Onbekenden rijden op mijn pony?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:02

Ik volg dit ff, erg bizar zeg.....

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:28

En anders alvast een bordje met 'pas op, camerabewaking' ophangen, ook al heb je nog geen camera? Misschien schrikt het al genoeg af en dan heb je in elk geval 'iets' tot je daadwerkelijk een camera hebt.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:00

Je zou ook eventueel een nep camera op kunnen ophangen, je hebt ze zelfs op batterijen zodat er een rood lampje gaat knipperen en het net echt lijkt. Die kosten nog geen €15 uit mijn hoofd.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:23

Als je een camera ophangt,zorg dan wel dat die uit het zicht hangt,anders zullen ze die zeker ontwijken.
Hier op de wei gebeuren ook weer vreemde dingen,zoals het cijferslot wat opeens heel anders hangt.We maken nu elke dag als we afsluiten een foto van het slot,zodat we zeker weten hoe we het op slot hadden gedaan.

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:02

Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:19

Marit_P schreef:
Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten


als we heel Bokt erop af sturen zal het vast gauw over zijn :+ :D :D

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:27

Ik hoop dat je ze snel betrapt TS.. wat moet dit akelig zijn..

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:27

Jennanne schreef:
Marit_P schreef:
Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten


als we heel Bokt erop af sturen zal het vast gauw over zijn :+ :D :D


_O-

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:02

Jennanne schreef:
Marit_P schreef:
Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten


als we heel Bokt erop af sturen zal het vast gauw over zijn :+ :D :D


:') :)) ~~}>
We salle se krijge }> :+

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:00

Jennanne schreef:
Marit_P schreef:
Zit al een tijdje mee te lezen en wat een bizarre situatie zit je in TS! Je hebt al genoeg tips gekregen en ik hoop heel erg dat het snel afgelopen is met dit gedoe :(:)

Het is dat ik er echt geen tijd voor heb (en het natuurlijk een beetje raar is), maar ik zou bijna aanbieden zelf bij je weiland te gaan posten


als we heel Bokt erop af sturen zal het vast gauw over zijn :+ :D :D


Met z'n allen in de schuilstal :') in het modderige weiland zitten is natuurlijk ook niks. Wel gezellig :+

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:12

Nieuwe soort boktmeting.. Als je vermoedens hebt dat er onbekenden op het land komen, komt heel bokt naar je toe. :+

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:15

BBQ aan +:)+ ik regel het vlees. Wel even wat verzinnen op de rook :roll: .

Nee maar wel balen, probeer ook op onregelmatige tijden langs te komen... Dikke kans dat ze jouw rooster aardig in de smiezen hebben.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:21

Gewoon die Action camera ophangen, ff hacken; kun je nog praten ook :P

Dit is altijd een van mijn grootste angsten, ondanks dat ze er niet zo snel op zouden kunnen komen.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:28

Xyris schreef:
BBQ aan +:)+ ik regel het vlees. Wel even wat verzinnen op de rook :roll: .

Nee maar wel balen, probeer ook op onregelmatige tijden langs te komen... Dikke kans dat ze jouw rooster aardig in de smiezen hebben.

Hahah

Ja idd probeer onregelmatig te gaan als het je lukt,,

Ik hoop dat je ze snel betrapt, niks is zo vervelends,

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:30

Jezus wat een verhaal zeg, moet er niet aan denken...
En gewoon het feit dat jij dan verantwoordelijk bent is toch absurd. Ik heb 2x 900kg in de wei staan (nou ja eentje moet er nog in groeien) maar ik moet er toch niet aan denken dat er een wildvreemde daar in de wei komt. Het zijn goudbrave paarden maar zo lomp als ze groot zijn.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:34

Ja krom is dat, iemand betreedt jouw land zonder toestemming en als er wat gebeurd is het niet diegene z'n fout,,,
Zelfde als dief je huis binnen komt en jouw hond valt hem aan, mag de dief ook aanklagen :') :')
Maar heb wel gehoord dat als je een bordje hebt van : hier waak ik, dat het dan niet meer van toepassing is want dan is de dief "gewaarschuwd"....

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:36

Als je dan een bordje neerhangt van "betreden op eigen risico." Geldt die regel dan nog steeds?

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:40

Daar word ik ook plaatsvervangend boos van; hoe komen die kinderen er toe om zo ver te gaan? Ook nog bordjes verscheuren zelfs.
Ik weet niet waar je woont, maar ik zou bijna een dag bij je komen om me te verschuilen en die apenkoppen te betrappen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:43

Bordjes geven geen verschil. :)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:02

Heb je eens overwogen om een slot op het hek te doen, en dan niet een cijferslot (een beetje geduldige penny met teveel vrije tijd die kraakt een cijferslot) maar een slot met een sleutel. Mogelijk komen ze dan alsnog via de wei naar binnen (onder het hek door oid? ik zie daar ruimte) máár dan krijgen ze in elk geval niet je paard de wei uit. Moet er toch niet aan denken dat ze een keer het terrein met paard en al zouden verlaten, of dat ze een keer het hek niet goed dichtmaken waardoor je paard ontsnapt.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:18

Ik zou er echt pissig om worden.
Jeetje moet er niet aan denken.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:46

@seventeen

Ik weet niet wat voor een nut het heeft om je eigen camera te hacken, aangezien je via de kaart net zo goed kan bekijken wat er gebeurt, en minder moeite :=
Laatst bijgewerkt door lotthje op 07-10-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:47

Ik hoop nu vooral dat die kinderen zelf geen bokt account hebben en zo fijn kunnen meelezen over de nepcamera's en over kaartjes wissen met magneten 8-)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:52

@IncelloAndMe

Oeps :’) niet aan gedacht. Ik verwijder en pb em even!

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:46

Hier camerabewaking die zelfs een alarm triggert op mijn mobieltje bij betreding van het domein, zonder bijhebben van het bewuste mobieltje (dus camera detecteert benadering domein zonder gelinkte mobiel in broekzak bv en stuurt mij een alarm), door professioneel bedrijf laten installeren en was nog niet zo gek veel geld eigenlijk! Handige is dat als ik de paarden ooit verhuis, het bedrijf de camerabewaking komt mee verhuizen!
Is wel een bedrijf in België, denk niet dat ze helemaal naar NL rijden om dit te doen maar er moeten toch ook zo'n bedrijven in NL bestaan?

Nu, zelfs zonder camerabewaking zie ik ze hier nog niet meteen zomaar de paarden benaderen, misschien wel het domein op gaan maar met 1 hengst van ruim 1m70 die "zijn" merrie met verve bewaakt, 1 minipaard hengstje die zijn kudde schapen afschermt en de merrie die erger is dan een kudde hengsten samen... denk dat er eerder gesmeekt zou worden weg te mogen dan erbij te mogen!
En je m'en fous dat ik verantwoordelijk zou zijn... als ik ongewenste bezoekers gewond zou zien liggen kunnen ze er nog een stamp bij verwachten van mij!