Hier voor heb ik ook altijd paardgereden op mijn moeders paard.
Maargoed hier een voorstelling van mijn paard
piolun (roepnaam pio)
Ruin
5-5-2011 (maakt hem nu 4 jaar)
Heel braaf
Hij is een wielkopolska
Vader: otyn
Moeder: Platyna
Tot jaar geleden in polen gestaan, om vervolgens een jaar in Duitsland te staan en daarna bij mij terecht te komen.
Juni
Deze foto werd gemaakt toen ik hem voor de eerste keer ging bezichtigen,
Hij schudde enorm met zijn hoofd en was heel onrustig. Maar ik besloot toch om de dag erna nog eens te komen en eens buitenrit te proberen. Dit eindigde met kapotte handen (door hoofdschudden). Maar onderweg waren we traktor, vrachtwagens, kinderen,.. voorbij gekomen en daar was hij heel braaf bij.
Dus ik besloot om hem te kopen..

Thuis aangekomen, de eerste maand zijn we begonnen met alleen te longeren. alles lekker rustig opbouwen, elkaar goed leren kennen.
Ik merkte al gauw dat zijn hoofdschudden begon bij situaties die eng, spannend,.. waren.
Juli
In deze maand zijn we begonnen met rijden. Zadel laten checken en tandarts/DA laten komen.
Hij moest nog ingeënt worden. De dag erna had hij achter 2 dikken benen, volgends DA door de inentingen.
In deze maand is hij een stuk rustiger geworden, hij is ook geminderd met hoofdschudden.
Zo liepen we eind Juli/begin Augustus rond

Augustus
In augustus heb ik de osteopaat laten langskomen. voor zijn hoofdschudden en vooral voor zijn rechter voorbeen/schouder, ik vond dat hij niet lekker liep maar niemand zag iets (liep niet kreupel ofzo)
maar volgends de osteopaat kwam dit door een voorste rib die vast zat.
In deze maand hebben we ook veel buitenritjes gedaan.

September
Deze maand begon school en stage voor mij. Hij was ook wat afgevallen en hij was aan het groeien, ook heeft hij deze maand een schiefel gekregen. Hiervoor heb ik hem toen behandeld met ontstekingsremmers van de DA. Dus ik besloot iets rustiger aan te doen.
We zijn ook lekker naar vijver (ruiterskuilen) gereden deze maand. we hebben lekker genoten.

Oktober
Deze maand hebben we veel buitenritjes gemaakt en dressuurmatig wat getraind.
Ook zijn we van stal verhuisd. Naar een stal met meer mensen waar we samen mee konden rijden en waar hij dichter bij huis stond.
Ook is zijn schiefel terug actief geworden dus zijn we hem hiermee deze maand weer aan behandelen (ekyflogyl)
Deze foto is nog van vandaag, ik kan momenteel een paar weekjes niet rijden.