Pony slaat met hoeven mijn neus kapot.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:33

spatter schreef:
TS heel veel beterschap :(:)

En als grootste tip, groene leem gebruiken bij opervlakkige wondjes.
Je kunt een flinke klodder op je hand nemen en dat rap over de wond wrijven, eigenlijk raak je de wond zelf niet eens aan.
Het bijt niet, voelt koel aan en trekt het vuil uit de wond.

Is bij mij het meest gebruikte spul op stal.
Koop ik als poeder en maak steeds wat aan voor gebruik.

Het is wetenschappelijk vastgesteld dat alles wat je in een wond smeert het genezingsproces vertraagd.
Ja, óók die magische groene leem.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 12:42

RoyceMack schreef:
Even los van deze heftige gebeurtenis. Hoe denk je dit te gaan doen met rijden? Laat je hem inrijden of ga je het zelf doen?
Hoe is hij normaliter met alleen zijn en verzorging?

Ik vind dit wel echt hele gevaarllijke handelingen die hij uitvoert. Misschien bewust misschien niet, maar ik hoop dat dit maar een fase is van hem.
Dat kan echt heftig worden bij andere nieuwe dingen of verzorging.

Zou mij niet echt gerust stellen dat je ooit op hem moet gaan rijden. Hou mn hart vast.

Veel beterschap met al je verwondingen. Ben je even bont en blauw geslagen door je knol. jeetje.


De pony cato is weer terug naar zijn oude plekje gegaan. Daar staat hij met meerder pony's en gaan ze straks rustig wat met hem aan de slag. Ik heb helaas gemerkt aan mijzelf dat ik angst voor hem heb gekregen. Daar schrok ik zelf ook best wel. Ik weet dat ze mijn angst en onzekerheid aanvoelen en je dat ook zeker kan overbrengen. Daarom leek het mij niet verstandig hem verder te gaan trainen (in de toekomst) De vorige eigenaar (familie) vond het geen probleem hem weer terug te nemen.

Mijn fries staat daarom nu voorlopig even alleen wat ze heel goed doet tot onze verbazing eigenlijk. Ze is heerlijk relaxed. We willen in toekomst zeker wel weer een vriendje voor haar hebben. Maar dan moet ik eerst weer helemaal hersteld zijn. :)

Zoolgangster

Berichten: 9572
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:05

Especial schreef:
Beterschap TS! Wat een klap moet dat zijn geweest.
Zulke ongelukjes gaan ook ontzettend snel, ik stond in de zomer eens de voorbenen op te scheren van een paard en die trapte met zijn achterbeen naar zijn buik door de vliegen. Alleen onderweg raakte hij mij net boven mijn oogkas. Daar kon ik toen ook niet tegen reageren, heb toen geluk gehad en er alleen een enorme ei op mijn hoofd aan overgehouden.
Je neus is dan nog een heel stuk kwetsbaarder, brr %)


Klopt... voordat je "paard" kunt zeggen is zoiets al gebeurd... :(:)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:45

Kuggur schreef:
spatter schreef:
TS heel veel beterschap :(:)

En als grootste tip, groene leem gebruiken bij opervlakkige wondjes.
Je kunt een flinke klodder op je hand nemen en dat rap over de wond wrijven, eigenlijk raak je de wond zelf niet eens aan.
Het bijt niet, voelt koel aan en trekt het vuil uit de wond.

Is bij mij het meest gebruikte spul op stal.
Koop ik als poeder en maak steeds wat aan voor gebruik.

Het is wetenschappelijk vastgesteld dat alles wat je in een wond smeert het genezingsproces vertraagd.
Ja, óók die magische groene leem.


Kan best zijn maar nu met een berg vliegen er op, is ook geen optie.
Los van de ellende van de vliegen zelf blijft een paard ook stampen en aan de wond zitten omdat het irriteerd.
Klei geeft gelijk rust.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pony slaat met hoeven mijn neus kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:54

Oh, je mag het best beter weten hoor, als jij het fijn vind om te smeren moet je dat vooral doen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:11

GamblersCup schreef:
Boras, je kraamt echt onzin uit :')
Die vergelijking slaat als een lül op een drumstel _O-
Als je nu persé de vergelijking tussen een paard en een mens wilt maken (wat helemaal niet kan natuurlijk :') ) dan zou je moeten zeggen dat je het jonkie van ts met een kind zou kunnen vergelijken. Niet mijn volwassen, doorgewinterde, coole, superbrave, onderdanige merrie die je letterlijk verrot zou kunnen slaan met een zweep en ze zou het "braaf ondergaan".

Ze zegt toch zelf ook dat die vergelijking niet gemaakt kan worden? Even twee keer lezen voor je commentaar geeft.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:17

Oef TS, ik had niet verwacht toen je je topic opende dat het zo erg zou zijn! Heel veel beterschap en hopelijk gaat het herstel spoedig :(:)

Hoe gaat het nu met je paardje?

Edit; zie nu je laatste bericht, overheengelezen..
Staat hij daar nu in training dat hij ooit nog terug komt of is hij terugverkocht?

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:32

GamblersCup schreef:
Ik snap m heel goed. Maar probeer je er maar uit te praten, maakt niet uit :)


Nee volgens mij snap je hem echt niet en moet je de post van Boras nog een keer lezen. Want ze vergelijkt geen paarden met kinderen, maar ze vergelijkt de uitspraken met elkaar.

TS, wat naar voor jou zeg. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Het ruintje zal echt niet zijn pijlen op jou gericht hebben hoor. Ik denk dat hij door de paniek op dat moment gewoon niet anders kon. Hopelijk knap je snel op en herstelt de vertrouwensband tussen jullie.