2015: een einde en een nieuw begin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

2015: een einde en een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 08:53

Vorig jaar mei (2014) heb ik mijn toen 9-jarige New-Forest merrie gekocht (zie profiel voor afstamming). Ze was altijd al een beetje traag en soms wat nukkig. Om een verhaal kort te maken: in oktober 2015 bleken haar ruggenwervels ter hoogte van de schoft onherstelbaar beschadigd en gaat ze dus door van sportpony naar fokmerrie. In maart/april 2016 zal ze (waarschijnlijk) gedekt worden door Brummerhoeve's Boss. Mits de uitslagen van de röntgenfoto's in december goed zijn. Want zat nog 1 plekje op haar been waarvan de arts niet wist of het aangeboren was of trauma.

Toen ik haar kocht was ze dressuurmatig weinig voor elkaar en had ze vooral veel gesprongen (en een paar veulens gehad).

In januari 2015 zijn we naar een stal verhuisd waar ze ook in de winter lekker de hele dag buiten stond. Hier heb ik ook m'n lieve vriendinnetje Dott (@ bokt) leren kennen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze was zo blij dat ze lekker naar buiten kon om rond te sjezen (op de oude stal was de buitenbak dikke blubber).

Afbeelding

In februari 2015, lekker thuis aan het trainen voor het outdoorseizoen (ik vind binnenwedstrijden niet zo leuk).

Afbeelding

In mei ben ik weer van stal verhuisd, en nu naar 24/7 buiten omdat de stal waar ik die maanden daarvoor stond dicht moest. Ik wilde altijd al wat meer richting 'natuurlijk' paarden houden, dit was mooi mijn kans ;)

Afbeelding

Afbeelding

In juni, op 1 van d'r goede dagen :+:

Afbeelding

En op een andere dag...

Afbeelding

We hebben nog een paar winstpunten tussen de paarden mogen rijden en de punten voor het L1 binnen geharkt. Op concours is ze echt de ideale pony: alert genoeg om op te vallen maar niet vervelend (op wat boksalvo's na ;) ). De laatste wedstrijd werden we 5e van de 31 combinaties, dat vind ik dan wel weer leuk.

Afbeelding

Beetje hobby'en thuis.

Afbeelding

Ze werd steeds trager en nukkiger, dus zijn we maar meer gaan buitenrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'Haar' kudde.

Afbeelding

Sinds 2 weken hebben we er een nieuw vriendje bij: Billy! [BB-ITP] [VOLG] Morgen krijg ik een puppy!

Dus de komende tijd ga ik me even flink bezig houden met puppycursus. Daarna wordt het tijd om een leuke hengst te regelen. Halverwege dit jaar ga ik kijken of ze het aan kan om naar de merriekeuring te gaan. Alles is daar niet onder het zadel en aan de hand loopt ze in feite prima. We zullen zien wat 2016 ons brengt :D

Dit is haar eerste nakomeling (ook van Boss), de amazone is 5 cm groter dan ik, pony net iets groter dan z'n moeder (1.50):

Afbeelding

Ik vind hem zo gaaf! Heb er ook even mee mogen rijden en wat een heerlijk beest. De goede punten van zijn moeder aangevuld door wat meer massa en nuchterheid van de hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:25

Wat een mooi overzicht, maar wat een vervelende wending heeft het verhaal gekregen... Ik was inmiddels op de hoogte, maar moet toch weer even slikken bij lezen van het verhaal. Hopelijk heb je straks een mooi veulen op de wei! :*

Dott

Re: 2015: een einde en een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:32

Met mn kop in je topic :') en bedankt.

Staat natuurlijk niks nieuws in. Maar komt echt wel goed met jou en Zillie. Op een fijne zilliebaby en een mooie toekomst voor jullie samen.

En je bent altijd welkom om Zac een keer te rijden :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:16

Wat jammer van haar wervels ;(
Nu alle goede hoop op een geweldig veulen!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:58

Mooi overzicht! Ga heel hard duimen voor jullie voor ene gezond veulen in 2017.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 17:27

@ Picasso: ik heb ook af en toe van die slikmomenten, maar goed, niets aan te doen, neus vooruit!
@ Dott: leuk hè :+ Ja kom ik doen!
@ Qimm: nou inderdaad, met positiviteit de toekomst in ;)
@ F_inley: dan kan ik het NF-topic nog veeel meer spammen :D