van even met de trailer weg naar o nee ! trailerladen .....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annepony

van even met de trailer weg naar o nee ! trailerladen .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 15:37

meestal ben ik een stille meelezer , maar wil toch graag even m'n verhaal delen en misschien wil er iemand met ons meedenken...

6 jaar geleden ongeveer kreeg ik Esmeralda als 2,5 / 3 jarige PRE en we hebben alle ups en downs samen meegemaakt zowel wat mij allemaal gebeurd is als de tegenslagen met Essie. We gingen vaak op pad naar het strand , veel interne stage's , cross/schriktraining etc. trailerladen was nooit echt haar ding maar, met een aanmoediging lukte dit zeker binnen een half uur en liep ze er ook vaak heel makkelijk in. We gingen ook wel eens met een veewagen mee of een andere trailer.

helaas is dit niet meer zo. Het is er een beetje ingeslopen en ook ik heb fouten gemaakt. Soms werd ik wat ongeduldig , dan wilde ik er wel is een longeerlijn achter doen en dan liep ze er zo weer in , een klein tikje geven , peentjes voeren , ik heb vanalles uitgeprobeerd.. tot het moment ik vorig jaar naar de ORUN ging en tijdsdruk en spanning had juist ja.. fout! toen is ze 5 keer omgedraaid met mij erachter aan en toen is het gelukt ( ook hier ben ik best dwingend geweest maar heb haar nooit afgeslagen etc. en dat wil ik absoluut niet!)

zondag heb ik een poging gedaan om te laden en als dat goed ging even naar het bos een kort ritje maken en terug met de trailer. Na een jaar niet geladen te hebben vanwege blessureleed. Ik ging er heel relaxt in en uiteindelijk stond ze... maar , ik vertrouwde het niet om weg te gaan du besloot toen haar uit te laden en toen weer erin zetten ( als een training ) dat zag ze anders stapte naar voren maar boven op m'n voet en toen draaide ze in deze beweging in paniek om . Hierdoor ben ik even naar de huisartsen post geweest en is mn voet zwaar gekneusd.... ik had moeten stoppen en positief moeten afsluiten maar dit is helaas niet gebeurd.

Ik heb een trailer laad probleem : ik krijg veelste veel stress en paniek en mijn paard heeft dus ook een trailer laad probleem gekregen door mijn stress en daar ben ik niet trots op...
ik wil dit of graag zelf op lossen maar dan eerst een plan van aanpak maken of ik wil iemand die zowel mij als mijn paard hierin professioneel kunnen begeleiden ... heeft iemand ervaringen met iemand die ''proffesioneel '' trailerladen kan en dit ons ook kan leren zodat wij weer met plezier op weg kunnen.. of een opstapje/ tips naar een plan waar ik zelf mee aan de slag kan ....

nogmaals , ik ben me bewust dat dit niet alleen bij m'n paard ligt maar ook bij mij . Verder is Es een hele sensibele PRE merrie met karakter , ik kan van alles met haar maar er zit wel een hele leuke handleiding bij die je echt leert dat je eerst zelf alles op orde moet hebben om met haar te kunnen samenwerken ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:44

Contact San hier op bokt eens. Zij is erg handig.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:45

Wij hebben 2 trainingen gehad bij http://www.happination.nl en sindsdien gaat het top met trailerladen. Die van ons was ook ontzettend moeilijk, soms na een aantal uur stond hij nog niet en dan ging het die dag ook niet meer lukken. Veel wedstrijden moeten afzeggen en een hoop stress gehad.
Nu staat hij binnen 10 minuten, zowel thuis als op vreemd terrein, hij is in de trailer helemaal relaxed en staat lekker van zijn hooinetje te eten en staat niet meer te trillen zoals eerst.
De vrouw die de trainingen geeft werkt heel rustig en diervriendelijk, er wordt absoluut nooit geslagen oid. Ook moet je zodra het paard vertrouwen heeft het zelf gaan doen, zodat je het zelf leert. Ze let ontzettend op hoe jij erin staat en waar het fout gaat.

Obelix95

Re: van even met de trailer weg naar o nee ! trailerladen .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:53

Hee Anne! Ik weet niet precies om je probleem te helpen, maar leuk om een bekende tegen te komen!
(Ilse van Texel :D)

Annepony

Re: van even met de trailer weg naar o nee ! trailerladen .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:19

@arantes en ir111 ik ga daar zeker even naar kijken , bedankt voor jullie aanbevelingen
@krimpenaar wat grappig indd ;)
meer tips , ervaringen , ideen zijn vanzelfsprekend welkom !