Weides kapot. Inbraak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

Weides kapot. Inbraak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:35

lk kwam gister in mijn wei aan daar trof ik mijn paard die was onstapt naar de andere weide.
de palen stonden schuin in de grond en de bovenste draad was door midden. Niet op een getrokken manier omdat dat onmogelijk is in de weide.

aan de andere kant stonden de palen precies de andere kant op schuin. Dus dat ze schuin stonden kan niet door de wind zijn geweest (het heeft overigens niet hard gewaaid ofzo)

Er lagen ook palen verspreid door de wei heen en sommige daarvan waren doormidden.
Ik keek of mijn paard hem zelf durfde op te pakken. Maar hij was eerder bang van de paal dus ik geloof niet dat hij hier mee is gaan lopen.

Wij hebben 3 poorten waar van kettingen met slot op liggen en 2 meter hoog zijn met punten
verder is het hekwerk ook 2 meter hoog met 2 rijen prikkeldraad.

Ik heb het gevoel dat er iemand in de wei is geweest! Wat is jullie meening en wat kan ik nu het beste doen?
Aangezien er zo veel meldingen zijn van dieren mishandeling!

alvast bedankt!!

(ik hoop dat het topic op de goede plaats staat hier.)
Laatst bijgewerkt door white_flame op 02-11-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Re: Weides kapot. Inbraak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:37

Waarom is het onmogelijk dat je paard het draad in gerend is?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:38

Omdat de pony die wel eens uitbreekt altijd over de draad heen springt
de draad is zo dik en hard dat het niet kan.
mocht hij het toch proberen breekt hij bij de stalen paal, en niet in het midden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:41

Je zou nog kunnen verschieten van wat paarden kunnen doen. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:41

kan ook een loslopende hond zijn geweest die, al dan niet bewust je paard heeft opgejaagd, waardoor die door de draden is gegaan.
Was er verder wat aan je paard zelf te zien? Als in wonden van de draden?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:43

geloof me, dat kan door de pony's komen. Mij paard stond altijd bij zijn haf-vriendje, totdat ze eens gevochten hebben en ze beide goed verwond waren. Besloten om ze met een draadje tussen te zetten. Stroom op de draad waar depaarden schrik van hadden en klaar. Telkens was r een stuk weide afgebroken (3/4 palen uit de gron en lagen op andere plaatsen, en de draad mooi opzij tegen het stuk hek dat er nog stond). Ik dacht telkens dat een stalgenoot het wel zou saboteren... totdat ik net aankwam en de haf leuk stuk voor stuk de draad afbrak. uiteindelijk ze gewoon samen laten staan en vakkundig brak de haf elke dag enkele palen af totdat ze een mooie grote weide hadden ipv 2 kleinere...

Sluit dus niet te snel uit dat je pony de dader is.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 18:00

Ik vertrouwde het niet helemaal aangezien de laaste mishandeling die is gepleegd 15 min van onze weide rijden is.
de manier waar op de palen in een V vorm stonden was zo raar.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:51

iemand nog?

JilletjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:56

Wat wil je dat we er over zeggen/aan doen???????
Je kan beter foto's maken en aangifte doen als je denk dat er us ingebroken op je weiden.
Bokt is geen politie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:00

Klinkt heel plausibel dat de paarden het zelf hebben gedaan. Hier zijn ook wel eens houten palen gesneuveld en dikte van draad zegt niets over met hoeveel kilo kracht erop het breekt: in principe kan het prima knappen als paard bv in de sprong er op land en dus met zijn gewicht het mee neemt.

Palen in een v vorm kan ook heel goed als paard dus in het midden het draad mee pakt. Dan trekken de palen naar elkaar toe.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:11

Hmm,moet niet perse een mishandelaar geweest zijn... zijn ook idioze grapjassen die het leuk om dingen te vernielen... ik werd 2 jaar geleden gebeld dat 2 van 3 paarden in het dorp liepen... huuuu? Hoe kan dat? Zij zaten in een afgesloten wei met rondom hekwerk en stroom.ingang is met een sluiting die ze echt niet openkrijgen en dan nog de oprit (links hekwerk /rechts hek en hekwerk van de buren,alles stevig) met een groot hek dat naar binnen (!) open gaat... alles was dicht en mij kan niemand vertellen dat onze Friesendame, die notabene nog door een cavalettie walst omdat ze echt niet springt, en een c pony van toen 34 over een omheining van 1,50 springen...
Tot de dag van vandaag een raadsel (wel idee maar niet te bewijzen ) maar sinds er een dik slot op zit is er niets meer gebeurt.
Op ons tweede stal had ik regelmatig hangjongeren... incl vuurtjes en bierflesjes in de wei...
Gelukkig heeft daar een goed gesprek geholpen (stevig maar niet boos inclusief n biertje ) en nu heb ik ze op mijn kant: ze hangen niet meer op de wei en bij de stallen maar vootan aan de weg op jet bankje... en zodra iets opvalt gaat mijn telefoon... ook al is het een lamp die het niet doet :D