik in bed en heb vervolgens maar een paar uur geslapen om vervolgens om 9 uur wakker gebeld te worden door de kliniek. Hij was de nacht goed doorgekomen wat een opluchting. Ze gingen hem af en toe een handje hooi geven en 's middags voelen hoe het zat met het gas in zijn darmen. ze zouden mij dan weer bellen met de status maar als het zo door ging kon hij met een beetje mazzel de volgende dag naar huis. *\o/* Super goed nieuws natuurlijk maar toch nog steeds wel in spanning want ja wat nou als het toch weer niet goed ging? gelukkig kreeg ik die middag te horen dat het goed ging en ze zijn hooi rantsoen wat aan het opkrikken waren. Ook had hij al even buiten in de paddock gestaan zodat hij zijn benen kon strekken. Ze wilde wel nog even luisteren naar een hartruisje wat ze de nacht er voor hadden gehoord en als dat nog erg was dan moesten ze daar misschien nog wat mee maar als dat mee viel dan mocht ik er van uit gaan dat hij de volgende dag naar huis kon *\o/* Wat was ik blij! Meteen vrij geregeld op kantoor en mijn instructrice ook op de hoogte gebracht om vervolgens weer te moeten wachten tot het volgende verlossende telefoontje :+

Vandaag werd ik om half 9 door ze gebeld. De hartruis was nagenoeg weg dus daar wilde ze voor nu niets aan doen dus hij mocht naar huis. Meteen geregeld dat we hem 's middags konden halen en ook meteen maar een mest onderzoek laten doen en de inenting geregeld want ja hij was er nu toch al en hij moest de inenting krijgen voor de 18de van oktober :+ Vervolgens om 11 uur die kant opgereden om hem te gaan ophalen. en wat was ik blij om dit pret hoofd te zien staan door de deur heen!

Afbeelding

Snel in de trailer geladen na nog even een praatje met de arts te hebben gemaakt en op naar huis. waar hij nu weer heerlijk staat. Het rantsoen houden we nog even aan. hij mag nu 2/3de van wat hij normaal krijgt en dat moeten we rustig opbouwen. Meneer is het hier absoluut niet mee eens want hij heeft honger! Ies wat ik me goed kan voorstellen want hij heeft een flinke jas uigedaan de afgelopen 2 dagen. een lopend skelet is er niets bij... Maar wat ben ik blij dat mijn ventje weer thuis is en dat alles met een sisser is afgelopen!

Afbeelding

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day


horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:25

Wat fijn dat het zo goed is afgelopen! Ik hoop dat het goed met je paardje blijft gaan :)

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

anouk257

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-02-17

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:27

Wat naar om je paard zo te zien! Gelukkig dat het goed is afgelopen

WH Symphonie❤
Lineke❤
Bachelor Jr❤ Y;(

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:29

Ik snap dat je het als nachtmerrie heb ervaren, maar wees blij en dankbaar dat je paardje het gered heeft! ik zal voor jullie duimen dat het goed blijft gaan.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:31

Altijd vervelend spannend, ben blij voor je dat hij er goed uitgekomen is.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 18:09

Blij zijn we zeker! Het was ook echt een opluchting toen vanochtend de telefoon ging en we te horen kregen dat we hem konden halen! toen ik hem ook eenmaal weer echt zelf vast had ging er echt een paar kilo van mijn schouders af. ben 10 jaar ouder geworden in 2 dagen tijd :')

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Anoniem

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:19

Pff, wat een nachtmerrie inderdaad!
Fijn dat het met een sisser afgelopen lijkt te zijn!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:25

Wat ken ik die stress zo verdomde goed. Wat ben ik blij dat het met jouw paard goed is afgelopen. En dat hij weer lekker in zijn eigen stal staat. Er zijn andere verhalen over gaskoliek en die lopen niet altijd goed af. Ik spreek uit ervaring.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 18:37

ben ik ook heel blij om KBK!

en inderdaad meisje2000 op het moment dat ik hoorde dat ie naar de kliniek door verwezen werd ging ik der al vanuit dat ie sowieso geopereerd zou moeten worden en de doem gedachtes zaten al in mijn hoofd. was als de dood dat ie het niet ging overleven. eerste keer dat ie ooit koliek gehad heeft maar hij had meteen een goeie te pakken...

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:01

Gaskoliek is zeer naar. Paar weken geleden het zelfde meegemaakt als jou ts.

Be happy eat a snackkie

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 19:03

speedfiets_2 schreef:
Gaskoliek is zeer naar. Paar weken geleden het zelfde meegemaakt als jou ts.


Hopelijk ook goed afgelopen?

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:22

savieralover schreef:
ben ik ook heel blij om KBK!

en inderdaad meisje2000 op het moment dat ik hoorde dat ie naar de kliniek door verwezen werd ging ik der al vanuit dat ie sowieso geopereerd zou moeten worden en de doem gedachtes zaten al in mijn hoofd. was als de dood dat ie het niet ging overleven. eerste keer dat ie ooit koliek gehad heeft maar hij had meteen een goeie te pakken...



Mijn merrie had ook nog nooit koliek gehad in de bijna 13 jaar dat ze was. Op een avond vond ik haar net als jou in de wei. Da stuurde haar door naar de kliniek waar ze op de operatietafel is ingeslapen. Zij was helaas niet meer te redden. Vandaar dat ik altijd blij ben als ik deze topics voorbij zie komen waarbij het wel goed afloopt.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 19:40

meisje2000 schreef:
savieralover schreef:
ben ik ook heel blij om KBK!

en inderdaad meisje2000 op het moment dat ik hoorde dat ie naar de kliniek door verwezen werd ging ik der al vanuit dat ie sowieso geopereerd zou moeten worden en de doem gedachtes zaten al in mijn hoofd. was als de dood dat ie het niet ging overleven. eerste keer dat ie ooit koliek gehad heeft maar hij had meteen een goeie te pakken...



Mijn merrie had ook nog nooit koliek gehad in de bijna 13 jaar dat ze was. Op een avond vond ik haar net als jou in de wei. Da stuurde haar door naar de kliniek waar ze op de operatietafel is ingeslapen. Zij was helaas niet meer te redden. Vandaar dat ik altijd blij ben als ik deze topics voorbij zie komen waarbij het wel goed afloopt.


pfoe dat geloof ik. wat K*T voor jou zeg... Als ik dit zo hoor dan weet ik gewoon weer waarom ik met koliek nooit wacht ondanks dat hij het nog nooit gehad heeft. Sta altijd stom verbaasd als ik zie dat mensen zo iets hebben van gaat wel weer over -O-

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:08

savieralover schreef:
speedfiets_2 schreef:
Gaskoliek is zeer naar. Paar weken geleden het zelfde meegemaakt als jou ts.


Hopelijk ook goed afgelopen?

Ja gelukkig wel

Be happy eat a snackkie

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:49

Brr, dat is idd een nachtmerrie! Gelukkig met een goede afloop.
Beterschap!

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 21:42

Veldbloem schreef:
Brr, dat is idd een nachtmerrie! Gelukkig met een goede afloop.
Beterschap!


dankjewel!

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:06

Ik wacht daar ook nooit mee. Het nadeel was dat ze op de wei stond en we dus niet wisten wanneer de koliek was begonnen. Misschien net maar misschien ook wel al een uur of langer. Ik kon haar door en door en wist gelijk dat er wat mis was en heb gelijk gebeld. Helaas was het al te laat. Het probleem met mijn merrie was dat ze geen pijn liet zien totdat ze door de grond ging van de pijn. Heel moeilijk te zien voor iemand die haar niet kende. Ik zag elk signaaltje aan haar en zag het gelijk toen ik aan kwam.haar eigen hardheid tegen pijn is uiteindelijk dus ook waarschijnlijk haar dood geweest want de staleigenaar had niets opgemerkt aan haar. Ze stond gewoon in het land ala normaal met haar hoofd in het gras. Toen ik kwam ook alleen at ze niet en dat was niet hoe zij was. Gras was eten bij haar en niet alleen haar neus erin. Dus gelijk eruit gehaald en mee naar binnen genomen. Toe ging ze liggen en wist ik het helemaal zeker dus gelijk de da gebeld.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 13:22

meisje2000 schreef:
Ik wacht daar ook nooit mee. Het nadeel was dat ze op de wei stond en we dus niet wisten wanneer de koliek was begonnen. Misschien net maar misschien ook wel al een uur of langer. Ik kon haar door en door en wist gelijk dat er wat mis was en heb gelijk gebeld. Helaas was het al te laat. Het probleem met mijn merrie was dat ze geen pijn liet zien totdat ze door de grond ging van de pijn. Heel moeilijk te zien voor iemand die haar niet kende. Ik zag elk signaaltje aan haar en zag het gelijk toen ik aan kwam.haar eigen hardheid tegen pijn is uiteindelijk dus ook waarschijnlijk haar dood geweest want de staleigenaar had niets opgemerkt aan haar. Ze stond gewoon in het land ala normaal met haar hoofd in het gras. Toen ik kwam ook alleen at ze niet en dat was niet hoe zij was. Gras was eten bij haar en niet alleen haar neus erin. Dus gelijk eruit gehaald en mee naar binnen genomen. Toe ging ze liggen en wist ik het helemaal zeker dus gelijk de da gebeld.


Heel herkenbaar die hardheid in je paard. dat heeft de mijne ook. Bij mijn stalbaas waren de bellen ook nog niet gaan rinkelen die heeft ze gewoon binnen gezet en eten gegeven... Ik was alleen goddank optijd...

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:34

Wat een stresvolle periode is dat toch altijd hè. Gelukkig met een goede afloop!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 12:38

zeg dat wel! inderdaad gelukkig met goede afloop. Hij begint ook alweer wat vetjes te krijgen gelukkig dus we gaan de goede kant op!

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Anoniem

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:53

Hier ook ervaring met gaskoliek. De mijne staat aan huis en begint op me te brullen bij het kleinste pijntje. Die dag was ik thuis, dus ik was er enorm snel bij.

De mijne is nadien wel nooit helemaal de oude geworden en blijft gevoelig voor veranderingen in het ruwvoer.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wat een leuke avond moest worden eindigde in een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:26

Wat naar zeg... gelukkig is het goed afgelopen :(:)

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:29

Wat fijn dat het zo goed is afgelopen...beetje vertroetelen en dan komt het allemaal vast weer goed...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:43

Fijn dat het goed afgelopen is.

Bij de fjord van mijn kennis was de dierenarts overtuigd dat hij de nacht wel doorkon en helaas 's anderendaags smiddags is het dier in shock geraakt en voor mijn ogen bezweken. Dierenarts wou zelfs een half uur ervoor toen we hem belden niet opkomen. Want hij had afspraken voor inentingen op een andere plaats. (Koliek is toch altijd prioriteit??) :n sindsdien ben ik overtuigd dat Dit geen kundige arts is die zijn statuut niet waardig is.

Ben zeer blij voor jou dat jouw dierenarts eerlijk was en je een keuze gaf in een kliniek.

Leef en laat leven.


savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 21:33

Art_Ificious schreef:
Fijn dat het goed afgelopen is.

Bij de fjord van mijn kennis was de dierenarts overtuigd dat hij de nacht wel doorkon en helaas 's anderendaags smiddags is het dier in shock geraakt en voor mijn ogen bezweken. Dierenarts wou zelfs een half uur ervoor toen we hem belden niet opkomen. Want hij had afspraken voor inentingen op een andere plaats. (Koliek is toch altijd prioriteit??) :n sindsdien ben ik overtuigd dat Dit geen kundige arts is die zijn statuut niet waardig is.

Ben zeer blij voor jou dat jouw dierenarts eerlijk was en je een keuze gaf in een kliniek.


pff ben je lekker mee... mijne hoorde Koliek en zat al in de auto voor die het adres hoorde zo ongeveer...


Gaat gelukkig nu erg goed met meneer. begint onderhand weer een beetje dikker te worden en hijs erg vrolijk dus das erg positief! zat zelfs een sprintje in vanmiddag!

Afbeelding

Afbeelding

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers